PDA

View Full Version : Vraagje over Cort Earth 100 F, of andere gelijkwaardige gita



Bluedog
20 september 2003, 22:12
Hallo,

ik heb de afgelopen 4 jaar leren spelen op een acoustische spaanse gitaar met nylon snaren. Nu wil ik eigenlijk verder met een gitaar met stalen snaren, en dan ook nog semi-acoustisch, of hoe dat ook heten mag. In ieder geval dat je hem ook op je versterker aan kan sluiten. Nu heb ik bij een gitaarwinkel gehoord van de Cort Earth 100 F. Die scheen best goed te zijn in zijn klasse (Eur 275,--). En dat klopt ook wel als ik de reacties op dit forum lees. Maar zijn er nog meer goeie gitaren in deze prijsklasse? Het mag ook een goede tweedehands zijn. Maar als jullie me wat merken kunnen noemen, kan ik een beetje vergelijken. Alvast bedankt.

Groeten van Bas :o

angorawol
21 september 2003, 00:05
Er is een Epiphone in die prijsklasse en een Washburn (wel met laminaat bovenblad). Uiteraard Crafter, en Vanderson en mogenlijk heb je er een degelijke Stagg voor (wel met solide bovenblad)

Bluedog
21 september 2003, 12:03
Bedankt voor je reactie. Weet je ook welke types ik dan moet hebben? Want ik heb al even gekeken, maar ik vindt bijna alleen maar elektrische gitaren?

angorawol
21 september 2003, 14:32
Epiphone AJ reeks
Washburn D 10 S
Crafter D6
Op dit forum zijn er massa's reviews te lezen van alle merken, het is natuurlijk niet de waarheid maar het kan helpen.
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/
Een andere bron van info is deze Engelse internetwinkel, lees de advices-pagina's er ook eens.http://www.regentguitars.co.uk/guides_frame.htm

Bluedog
21 september 2003, 23:15
Bedankt voor de hulp. Ik ben de hele avond bezig geweest met snuffelen. De Cort lijkt me een goede kandidaat in zijn pijsklasse. Maar misschien is het toch slim om iets langer te sparen. Ik heb ook een Tanglewood 28ST-E gezien. Die schijnt als ik alle reviews mag geloven ook erg goed te zijn. Ik vindt hem ook erg mooi. Ook meteen een stuk duurder helaas :(

Maar je koopt tenslotte niet elke dag een nieuwe gitaar dus moet je er wel een tijd mee vooruit kunnen.

Groeten van Bas.

angorawol
21 september 2003, 23:55
Bedankt voor de hulp. Ik ben de hele avond bezig geweest met snuffelen. De Cort lijkt me een goede kandidaat in zijn pijsklasse. Maar misschien is het toch slim om iets langer te sparen. Ik heb ook een Tanglewood 28ST-E gezien. Die schijnt als ik alle reviews mag geloven ook erg goed te zijn. Ik vindt hem ook erg mooi. Ook meteen een stuk duurder helaas :(

Maar je koopt tenslotte niet elke dag een nieuwe gitaar dus moet je er wel een tijd mee vooruit kunnen.

Groeten van Bas.
Cort is zeker goed, Tanglewood heeft een tijdje in die fabrieken gewoond.
Ik wou nog even wijzen op mijn thread over de volledige solide gitaar van Tanglewood (let ook op de gelijkenis met een Taylor.
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=19458
Inderdaad je koopt niet alle dagen een nieuwe gitaar, je moet ook op stap hoor en veel gitaren proberen. Succes en plezier :wink: