PDA

View Full Version : gitaar/versterker boost



adibas
21 september 2003, 11:19
Ik heb een Marshall JCM 2000 en gebruik m'n clean en distortion kanaal van de versterker. Ik gebruik nu een Ibanez Tube Screamer om m'n distotion (bijvoorbeeld in refreintjes etc) een boost te geven i.v.m. dynamiek. Ik vind de Tube Scream echt een fantastisch pedaal alleen vervormt het m'n geluid wel bij boosten omdat het een overdrive is natuurlijk... Ik ben dus opzoek naar een beter oplossing om distortion kanaal te boosten en kom uit op de MXR Micro Amp. Iemand ervaring mee? Voor- nadelen? Is de MXR Micro Amp hier wel voor bedoeld?

Mijn setup nu:
http://www.typhoonband.com/GuitarGeek/floorboard2.jpg

sash
21 september 2003, 11:23
Aangezien je al iets van Voodoo Lab hebt zou je een Voodoo Lab Sparkle Drive kunnen proberen. Dat is een Tubescreamer, maar dan met aparte clean boost regeling. Zo kan je geen gain, maar wel veel clean boost erin draaien.
Erg leuk ding.

adibas
21 september 2003, 11:25
Aangezien je al iets van Voodoo Lab hebt zou je een Voodoo Lab Sparkle Drive kunnen proberen. Dat is een Tubescreamer, maar dan met aparte clean boost regeling. Zo kan je geen gain, maar wel veel clean boost erin draaien.
Erg leuk ding.

Yup misschien goeie alleen zoek ik geen extra overdrive. M'n Tube Screamer is perfect en blijf 'm ook gebruiker maar niet meer als booster, gewoon als overdrive. Moet dan wel andere oplossing hebben om te boosten.

PS Voordoo Lab pedalen zijn ERG goed ;)

sash
21 september 2003, 11:49
Ah okay, ik dacht dat je de tubescreamer gewoon kwijt wilde.

Je zou eens kunnen kijken naar de Menatone Foxy Brown. Een cleanboost met toonregeling zodat je desgewens meer of minder hoog erin kan draaien. Er zit ook een aparte gain regeling op die je helemaal uit kan zetten (cleanboost) of er bij kan draaien (hele lichte touchy overdrive).
Behoorlijk prijzig pedaal, maar dan heb je ook wat :)

Mitch
21 september 2003, 12:03
Mooie set-up trouwens !
Als je een aardig idee wil krijgen over de boosts die er zo al verkrijgbaar zijn kun je hier kijken:

http://www.musictoyz.com/gtrpedalboost.htm

Staan er een hoop op een rijtje, kun je daar vandaan verder zoeken als je wilt.

adibas
21 september 2003, 13:27
Mooie set-up trouwens !
Als je een aardig idee wil krijgen over de boosts die er zo al verkrijgbaar zijn kun je hier kijken:

http://www.musictoyz.com/gtrpedalboost.htm

Staan er een hoop op een rijtje, kun je daar vandaan verder zoeken als je wilt.

hee goeie site, thx! twijfel steeds beetje tussen een Fulltone Fat-Boost of de MXR Micro Amp (goedkoper)... Iemand?

sash
21 september 2003, 13:31
Ik weet niet of de Fulltone Fat Boost gaat werken icm je setup.
De Fat Boost geeft vooral veel laag en een Les Paul icm met een Marshall heeft uit zichzelf een gigantische dosis laag. Ben bang dat je sound door de Fat Boost alleen maar modderig wordt.
Dat ding werkt het best op erg heldere amps (zoals Fender) om het laag wat te spicen.

Mitch
21 september 2003, 13:51
Een neutrale boost met wat eq die naar smaak is in te stellen lijkt me wel het zinnigst ja.

jpb
21 september 2003, 22:24
Hier staan goede revieuws over clean-boost pedalen:
http://www.muzique.com/boost.htm

De Bad Bob Booster (RGW) staat hier nog niet bij. Deze schijnt heel goed te zijn tegen een zeer redelijke prijs ($119 in de VS)

De MXR micro-amp wordt vaak genoemd als goedkoop alternatief voor de duurdere clean-boosts; ik ken hem overigens niet.

De Fat-Boost klinkt idd beter (zelfs vreselijk goed) op mijn single coils dan op humbuckers, maar al die verhalen dat ie zoveel 'laag' heeft en modderig zou klinken vind ik sterk overdreven. Ze zijn nogal duur
=> tweedehands kopen.

Mischien moet je ook kijken of je alleen een boost wilt (dus met EEN knop), of dat je nog toonregeling/gain opties wilt.
succes

adibas
22 september 2003, 09:28
De MXR Micro Amp wordt veel gebruikt zie ik en enige wat ik ook nodig heb is een volume boost. Hoef geen extra gain etc. Dus simpel pedaal eigenlijk. De Micro Amp is daar denk ik goed genoeg voor. Heb een boost nodig voor in een refrein of solootje, das alles.

jpb
22 september 2003, 11:17
Lijkt mij voor jou dan een prima keuze. Overigens met 'gain' bedoel ik niet gain in de zin van overdrive/distortion, maar de instelling van de interne JFet/Mosfet's om een meer dynamisch buizen-clean te krijgen. Maar dat is echt niet noodzakelijk, EEN-knops boosts zijn ook prima, hoef je ook niet aan al die knoppen te pielen :)