PDA

View Full Version : Ghehe gitaren 'ombouwen' tot Gibsons...



Electrical Storm
21 september 2003, 18:33
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/14969.htm

ben???
21 september 2003, 18:35
hehe

sash
21 september 2003, 18:48
Hehehehe netjes :D

Toch goed dat ie em niet aanbiedt als echte Les paul

SiNiSTRaL
21 september 2003, 18:56
goed?
dom bedoel je, net zogoed als dat jij tegen mensen zegt dat je blanke strat een fender is :P

sash
21 september 2003, 18:59
Staat er toch ook op :D

Jouw squier is toch ook een echte seventies Strat met dan fender logo :D

SiNiSTRaL
21 september 2003, 19:01
:razz:

da_rippah
21 september 2003, 19:27
Is dat eigenlijk veel werk, dat Squier logootje vervangen voor een Fender? En dan moet de neckplate natuurlijk ook veranderen :P

sash
21 september 2003, 20:42
Nee niet zoveel werk hoor. Stemmechanieken er, headstock kaalschuren, plek waar logo komt licht lakken. Zolang de lak nog nat is het logo erop en dan de rest van de headstock lakken.
Half uurtje werk.

Speeddemon
21 september 2003, 20:52
Je kan het ook zo als ik ooit eens heb gedaan doen;
ik had een Aria Pro SG model, die geweldig speelde alleen heel snel ontstemde. Hij was wel mooi dark heritage cherry, met een zwarte headstock. Gibson logo op papier nagetekend met veel parelmoer-kleuren, alles eromheen zwart gemaakt met dikke marker (=dus echt diep zwart), en dat stuk papier over het Aria logo geplakt, en de plakband dan ook nog eens zwart maken. Dus het glimt net zo mooi als de echte lak. Op het podium zag je er niks van en ik heb heel wat mensen voor de gek gehouden. (die gitaar trouwens ook met 175% winst verkocht! ;) )

Javaca
21 september 2003, 21:10
Je kan het ook zo als ik ooit eens heb gedaan doen;
ik had een Aria Pro SG model, die geweldig speelde alleen heel snel ontstemde. Hij was wel mooi dark heritage cherry, met een zwarte headstock. Gibson logo op papier nagetekend met veel parelmoer-kleuren, alles eromheen zwart gemaakt met dikke marker (=dus echt diep zwart), en dat stuk papier over het Aria logo geplakt, en de plakband dan ook nog eens zwart maken. Dus het glimt net zo mooi als de echte lak. Op het podium zag je er niks van en ik heb heel wat mensen voor de gek gehouden. (die gitaar trouwens ook met 175% winst verkocht! ;) )

Dat laatste is dus flikkerderij. :evil: Of had je het ding er weer vanaf gehaalt?

Ik weet bijna zeker dat heel veel mensen hun gisteren in Veenendaal gekochte nu toch maar eens beter gaan controleren. Het was beneden tenslotte zo donker...


In ieder geval heeft die bouwer die boven in de hoek stond (die met FLUFFY) veel manesn voor de gek gehouden met zijn zelf gebouwde antieke strat die nog maar een jaar oud is.

Negative K3 fan
21 september 2003, 21:12
Nee niet zoveel werk hoor. Stemmechanieken er, headstock kaalschuren, plek waar logo komt licht lakken. Zolang de lak nog nat is het logo erop en dan de rest van de headstock lakken.
Half uurtje werk.

vind ik wel vrij veel moeite voor zulke wannabe onzin (JMO).

NeeraDJ
21 september 2003, 21:17
Gibson logo op papier nagetekend met veel parelmoer-kleuren, alles eromheen zwart gemaakt met dikke marker (=dus echt diep zwart), en dat stuk papier over het Aria logo geplakt, en de plakband dan ook nog eens zwart maken. Dus het glimt net zo mooi als de echte lak. Op het podium zag je er niks van en ik heb heel wat mensen voor de gek gehouden. (die gitaar trouwens ook met 175% winst verkocht! ;) )

Dat laatste is dus flikkerderij. :evil: Of had je het ding er weer vanaf gehaalt?

Ik weet bijna zeker dat heel veel mensen hun gisteren in Veenendaal gekochte nu toch maar eens beter gaan controleren. Het was beneden tenslotte zo donker...


Kijk daarom hebben ze nou serienummers uitgevonden! :lol:

ieme
25 september 2003, 08:03
T is gewoon voor mensen die merkengeil zijn!

Harry
25 september 2003, 09:46
ik zag op die beurs in Veenendaal complete overlays voor headstocks met Gibson logo's e.d. erop, kun je je nepperd lekker mee ombouwen.

ieme
25 september 2003, 09:47
ik zag laatst op gitaarmarkt een ES335 van epiphone met gibson logo, was er erg mooi gelukt!