PDA

View Full Version : Apart



De Teng
21 september 2003, 19:42
He dames en heren,

Hier een versie van een Scofield achtige improvisatie van mij.

En goh... van wie zou de bas zijn. ;)

-was een ideetje van de vorige topicstarter dit nog niet te noemen en ik was met schik de 23e post in dat topic (van BW) aan het lezen...-

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Cool_Impro.mp3

Mithrandir
21 september 2003, 19:48
Wie speelt nu wat hierop?

Ik vind het vooral apart eigenlijk :)

JorisBos
21 september 2003, 19:49
Sory, verschrikkelijk. Probeer te luisteren naar de bas en niet zomaar in het wilde weg noten te spelen. Dit is gewoon vals. Wel een lekker geluid op momenten.

Bosch
21 september 2003, 19:51
:-D

Koel! Idd apart! Vooral het begin en als dat later terugkomt.

Gaaf gitaargeluid. Lekker natural.

Wierde dingen doe je: soms klinkt de gitaar als een knagende contrabas.

Ik hoor trouwens wat dingen uit eerdere post terug.

Die baspartij vind ik maar niets :wink:

Chrz~

~bOsch

Bosch
21 september 2003, 19:53
Dit is gewoon vals.

Luister aub ook eens een keer naar wat anders dan popmuziek ... dat heet niet vals maar gealtereerd. Kijk naar de hond van de buren ... die is vals :razz: .

JorisBos
21 september 2003, 19:56
Dit is gewoon vals.

Luister aub ook eens een keer naar wat anders dan popmuziek ... dat heet niet vals maar gealtereerd. Kijk naar de hond van de buren ... die is vals :razz: .

jij bent echt een betweter he, gealtereerd vind in Arling & Cameron, die spelen gealtereerd.

dit is vals.

Bosch
21 september 2003, 20:00
Dit is gewoon vals.

Luister aub ook eens een keer naar wat anders dan popmuziek ... dat heet niet vals maar gealtereerd. Kijk naar de hond van de buren ... die is vals :razz: .

jij bent echt een betweter he, gealtereerd vind in Arling & Cameron, die spelen gealtereerd.

dit is vals.

"ahum, wel aardig blijven he.." ***





*** http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=20778&start=0

JorisBos
21 september 2003, 20:03
"ahum, wel aardig blijven he.." ***



hehe, sorry, ben chagerijnig. :) Maar snap je wat ik bedoel? een Blues in C in C# spelen is niet meer gealtereert, da's vals, of 'uit-de-toon'. Hoe je het ook wil noemen. Als het zeer doet aan m'n oren is het niet meer gealtereert.

excuus

Bosch
21 september 2003, 20:07
"ahum, wel aardig blijven he.." ***



hehe, sorry, ben chagerijnig. :) Maar snap je wat ik bedoel? een Blues in C in C# spelen is niet meer gealtereert, da's vals, of 'uit-de-toon'. Hoe je het ook wil noemen. Als het zeer doet aan m'n oren is het niet meer gealtereert.

excuus

'gealtereert' zl het idd nooit klinken :wink:

Maar excuses aanvaard, maar voor mij kan het iig zeker door de beugel. Deze nootjes klinken spannend en niet vals.

De Teng
21 september 2003, 20:28
Blijkbaar kan Joris het niet zo waarderen, een beetje experimenteel geimproviseer. Zeg niet dat ik niet luister naar de bas, want dat doe ik dus wel. Als je dat niet hoort, moet je nog eens luisteren. Wel leuk dat er mensen zijn die het wel leuk vinden. :wink:

Ik speel dus bas in deze file en gitaar. Inderdaad heb ik door naar de file van Bosch te luisteren wat ideeen opgedaan, maar mijn stijl ligt wel een beetje hier. Wat jazzy gitaarwerk van Scofield bvb. Vals is het naar mijn mening niet. Zoals Shorter zei: 'You gotta have the guts to do it. That's the whole point of jazz.'

Bij deze dus :D

Barret Wallace
21 september 2003, 20:39
coole bass :D :D veel beter dan die bass uit bosch's nr :razz: :razz: :razz:
\
heeft dan niemand het door?????????????? ''Laidback RockJazzJam: Eternal_Recurrence.mp3''




:-D :-D :-D :wink:

Jools
21 september 2003, 21:03
hmm.. apart :)

De Teng
21 september 2003, 21:07
He BW, dat je dat zo hoort. Goed man! ;)

Zo'n volumepotmeter doet wonderen... ik vond het geluid lekker droog ook, net zoals Bosch opmerkt. Als je goed luistert zit er een lichte lesley sound in, maar heel lichtjes ingemixt. Ik denk dat dat het geluid van een contrabas, zoals opgemerkt, een beetje versterkt. Dit is dus wat ik leuk vind. :roll:

Barret Wallace
21 september 2003, 21:33
ahum ik vind het totaal NIET vals


weet je wat vals is joris bos.. Als iemand constant bijv. x mineur speelt over een track en dan opeens een foute noot pakt DAT IS VALS


wat je hier hoort is gewoon prachtig geen standaard x over x progressie of iets dergelijks

juist dit soort dingen onderscheidt een gitarist van een andere


De Teng keep it up (Y)

Negative K3 fan
21 september 2003, 21:35
Sang brada bung lauwa zwa!! FOEWAKAKAAAAAA !!! A SAI BUNG MANG I SABI TOCH>>> ???
JA TOCH???


fuckign valse kankerherrie, dit is toch gewoon dikke kankerherrie, iedere kleuter kan dit wel man, echt zo erg, ik moet bijna kotsen als ik het hoor. Zo dom, hier hoef je t och niet muzikaal voor te zijn of wel dan?? BEeteje prutsen en ouwehoern op je gitaar...

Swan
21 september 2003, 21:36
vind t wel cool...tenminste eens iets origineels....al had je bas iets meer mogen volgen voor mijn gevoel

Barret Wallace
21 september 2003, 21:37
Geniaal. :-D

De Teng
21 september 2003, 21:37
He BW en ook alle anderen,

BW: dit vind ik nou echt een coole reactie (natuurlijk ook een beetje gehoopt). *smiles behind his desk*

Ik probeer me zo goed mogelijk als muzikant te ontwikkelen -hoe zwaar dat ook mag zijn of klinken :razz: - en probeer wat mijn grenzen te verleggen. Op deze manier dus.

Echt tof dat je het zwaar OK vindt, want persoonlijk vind ik het ook goed gelukt. Ik had er gelijk al een idee bij, dus daarom vind ik hem er alleen maar leuker op worden.

Thanks!!

NegK3Fan: doe het ook maar eens dan. = uitdaging aanbiedend.

Groove M@n
23 september 2003, 20:26
Ik vind dit wel apart hoor! :)

Leuk idd dat thema, wat steeds terug komt. Gitaarkwaliteiten zijn zeker aanwezig, heel rare loopjes gewoon, met bijna jengelende tonen. Een eigenaardige manier van gitaar gebruiken, maar dit smaakt naar meer. Ik zet hem al direct voor de tweede keer weer op... vooral het thema blijfta hangen.... raaaaaarrrrr..... maar wel lekker eigenlijk :D

Lize
23 september 2003, 21:27
Eerst even voor de mensen met enorme definitie-problemen alhier: 'Vals' heeft niets te maken met toonsoorten of wat dan ook. Als je band in C# speelt en jij wilt zonodig aan 1 stuk door een C spelen, dan heet dat dissonant of in jazztermen 'outside'.
Vals kun je op een gefrette gitaar of bas alleen spelen als je het ding niet goed hebt gestemd.

Over het stukje: Lekkere groove, leuke baspartij, maar ben ik erg gemeen als ik je meer een bassist vind dan een gitarist?
De dingen die je qua gitaar doet zijn leuk, maar ik heb het idee dat je een beetje meer wilt dan je eigenlijk kunt. Oftewel, je hebt precies in je kop wat je wilt spelen, alleen je redt het nét niet, en daar lijdt vooral je timing nogal onder. Correct me if I'm wrong :)
Verder, leuk! Ik vind alleen dat het in de eerste helft ietsje minder outside zou mogen, op het eind is het allemaal wat harmonischer en dat luistert wat lekkerder, vind ik.

O ja, wel erg lekker geluid, zowel gitaar als bas!

Tom Morello
23 september 2003, 22:07
Aparte muziek dit, mijn eerste reactie was eerst ook: "wat een tifusherrie". Maar eigenlijk heeft het wel wat. :)

De Teng
24 september 2003, 08:50
Over het stukje: Lekkere groove, leuke baspartij, maar ben ik erg gemeen als ik je meer een bassist vind dan een gitarist?
De dingen die je qua gitaar doet zijn leuk, maar ik heb het idee dat je een beetje meer wilt dan je eigenlijk kunt. Oftewel, je hebt precies in je kop wat je wilt spelen, alleen je redt het nét niet, en daar lijdt vooral je timing nogal onder. Correct me if I'm wrong :)

He Lize, zo gemeen ben je niet hoor. Eigenlijk moet ik het voor mezelf zien als compliment, omdat ik sinds mijn tiende al gitaar speel en pas twee jaar echt serieus bas. Door dat bassen is mijn gitaarspel best wel achteruit gegaan en dat lijdt idd onder de timing. (Ik baal er zelf ook eigenlijk wel van inmiddels. Maar twee instrumenten echt goed beheersen heb je meer tijd voor nodig en nog meer tijd heb ik niet...) Nu heb ik ook hierdoor de neiging om de bas gewoon standaard goed in te spelen (af en toe een 'flaw'... 'but what the hack' zullen we maar zeggen) en de gitaarpartij wat af te raffelen. Het idee en de uitvoering ervan verschilt daardoor wel een beetje zoals je al zei, ik wil op gitaar nog van die mooie jazzloopjes kennen, die je hier dus anders ook zou moeten horen. Maar achteraf ben ik juist wel tevreden met het resultaat wat de nootjes betreft, beetje onorthodox zullen we maar zeggen. Beetje agressief soundje ook wel... anyway... bedankt voor het compliment! Wordt wel gewaardeerd, beetje onderbouwing ;)