PDA

View Full Version : Nieuwe pickup P-bass



Pöl
21 september 2003, 17:03
Hi all, kan er mij iemand vertellen wat er onder de pickup van een p-bass zit zodat hij kan versteld worden in hoogte?
Is dit een veer of zo? Bij m'n ouwe Squier waren dit twee schuimrubbertjes, maar die waren weinig elastisch.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt

sniekie
21 september 2003, 17:11
ola, op mijn spuier zitten ook van die schuimrubbers. ik ben er nu een extra element aan het inzetten en heb onder dat andere element ook van dat schuimrubber geplakt. ik heb eigenlijk nog niet geken hoe het er in mijn fender uitziet

dikkie dik
21 september 2003, 17:20
Hi all, kan er mij iemand vertellen wat er onder de pickup van een p-bass zit zodat hij kan versteld worden in hoogte?
Is dit een veer of zo? Bij m'n ouwe Squier waren dit twee schuimrubbertjes, maar die waren weinig elastisch.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt

kweet niet wat je probleem is, maargoed. als het schuim is en niet erg elastisch. haal je toch gewoon je pu's eruit, en koop je een paar veertjes?. kun je verstellen wat je wilt,, ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is.

Chris Wolstenholme
21 september 2003, 18:35
je stopt er gewoon iets diks tusse wat beetje kan indrukken, met t aandraaien van de schroeven zakt t als t goed is nog genoeg in, zo heb ik het teminste gedaan met mijn pu's.

Gerben van Nazareth
21 september 2003, 22:48
Wat er onder die pickup zit?

Gewoon openschroeven, dan zie je het vanzelf! En als je vindt dat dat niet werkt, dat zet je er wat anders onder. (openschroeven is leuk en leerzaam. Hanteer het credo: altijd alles wat je erafschroeft, in omgekeerde volgorde er weer op. Kan er niks misgaan. Zo werken ze bij de fietsenmaker ook).

Toen ik nog op mijn ouwe fretloze Ibanez speelde, was ik ooit weinig gecharmeerd van die verstelbare pickuphooge die ervoor zorgde dat de elementen teveel zwabberden als je er met een duim bovenop stond. Toen heb ik voor eens en altijd de pickuphoogte bepaald, de ruimte eronde opgehoogd met halve wasknijpers (!), overal vilt tussen en dan de elementen strak aangeschroefd, Zat als een huis. Sinds ik de gelukkige bezitter ben van een redelijk afgeragde maar waanzinnig klinkende reflecterendrode Tokai HardPuncher, een precision-kopie van Tokai, in afgekloven zwaar vervuilde staat losgeweekt van de fietsenmaker van Oud-Leusden), weet ik dat vooral P-pickups wel eens de neiging hebben flink heen en weer en op en neer te zwabberen, dus een beetje vastzetten kan echt geen kwaad. Ik neem aan dat dat voor jouw P ook opgaat...