PDA

View Full Version : Digitech 2101 Artist footcontroller of midi



tomvk
20 september 2003, 21:47
Ik heb een probleem met de controller van mijn GSP 2101, hij krijgt wel stroom, maar doet het verder niet. Zou het een verkeerde versie software kunnen zijn? Ik wil alleen patches switchen, zou ook met MIDI kunnen, alleen daar heb ik weinig ervaring mee.
Kent iemand de 2101 Artist goed ? Welke midi- controller raden jullie aan?
Ik heb een Boss FC 50, is die compatible?
Als iemand een handleiding van de 2101 Artist heeft, zou ik die graag overnemen.
Groeten, Tom

kokeleko
20 september 2003, 23:05
Moet wel kunnen met een standaard footcontroller, geen probleem.

FNaRK
20 september 2003, 23:57
kep zelf jaren met een GSP2101 gespeelt en volgens mij kun je alleen de Digitech Control One gebruiken....dus niet iedere willekeurige midi-controller !!!

kokeleko
21 september 2003, 11:30
Ik heb indertijd een 2112 gehad( de opvolger) , en die kon ik gewoon met mijn toenmalige Midimate met PC's aansturen, als je alle mogelijkheden van de Digitech wilt benutten is de Control One wel handig , dat klopt.
Dus dan zal het wel niet, toch?

helleke
21 september 2003, 15:26
http://www.digitech.com/discontinued.htm

Hier kun je de manual van de 2120 downloaden.Als je een FC 50 gebruikt kun je natuurlijk niet alle effecten benutten zoals wah en whammy.
De Control One is het gemakkelijkst maae evt een Behringer FCB1010 moet ook kunnen.

kokeleko
21 september 2003, 16:55
Volgens mij ook , als het midiboard maar PC's & CC's aankan.

Tubefreak
22 september 2003, 22:54
Ik heb een probleem met de controller van mijn GSP 2101, hij krijgt wel stroom, maar doet het verder niet. Zou het een verkeerde versie software kunnen zijn? Ik wil alleen patches switchen, zou ook met MIDI kunnen, alleen daar heb ik weinig ervaring mee.
Kent iemand de 2101 Artist goed ? Welke midi- controller raden jullie aan?
Ik heb een Boss FC 50, is die compatible?
Als iemand een handleiding van de 2101 Artist heeft, zou ik die graag overnemen.
Groeten, Tom

http://home.arcor.de/pirat28/start.htm
Deze kerel (Dieter) weet alles wat er over de 2101 te weten is. Ik zou hem ff mailen en de groetjes doen van mij.

Maarten van Helden

Maiden Michiel
18 december 2004, 17:51
Oude topic, maar wat is hier uitgekomen?
Werkt het goed met een FC1010?

alex1959
18 december 2004, 22:41
Het besturen van een 2101 gaat met elk midicontroler, je mag hem alleen niet in de aansluiting doen van de digitech controller.
sluit hem aan op midi in en de zaak werkt.
je moet alleen je midi patches aan passen in de 2101.

Ik gebruik zelf de Roland FC200 op de 2101 werkt perfekt.

succes
Alex :wink:

helleke
19 december 2004, 00:10
Oude topic, maar wat is hier uitgekomen?
Werkt het goed met een FC1010?

Hey Michiel, misschien soms geinteresseerd in een 2101? Al het 2e "oude" topic geopend hierover :-D
Ik ben van de 2101(toen hij net uitkwam) naar de 2112 en de 2120 gegaan maar inmiddels heb ik weer de 2101.Dit omdat je de pre-amp op deze amp kunt by-passen wat op de 2120 niet kan.Van de 2112 weet ik het niet helemaal zeker meer.
De buizen van mn 2101 heb ik eruit gerukt en gebruik dus alleen maar de Fx van de 2101.De scheurgeluiden zijn zeer zeker bruikbaar alleen een beetje achterhaald vandaag de dag met betere en goedkopere sounds.
De effecten daarintegen vind ik nog steeds onovertroffen in vergelijkeng met andere bakken.
Toegegeven, tis is geen gemakkelijk apparaat maar een beetje tweaker komt er best uit 8-)
Ik gebruik de Control One ervoor maar zoals al aangegeven kan de FC200 of de FC1010 ook.De FC1010 heb ik zelf er ok al eens op aangesloten al is het gebruik van de Control One aan te bevelen want dat werkt gewoon makkelijker en heb je minder in te stellen in het toch al niet gemakkelijke apparaat.
Ik kende het bakkie ook niet al te goed maar Maarten (www.tubefreak.com) heeft me een eind op weg geholpen.
Kortom een veelzijdig apparaat wat goed met de FC1010 werkt en met (en dat meen ik serieus) onovertroffen effecten.

Geert

Maiden Michiel
19 december 2004, 13:23
Hey bedankt man!!
Ik heb al een mail gestuurd naar iemand die er een aanbiedt met control one. Dus ik ben benieuwd.
Ik ken de bak ook een beetje omdat de andere gitarist in mijn band er een heeft. Veel mogelijkheden en sounds.

jeroenb
14 januari 2005, 22:06
Oude topic, maar wat is hier uitgekomen?
Werkt het goed met een FC1010?
wat is er anders aan de software? 3.0?
ik heb de oude,
wat is het verschil?

caelin
16 januari 2005, 22:15
versie 3.0 kan je meer mee ...
meer effecten in het algoritme ..
de effecten klinken beter !
en het lijkt leuk als je het aanzet :-D :-D

trouwens via midi is het een eitje om met welke andere footcontroller de digitech aan te sturen ...

caelin
16 januari 2005, 22:17
versie 3.0 kan je meer mee ...
meer effecten in het algoritme ..
de effecten klinken beter !
en het lijkt leuk als je het aanzet :-D :-D

trouwens via midi is het een eitje om met welke andere footcontroller de digitech aan te sturen ...

helleke
16 januari 2005, 23:13
Yep, en als je ook nog eens de PPC210 upgrade card erin heb zitten kun je er nog meer mee.Als je hem aanzet moet er trouwens wel een "a" achter je 3.0 staan in het display.
Hoe bevalt tie inmiddels Michiel??

mmrizio
16 januari 2005, 23:18
Uhhhm... wat levert die 'a' achter het versienummer op?

Maurice

helleke
16 januari 2005, 23:30
Die "a" wil zeggen: Artist software. Je hebt dus de 3.00a versie nodig om te kunnen upgraden met de PPC210 card.Die "a "wil ook zeggen dat je 240 presets hebt ipv 200.
Zoals Tubefreak al aangaf: http://home.arcor.de/pirat28/start.htm vind je op deze pagina alles wat met de Digitech 2101 te maken heeft.

mmrizio
16 januari 2005, 23:37
Ik dacht dat het alleen de klokfrequentie was van de control processor. Zie ook onder jouw link:

How to find out the cycle- frequency of the Z80:
There are 2 possible cycle- frequencies:
1. If you have a ".a" at the end of the software- version the Z80 (the Z80 is the main- processor of your 2101) works with 20 MHz.
2. If you have no ".a" at the end of the software- version the Z80 works with 10 MHz.

Maar wat is precies het verschil in de praktijk? Ik heb geen .a, maar wel de PPC.

Maurice

helleke
16 januari 2005, 23:46
Ja ook dat is het verschil.Die a heeft meerdere voordelen.Ik weet ze zo niet allemaal maar het werken op 20mhz is wel de belangrijkste geloof ik.
Als je de PPC card hebt zou je in de praktijk van een solo naar een slag-partij kunnen gaan zodat je solo op dat moment blijft "doorklinken" zonder dat tie door je verandering van presets "afgekapt" wordt.
Die a is dus verder Artist software zodat je extra presets hebt van oa Jennifer Batten,Satriani(geloof ik) Vinnie Moore,Vai enz...

Maiden Michiel
20 maart 2005, 21:13
Yep, en als je ook nog eens de PPC210 upgrade card erin heb zitten kun je er nog meer mee.Als je hem aanzet moet er trouwens wel een "a" achter je 3.0 staan in het display.
Hoe bevalt tie inmiddels Michiel??

Ja wel goed, alleen zit ik constant te prutsen met amps en cabinets. Als het goed is heb ik volgende week mijn eindtrap en cabinet terug en dan ga ik echt rammen.

Maarre... Die "a" heb ik er niet achter, maar er staat gewoon Artist bioj het opstartschermpje?

helleke
20 maart 2005, 22:48
Hey Michiel, "Artist" in je opstartscherm kan natuurlijk maar het is het belangrijkste dat die "a" achter je software versie staat. Dus waarschijnlijk 3.00.00.a of anders 3.00.a
Zoals Maarten al zei, kijk eens op http://home.arcor.de/pirat28/start.htm
en dan natuurlijk op Digitech GSP 2101.Daar vind je echt alles over deze 2101

Braindead
27 maart 2005, 23:07
[quote=Maiden Michiel]Oude topic, maar wat is hier uitgekomen?
Werkt het goed met een FC1010?

Hey Michiel, misschien soms geinteresseerd in een 2101? Al het 2e "oude" topic geopend hierover :-D
Ik ben van de 2101(toen hij net uitkwam) naar de 2112 en de 2120 gegaan maar inmiddels heb ik weer de 2101.Dit omdat je de pre-amp op deze amp kunt by-passen wat op de 2120 niet kan.


Ik kwam dit ooit eens tegen op internet, maar heb het nooit getest: iemand?

Re: 2120 Effects Loop Problem? reply

--------------------------------------------------------------------------------

It sounds like the FX loop was not on in the patches that
didn't work. Try amp send to 2120 front input 2120 left out
to amp FX return. make sure to set the 2120 to mono output
in the utilities section. By setting the COMP,DIST, EQ to
bypass this will in effect bypass the preamp section.



http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Jerry_Ronco/

helleke
28 maart 2005, 14:04
[quote=Maiden Michiel]Oude topic, maar wat is hier uitgekomen?
Werkt het goed met een FC1010?

Hey Michiel, misschien soms geinteresseerd in een 2101? Al het 2e "oude" topic geopend hierover :-D
Ik ben van de 2101(toen hij net uitkwam) naar de 2112 en de 2120 gegaan maar inmiddels heb ik weer de 2101.Dit omdat je de pre-amp op deze amp kunt by-passen wat op de 2120 niet kan.


Ik kwam dit ooit eens tegen op internet, maar heb het nooit getest: iemand?

Re: 2120 Effects Loop Problem? reply

--------------------------------------------------------------------------------

It sounds like the FX loop was not on in the patches that
didn't work. Try amp send to 2120 front input 2120 left out
to amp FX return. make sure to set the 2120 to mono output
in the utilities section. By setting the COMP,DIST, EQ to
bypass this will in effect bypass the preamp section.



http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Jerry_Ronco/

:-D Ja dat zou kunnen.Er is destijds een hele discussie hierover geweest op het Digitech forum.Dit forum bestaat niet meer dus ik kan het niet meer terughalen.Niet iedereen was het ermee eens dat dit de juiste manier was en Jerry Ronco was ook nog aan het twijfelen.Het forum werd helaas gesloten voordat er duidelijkheid over kwam.
Het op deze manier aansluiten heb ik ook geprobeerd maar op de 1 of andere manier vond ik het niet klinken.Daarom heb ik ook een 2101 aangeschaft.Gewoon 1 druk op de knop en de pre-amp sectie is uit met behoud van de compressor en de EQ. :wink:

Braindead
29 maart 2005, 23:27
Tja jammer dat je geen uitsluitsel kunt bieden.
Wat bedoel je met "niet iedereen was het erover eens of dat de juiste manier is?. " Bedoel je dat er discusssie was over het feit OF de preamp hiermee uitgesschakeld is?
Ben wel nieuwsgierig, en de 2101 tja dat schijnt een moeilijk apparaat te zijn, en aangezien ik dit al van de 2120 (qua gebruiksgemak) vind :???:

vester86
30 maart 2005, 00:05
je moet ook de Buis eruit trekken, dan weet je ZEKER dat je de voorversterker van de Digitech omzeilt

Tubefreak
30 maart 2005, 14:02
Buis eruit trekken kan zeker, maar dat is nog geen garantie dat de preamp niet werkt. Want ook de 2112 en 2120 hebben toch een solid state preamp, naast de buizen preamp? Dat is wel het voordeel van de 2101, daar kun je de preamp uitschakelen. Maar je kunt ook gewoon je signaal aansluiten op de fx return van de 2101 en dan sla je ook de EQ en volume settings over van de "preamp".