PDA

View Full Version : Framus Cobra



mayly
21 september 2003, 15:53
lijkt me een beestige versterker!!

iemand ervaring mee?

eventueel vergelijking met ENGL-Powerball?

hij is 3 kanaals,en 2 mastervolumes, en ziet er mooi uit :D

kga hem zeker zelf ook een keer gaan testen!!

tim

BLOK182
21 september 2003, 16:04
Ben ook wel benieuwd naar dat ding!

V!N
21 september 2003, 16:45
OEH ! Hier noem je toch wel een van de weinige versterkers uit dit tijdperk die ik goed genoeg vind !

Hij scheurt heerlijk van blues met single coils tot dreunende metal met actieve humbuckers. Dat is wel knap voor een versterker voor vandaag de dag, meestal zijn die gericht op nu-metal geluidjes voor kneuzen met gelkoppies die naast het scheuren op diodes met verstand op 0 en gain op 10 toch niets anders behoeven.

In tegenstelling tot vele andere merken kan een Framus naast veelzijdig scheuren ook nog eens heel goed clean staan. Niet country-achting pijnlijk clean, maar .. nou ja, je weet wel .. clean.

Ook wat opties en al is het een versterker van deze tijd, mogelijkheden voor midi, genoeg (of teveel ?) kanalen en een oerwoud aan knopjes.

Ik zit binnenkort vrij goed met een versterker totaal op mijn maat gemaakt, maar als ik één bestaande versterker zou moeten kiezen, dan staat Framus als merk wel bij de eerste drie op mijn lijstje.

Bovenaan staat in ieder geval Voodoo Amps, voor de rest is het nog wat meer oriënteren geblazen (let op deze woordspeling). ;)

ben79
21 september 2003, 17:07
en weet je er ook prijzen en dealers van?

mayly
21 september 2003, 17:18
bij beyers-music in duitsland kost die 1675 euro. en de footswitch kost nog eens 32 euro, maar das geen geld in vgl met de engl switchers!
ik ben echt geinteresseerd in die amp, maar is die beter als de powerball? of wat zijn de verschillen? iemand ervaring mee? 1kanaal minder, maar dat is niet zo'n ramp lijkt me...maar de powerball heeft ook nog andere meerdere opties die de cobra niet heeft, dus als we dan gaan kiezen moet die cobra idd beter geluid bij hebben anders gaan we wsl toch voor de powerball die toch wel 200 eurootjes minder kost.

tim

BLOK182
21 september 2003, 18:12
Powerball is idd 200 minder, maar daar moet een footswitch van 160-170 bij, dus qua prijs scheelt het echt amper. Ben ook benieuwd naar de lompheid en vetheid van de scheur, ben zeg maar naar iets recto-achtig aan het zoeken, zodoende. Maar als ik het goed begrijp kan die Cobra ook ongeveer in die richting klinken?

gerrekat
21 september 2003, 18:12
Ja hij is veel meer mesa gevoiced dan de POWERBALL, bus wat meer buzz en minder definitie, maar klinkt zeker niet verkeerd, en ik geef toe hji ziet er mooi uit!

Ik hou meer van dat hele directe, gedefinieerde geluid met een snele pickattack van de POWERBALL, maar als je meer in de nu metal richting gaat zoeken is de Cobra misschien wat meer voor je....

BLOK182
21 september 2003, 18:22
Ik speel zelf geen numetal, maar ik de sound ervan, ook van de nurock, vind ik juist lekker. Bijv. de scheur van Mark Tremonti van Creed (jaja jullie zullen het wel crap vinden :-) ) vind ik er lekker. Sterker nog, veel (moderne) bands die ik goed vind klinken gebruiken recto's. Met onze band proberen we ook rock te maken met een flinke heavy sound enzo, dan heb je niezo gek veel aan een fender twin ;-) Maar goed, zo'n Cobra lijkt me wel vet, vooral omdattie 3 kanalen heeft, een recto die ik kan betalen heeft er maar 2 ;-)

gerrekat
21 september 2003, 18:52
Nou de CObra is beter dan elke recto waar ik op gespeeld heb dat geef ik je!

maar ik zou er mijn powerball niet voor inruilen......desalniettemin vond ik hem klinken als een wat strakkere recto, in ieder geval meer die kant op...

De POWERBALL gaat wat meer roichting een Marshall die gigantisch hotrodded is, maar als ik al zeg en dat geldt voor beide amps het daat die kant op het is het dus NIET!

Ander gaan emnsen hem kopen en zeggen later man, dat ding klonk helemala niet als een recto.........ja lach maar je zult ze de kost moeten geven!

Dus probeer hem eens uit als je eht wat vind heb je er een deal aan, maar laat zeker de powerball niet onberoerd, voor mij nog steeds de onbetwiste numer 1!

mayly
21 september 2003, 18:55
awel BLOK182, ik ben het volledig met je mee.
ik houd ook wel van zo'n nu-metal gitaarsound, wat niet wil zeggen dat ik de stijl wél goed vind he!

ik begin ook te denken aan die cobra, en idd de mesa single rectifier heeft 2kanalen en kost toch 1950eur wat toch wel een pak meer is!!

ben79
21 september 2003, 19:00
+1
Binnenkort toch eens een uitstapje naar duitsland wagen

BLOK182
21 september 2003, 19:05
awel BLOK182, ik ben het volledig met je mee.
ik houd ook wel van zo'n nu-metal gitaarsound, wat niet wil zeggen dat ik de stijl wél goed vind he!

ik begin ook te denken aan die cobra, en idd de mesa single rectifier heeft 2kanalen en kost toch 1950eur wat toch wel een pak meer is!!
Je zou hoogstens eens bij www.proguitar.de kunnen kijken, een single recto nieuw voor 1590, das al een mooiere prijs. Zelf zat ik al te denken dat waaneer ik een recto zou kopen, om toch een dual/triple te kopen, das toch zeg maar de ëchte" recto, die single heeft geenss buizengelijkrichters. Binnenkort ga ik met een vriend (die overigens zowat hetzelfde als mij zoekt) naar jukebox in boekel, daar hebben ze recto/kochs/diezels/vht's en weet ik wat nog meer. En ik denk dat ik nog eens een dagje naar Beyers ga.

Crimson CF
21 september 2003, 19:39
Eén van de gitaristen van Heaven Shall Burn (een Duitse Death Metal/Hardcore-band) speelt op een Framus Cobra, de andere gitarist op een Powerball. www.heavenshallburn.com

gerrekat
21 september 2003, 19:57
Hier is een vclipje dat ik gemaakt heb met de PB gewoon thuis met simpele middelen met een "drop D" stemming misschjien geeft het een idee van de POWERBALL!

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=9301

BLOK182
21 september 2003, 20:03
Klinkt idd vet ja! Ik zal die powerball zeker eens checken. Je had trouwens gelijk wat die Cobra betrof, op de prijslijst vd framus site stond dattie recto-inspired was, kortom, die cobra moet ik ook eens checken :-)

Theije
23 september 2003, 01:29
wtf? een tijdje geleden heb ik een post gedaan over deze amp en geen enkele reactie en nu heeft iedereen er opeens wel wat over te zeggen maar goed beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :)