PDA

View Full Version : Ik ben blij!!!



benhus
21 september 2003, 20:50
Ik ben happy!!!!
Eindelijk heb ik nu een echte amp : Marshall 1962 BluesBreaker combo RI
Heerlijk ding!! Er zit zo'n ongelooflijk vette blues-rock sound in....heel vol en warm!!

Hehhe....sorry....ik moest ff mn vreugde uiten!! :P :-D

mayly
21 september 2003, 20:55
proficiat!! en veel plezier ermee!!!

Negative K3 fan
21 september 2003, 21:18
sexy, ik zou zeggen

CLIPS!!!!!!!1111111

Mitch
21 september 2003, 21:23
Hou toch die shift toets eens iets langer ingedruk, NK3F, met je !!!!!!!111111
:D

Benhus, heeeeeeeeeel erg gefeliciteerd, lijkt me een geweldig ding !

Javaca
21 september 2003, 21:23
Laat ons ook delen in jouw vreugde en zet er wat foto's bij :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :-D

SUCCES ERMEE

BLOK182
21 september 2003, 22:00
Gefeliciteerd dude, dope shit~!!! Had Clapton niet zo'n ding?

Soulman
21 september 2003, 22:07
Congrats !!
Welkom in de wereld van JTM45/1962 Marshalls.
Heb j'm nieuw, zo ja laat snel je eindbuizen in elk geval opnieuw biassen. De uit de fabriek komende 5881 staan meestal nogal koud afgesteld.

Soulman
21 september 2003, 22:14
Gefeliciteerd dude, dope shit~!!! Had Clapton niet zo'n ding?

Clapton was een van de eerste die via een Les Paul over een volopengedraaide 1962/JTM45 combo speelde en zo een overstuurd geluid kreeg (de zgn "woman"tone).
Tijdens de opnamens met John Mayall's bluesbreakers wilde de soundman het eerst niet zo opnemen, z'n opmnerking:we can't do that, the amp is distorting" :razz:
Later kreeg deze combo als gevolg van die periode bij Mayalls Bluesbreaker z'n bijnaam Bluesbreaker.
De RI heet zelfs 1962 Bluesbreaker.

benhus
21 september 2003, 22:24
Hey gasten,

De stock buizen zijn er al uitgemikt door de vorige eigenaar. Er zitten ENGL 6L6 buizen in.
Ik zal morgenavond ff een paar foto's proberen te posten.

May the tone be with you...and keep on rockin' !!!

skabouter
21 september 2003, 23:22
wauw man, wat geil !! mooi ding is dat.

in hoeverre is de overdrive te vergelijken met een 1959 een 800
of JTM45 ? waar ligt ie ongeveer tussen ?

ReinoutV
22 september 2003, 11:41
Een 1962 Bluesbraker IS een JTM45, maar dan in comboversie. Er zal dus redelijk weinig tot geen verschil in sound zijn tussen deze twee versterkers (buiten de RI om dan...).

ieme
22 september 2003, 12:31
Superding! ik heb op t punt gestaan 1 te kopen maar toen werd het een Vox ac30.....

Mr.Jay
22 september 2003, 13:01
[quote=BLOK182]Gefeliciteerd dude, dope shit~!!! Had Clapton niet zo'n ding?

Nee > EC had een échte.

>Clapton was een van de eerste die via een Les Paul over een volopengedraaide 1962/JTM45 combo speelde en zo een overstuurd geluid kreeg (de zgn "woman"tone).

Die beroemde TONE verkreeg hij door zijn tonepot van zijn hals p.u. op de gitaar dicht te draaien > veroorzaakt dat wollige zingere toontje. Omdat je dan alles qua volume kwijtraakt, draaide hij de amp op 10.

JaY

skabouter
22 september 2003, 16:43
Een 1962 Bluesbraker IS een JTM45, maar dan in comboversie. Er zal dus redelijk weinig tot geen verschil in sound zijn tussen deze twee versterkers (buiten de RI om dan...).

ohw, ok dan.dat wist ik eigenlijk niet.......... :oops:

Soulman
22 september 2003, 16:50
Een 1962 Bluesbraker IS een JTM45, maar dan in comboversie. Er zal dus redelijk weinig tot geen verschil in sound zijn tussen deze twee versterkers (buiten de RI om dan...).

Nou bijna dan. De 1962 heeft een tremolocircuit en heeft twee celestions in een open cabinet. De top versie gebruik je meestal met een gesloten cab. Op basis daarvan is er wel enig verschil in geluid.

V!N
22 september 2003, 19:52
[quote=BLOK182]Gefeliciteerd dude, dope shit~!!! Had Clapton niet zo'n ding?

Nee > EC had een échte.

>Clapton was een van de eerste die via een Les Paul over een volopengedraaide 1962/JTM45 combo speelde en zo een overstuurd geluid kreeg (de zgn "woman"tone).

Die beroemde TONE verkreeg hij door zijn tonepot van zijn hals p.u. op de gitaar dicht te draaien > veroorzaakt dat wollige zingere toontje. Omdat je dan alles qua volume kwijtraakt, draaide hij de amp op 10.


Vergeet niet dat er ook nog een lekkere Dallas Arbiter Range Master tussen de Les Paul en de combo hing he ! :wink: dat draagt ook wel mee aan hét geluid.

De RI is overigens de JTM45 tremolo in een 2x12" combo. Er zijn ook 4x10" 'bluesbreakers' (erg super !) en het 18 Watt Marshalletje - dat iedere zelfrespecterende zelfbouwer MOET hebben gecloned - heet ook 'bluesbreaker'.

puik, enorm !


En Ben, proficiat kerel ! Maar niet te luid zetten he, anders gaat je geluid helemaal vervormen. :-D

benhus
22 september 2003, 21:24
Hehhe....te laat........ik heb hem al goed open gegooid.....het kalk kwam van het dak en de muren;-) :-D :-D :-D

benhus
22 september 2003, 21:26
Dallas Range Master? Dat is toch een treble booster? Zou je met de Keeley JavaBoost hetzelfde kunstje kunnen flikken?

sash
22 september 2003, 22:02
Yes. De Keeley Javaboost is een rangemaster clone, maar dan met 3 settings: treble, mid, en fullrange boost.