PDA

View Full Version : heb weeral een probleempje ..



oddman
21 september 2003, 22:37
:oops:
heb onlangs mijn 1960B cabinet moeten openschroeven.
Er trilde iets mee bij veel bas. (choppen enzo)
Ik dacht eerst aan een scheur in een speaker, maar blijkbaar is het de achterplaat die ergens meetrilt.
Het probleem is dat ik in mijn enthousiasme enkele draadjes heb losgekregen :oops:
Weet niet meer hoe wat aan te sluiten, want zoals ik ze nu heb aangesloten heb ik het geluid van een 10 watt versterkertje (niets bassen)
Als er iemand een foto kan trekken van de bedrading van zijn cab, of eventueel een bedradingsschema kan geven, would be nice
Het is een jcm900 cabinet.
alvast bedankt

Diedo
22 september 2003, 19:16
mischien heb je de + en de - verkeerd om gedaan... dan trilt de speaker bij een bas naar binnen ipv naar buiten... wie weet... ik be n verder ook niet geniaal met electronica... :)
veel succes!

wietse
22 september 2003, 19:48
dat is het enigste wat er mis can zijn bij een speaker cab draadjes verwisseld.
zit verder geen electronica in.

oddman
22 september 2003, 20:07
hoi,
ik weet wel dat het alleen maar de draadjes kunnen zijn die ik verkeerd heb aangesloten.
Maar ik dierf niet goed verder experimenteren omdat ik een beetje bang was om een speaker op te blazen ...
Ik dacht ook dat elke speaker 3 draadjes had en dat het plaatje ook een paar verbindingen had ...
ik zal wel wat experimenteren.
ALvast bedankt voor de hulp !

Negative K3 fan
22 september 2003, 21:17
als je met een buizenversterker op een niet goed aangesloten cab speelt heb j e grote kans deze goed te beschadigen, dus voorzichtigheid is geboden als je een buizenamp hebt.

yhcmarc
23 september 2003, 09:39
en tegen het trillen van de achterplaat, ff een tochtstrip in de binnenrand en de achterplaat weer strak vast zetten, scheelt een hele hoop zo niet alles met ongewild bijgeluid vanuit je speakerkast.

En over die bedrading, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Marc

Janneman
23 september 2003, 12:33
en tegen het trillen van de achterplaat, ff een tochtstrip in de binnenrand en de achterplaat weer strak vast zetten, scheelt een hele hoop zo niet alles met ongewild bijgeluid vanuit je speakerkast.



hehe, of een paar dubbelgevouwen kranten :razz: :oops:

shredneck
24 september 2003, 06:55
als je toch bezig bent...

Ik had dat probleem ook, speelde met een Line6 top over een marshall cab, nou, die achterplaat heeft nog nooit zo hard getrild.

Cab opengeschroefd, alle naden afgekit,bedrading vervangen door dikke kwaliteitkabel en vervolgens de aansluitingen lichtjes nagesoldeerd.Foam/schuim tegen de achterplaat gemonteerd en de steunbalk opnieuw vastgezet met meerdree schroeven en houtlijm.Tevens bruine kit op het einde van de steunbalk gedaan die weer tegen de achterplaat komt(wel ff foam aar verwijderen ivm aanhechten) en hoppa, je herkent je cabniet meer qua sound. Ineens kan ie de bassen wel aan, blijken de standaardspeakers toch wel sprankelend hoog en sublaag te hebben en kun je zonder bijgeluiden ook nog eens genieten van extra volume.

Het pcb bord achter de stereo optie/ingangen kun je laten zitten, er zijn mensen die beweren dat dit ding ook een soort weerstand zou zijn en dat je beter een input direct op de bedrading kan aansluiten, dit is niet waar, wij hebben de pcb doorgemeten en zelfs de optie geprobeerd, er is geen noemenswaardig verschil in sound, hou je cab maar gewoon flexibel, da's veel handiger.