PDA

View Full Version : Spelen in een kerk



Marshallover
21 september 2003, 21:01
Net ff de installatie van onze band geleend en eens met de FX zit knooien; Verschillende opties zijn mogelijk onder reverb:

Church, Hall, Concert, Vocal, Room, Plate etc etc....

Echt super was de "Concert" reverb; Alsof je in de hemel speelt, zo vol en ruim.....

Kan ik dit bijvoorbeeld uit een pedaal gaan halen?

Dus ik vraag nu toch eens aan mensen welke voorkeur zij geven aan Reverb pedalen...... :-D :-D :-D

GRoeten,

Negative K3 fan
21 september 2003, 21:20
spelen in een kerk... daar heb ik ruimschoots ervaring mee :oops:

maar on topic, die van Electro Harmonix (/holyholier grail toepasselijke naam) schijnt heel goed te zijn.

Swan
21 september 2003, 21:34
was laatst in een klooster....echt :o :o :o reverb..prachtig

Mitch
21 september 2003, 21:37
Die heb ik gebruikt en wat ik het nadeel vond: hoe extremer je 'm zet, wordt op een gegeven moment je signaal zwakker. Dat hangt zo ongeveer op het punt dat de hall-reverb al lekker r u i m is, maar beetje jammer is het wel.
Ik hoor wel goede verhalen over de Digiverb. Samen met de DigiDelay het enige goede nieuwe pedaal van Digitech. Heb een paar andere geprobeerd en dat was niks.


Kleine anekdote: met een vriend van me pas gejamd in een verlaten fabriekshal (type twee voetbalvelden). Daar was wel een leuke galm :D
Zet -ie zijn SWR met 4x10 effe open, gaat achterin de hal (en dat was veeeeeer weg) een kapotte ruit uit zijn sponning :o :D
Onvergetelijk !

Negative K3 fan
21 september 2003, 21:59
was laatst in een klooster....echt :o :o :o reverb..prachtig

een paar weken terug speelde in hier in de hervormded kerk, is een 12 hoekige kerk ofzo, een heeeele hoge kopel en niet zo heel erg groot van binnen. En die akoestiek... man, dat wou je echt niet weten wat voor mooie reverb je daar had!

Javaca
21 september 2003, 22:08
Laatst in een kerk met die lelijke versterker (zie diversen) zoveel reverb dat je de laatste 2 akkoorden pas na 5 min langs hoort komen. Dan heb je dus geen recorder meer nodig om je solo na te pluizen. Je plugt gewoon uit, ruimt op en gaat daarna zitten wachten tot je solo weer langs komt :lol: :D :-D :D :lol: :D :-D :D :lol: :D :-D :D :lol: :D :-D :D :lol:

Marshallover
21 september 2003, 22:13
Nou, en dat uit een pedaaltje.......

Mitch
21 september 2003, 23:29
Graag gedaan, hoor, die eerste ervaring.....
:roll:
Volgens de forum-etiquette zeg je dan: bedankt voor de reacties tot nu toe, maar...blablabla....

De tweede: als je zo'n extreme reverb wil moet je eigenlijk naar 19" spul gaan kijken.

Mmmm.... net of ik dat al een keer erder gezegd heb :razz:

Misschien maar een BOSS RV-3 proberen ?

Marshallover
22 september 2003, 07:07
Graag gedaan, hoor, die eerste ervaring.....
:roll:
Volgens de forum-etiquette zeg je dan: bedankt voor de reacties tot nu toe, maar...blablabla....

De tweede: als je zo'n extreme reverb wil moet je eigenlijk naar 19" spul gaan kijken.

Mmmm.... net of ik dat al een keer erder gezegd heb :razz:

Misschien maar een BOSS RV-3 proberen ?

Ligt sarcasme opgemerkt.... ( ik heb het met Boss goed verziekt voor jullie of niet?)

Doe maar kalm aan hoor, ik bedankt altijd iedereen voor de reacties, was het dit keer vergeten te vermelden, bovendien waren er nog niet zoveel reacties en een bedankje kan altijd later nog wel.....

Waarom kan het extreme trouwens alleen maar uit 19" spul komen ???


bij deze:

Bedankt he !!!

Mitch
22 september 2003, 13:13
:D

Mithrandir
22 september 2003, 14:22
Er staat nog een leuk kerkje in ootvierenstrawarchendam te koop, is dat niks voor je? (en wederom ligt Mithrandir gigantisch in een deuk om deze dijenkletser van een grap).

Koop gewoon een alesis microverb, uitstekende reverb, delay, chorus en andere modulatie fx.

Javaca
22 september 2003, 17:42
Nou, en dat uit een pedaaltje.......

Het was geeneens een pedaaltje. gewoon een kerkgebouw

Marshallover
22 september 2003, 18:52
Zal het maar direct doen, anders worden mensen weer boos;

BEDANKT voor de reactie's !!!

Zo zie je maar weer dat er heel uiteenlopende meningen zijn, we hebben;

Boss RV-3 (ookal is het sarcastisch bedoeld) :-D
Digitech Digiverb.
Electro Harmonix Holy Grail.

Ik zal ze eens gaan proberen, maar ga denk ik toch voor de Digitech (na de overtuigende speech van Seymour Paul; BEDANKT !!!

Groeten,

Mitch
22 september 2003, 19:09
Snelle leerling in de etiquette hoor :D :wink:

Marshallover
22 september 2003, 19:31
Grapjas :-D

Bates15
22 september 2003, 23:56
De Doelen in r.dam heeft ook een mooie galm. 5.7 seconden, uitgerekende en gebalanceerde galm. Erg mooi. En een rackje heeft natuurlijk veel meer rekenkracht (tc of lexicon :) ) dan een simpel Bossje met een hele simpele processor.... mAar er zijn hele mooie galm pedalen op de markt hoor........

Marshallover
23 september 2003, 07:04
De Doelen in r.dam heeft ook een mooie galm. 5.7 seconden, uitgerekende en gebalanceerde galm. Erg mooi. En een rackje heeft natuurlijk veel meer rekenkracht (tc of lexicon :) ) dan een simpel Bossje met een hele simpele processor.... mAar er zijn hele mooie galm pedalen op de markt hoor........

Kun jij voorbeelden noemen die je kent?

Bedankt !

Bates15
23 september 2003, 19:52
Heb je al gezocht hier op de site? In deze thread wordt er ook al een genoemd....

Marshallover
23 september 2003, 19:55
Heb je al gezocht hier op de site? In deze thread wordt er ook al een genoemd....

Ja, helemaal gelijk hoor, maar kon wezen dat jij er nog meer kende, maar er zijn blijkbaar niet zo heel veel Reverb pedalen.....

Bedankt in ieder geval,

Mitch
23 september 2003, 20:12
Serieus hoor, met de dingen die je wil (en de eerder besproken effecten) is het niet gek om over een tijdje over te gaan naar 19". Heel andere materie dan pedalen, maar met een MIDI switch erbij kun je met minimale middelen heel veel sounds creeren.

Marshallover
23 september 2003, 20:42
Serieus hoor, met de dingen die je wil (en de eerder besproken effecten) is het niet gek om over een tijdje over te gaan naar 19". Heel andere materie dan pedalen, maar met een MIDI switch erbij kun je met minimale middelen heel veel sounds creeren.

Ben ik echt niet van plan, ik begrijp je redenatie, maar ik ben nog maar student en heb er simpelweg geen geld voor, en om nou elke week met een 19" rek op de fiets te stappen...... :-D

Ik hou het VOORLOPIG nog gewoon op pedalen; net iets compacter. Misschien als ik wat ouder ben, dat ik dan overstap op MIDI spul en rekken...

Ik zie wel,

Groeten,

Mitch
23 september 2003, 22:22
Ik bedoel ook geen rek, gewoon een losse unit.

Maar ik snap je wel hoor :)
Bedenk wel dat 8 losse pedaaltjes niet meer zo erg veel voordeliger zijn dan 1 19" unit :wink: