PDA

View Full Version : versterker zonder effecten



kokteejl
20 september 2003, 15:45
heb niet veel tijd dus kon moeilijk gebruik maken met de zoekfunctie, sorry daarvoor

ik zoek een versterker van rond de 40 Watt, maar het MOET er eentje zijn zonder effecten op (dus zonder reverb, distortion, ...)
laatst vertelde iemand dat zulke versterkers niet meer gemaakt worden klopt da?
En als ze nu wel nog worden gemaakt, hoeveel zou de prijs ong bedragen? thx anyway

Negative K3 fan
20 september 2003, 18:00
waarom zonder distortion en reverb? maarja, ik weet niet welke fender, maar er zal vast wel eoa silverface fender zijn die aan deze specs voldoet.

kokteejl
20 september 2003, 18:01
mjah mss onnozel of dom of whatever ma kben nogal euh, simpel ingesteld, en ik kan die rij knopjes best missen, volume, bass, trebble en een aan/uit knopje volstaan :)
mmmm kzal is navragen over die fenderdingen daar, thx

Speeddemon
20 september 2003, 18:12
Engl Screamer of Thunder. Weliswaar 50W, maar zonder een hoop poespas.

Negative K3 fan
20 september 2003, 18:37
aar die heeft wel 2 kanalen...

Ic3gl0vE
20 september 2003, 18:48
dat het geluid van je gitaar versterkt wordt is al een effect op zich. En als je een gitaar met veel output hebt, heb je altijd distortion. :roll:

andy
20 september 2003, 18:56
mjah mss onnozel of dom of whatever ma kben nogal euh, simpel ingesteld, en ik kan die rij knopjes best missen, volume, bass, trebble en een aan/uit knopje volstaan :)
mmmm kzal is navragen over die fenderdingen daar, thx

Power City uit 1964 kopen?????? 50 watt, klinkt goed, maar heeft als extra"s wel een mid en pres knop. O ja en een hi en low input. :-D

Swan
20 september 2003, 19:11
zijn 6 snaren dan ook niet erg ingewikkeld :roll:

sash
20 september 2003, 19:25
zijn 6 snaren dan ook niet erg ingewikkeld :roll:

waarschijnlijk net zo moeilijk als buizenamps, he swan...

@ kokteejl: Silverface Fender Bassman topje voldoet aan die specs. Volume, Bass, Mid, Treble, 2 ingangen en that's it.

iam
20 september 2003, 19:26
een bassman blackface lijkt me wel iets voor je...

een bassman silverface is ook zeer simpel
alleen equaliser en volume (en ev. mastervol. :-? )

sash
20 september 2003, 19:26
Trouwens, Reverb is nog geeneens zo'n probleem, die haal je er zo tussenuit (draadje doorknippen en buisje eruit). Dan worden je mogelijkheden wat betreft Fenders toch een heel stuk groter.

Negative K3 fan
20 september 2003, 19:26
maarja,a ls je dan een top hebt moet je weer helemaal ingewikkeld cabs daarop aansluiten...

Swan
20 september 2003, 19:27
das niet te vergelijken sash ;) t is slimmer om ff wat dingetjes te vragen waar je niet 100% zeker van bent dan wat te verneuken of onder 220v te komen staan....verder had ik ook geen fuck aan jouw advies maargoed

ieme
20 september 2003, 19:56
VOX AC30

Wilson
20 september 2003, 20:05
ik snap het probleem niet zo, als je geen reverb wilt, zet je hem toch gewoon op 0?

sash
20 september 2003, 20:10
das niet te vergelijken sash ;) t is slimmer om ff wat dingetjes te vragen waar je niet 100% zeker van bent dan wat te verneuken of onder 220v te komen staan....verder had ik ook geen fuck aan jouw advies maargoed

220V red je niet met een buizenbak. Alleen de eindtrap van 5150 draait al rond de 475V :D

Mijn adviezen, zuigen ik weet het ;)

Maareuh.. wat was het dan wel? Pot ofzo?

wietse
20 september 2003, 20:47
een basversterker?
had er laatst één die had alleen maar bass mid en treble ,niks effecten.
maar je bent helemaal niet verplicht om effecten te gebruiken hoor kan ze ook gewoon op nul zetten.

Swan
20 september 2003, 21:51
das niet te vergelijken sash ;) t is slimmer om ff wat dingetjes te vragen waar je niet 100% zeker van bent dan wat te verneuken of onder 220v te komen staan....verder had ik ook geen fuck aan jouw advies maargoed

220V red je niet met een buizenbak. Alleen de eindtrap van 5150 draait al rond de 475V :D

Mijn adviezen, zuigen ik weet het ;)

Maareuh.. wat was het dan wel? Pot ofzo?


dunno...heb er geen last meer van...

Nicci
21 september 2003, 12:03
maar dan zit je met die knop . . . dat maakt het zo complex. volume, treble, mid, bass, reverb. dat zijn er al 5!

kokteejl
21 september 2003, 16:17
hahaha hier thuis reagere ze ook me onbegrip ma thanks voor de reacties ;-)

sash, ga ik zeker en vast naar kijken

voor al diegenen die vragen waarom ik nou geen reverb ofzo moest hebben, het is niet alleen dat hoor, en natuurlijk kan je het afzetten maar jah....kan er niet echt e verklaring aan plakke

aan de wijsneus met zijn 6snaren-gelul : whatever

Soulman
21 september 2003, 20:19
Juist, neem een amp zonder veel toeters en bellen, maar met TONE. 8-)
Zoals een Marshall JTM45, Bluesbreaker, VOX AC 30, Tweed Fender.

Swan
21 september 2003, 20:29
dr is toch ook n marshall top met maar 1 kanaal? misschien is dat wat

kokteejl
21 september 2003, 21:07
hier heb ik heel wat aan thx, ga morgen direct naar de winkel hehe

Javaca
21 september 2003, 21:20
maar dan zit je met die knop . . . dat maakt het zo complex. volume, treble, mid, bass, reverb. dat zijn er al 5!

Heb jij een knoppenfobie of zo? :???: :P
Heb je ook moeite met pinautomaten, afstandsbedieningen en piano's? :razz:

Wat doe je moeilijk? Neem een gewone versterker en gebruik gewoon alleen de equalizer en volumeknoppen. Als je de rest, reverb, gain e.d. gewoon ongemoeid laat is er tock niets aan de hand? :amp:

Swan
21 september 2003, 21:23
nu vraag ik me af....hoeveel knoppen heb je op je gitaar :???:

Javaca
21 september 2003, 21:30
nu vraag ik me af....hoeveel knoppen heb je op je gitaar :???:
Geen natuurlijk hij heeft alleen zes stemknoppen want zelfs een floyd rose is te ingewikkeld :razz:
Ook heeft Nicci schouderbandknoppen er af laten halen want dat zijn natuurlijk overbodige functies. :lol: :razz: :lol: :evil: :lol: :razz: :lol:

Nicci
21 september 2003, 21:39
maar dan zit je met die knop . . . dat maakt het zo complex. volume, treble, mid, bass, reverb. dat zijn er al 5!

Heb jij een knoppenfobie of zo? :???: :P
Heb je ook moeite met pinautomaten, afstandsbedieningen en piano's? :razz:

Wat doe je moeilijk? Neem een gewone versterker en gebruik gewoon alleen de equalizer en volumeknoppen. Als je de rest, reverb, gain e.d. gewoon ongemoeid laat is er tock niets aan de hand? :amp:

je moet wel even het draadje lezen . . . . . . . voordat je iets zegt.

Nicci
21 september 2003, 21:42
nu vraag ik me af....hoeveel knoppen heb je op je gitaar :???:
Geen natuurlijk hij heeft alleen zes stemknoppen want zelfs een floyd rose is te ingewikkeld :razz:
Ook heeft Nicci schouderbandknoppen er af laten halen want dat zijn natuurlijk overbodige functies. :lol: :razz: :lol: :evil: :lol: :razz: :lol:

je zou zeggen dat je het begrip cynisch snapt. aan de ander kant . . .
is dat wel zo? :roll:

Soulman
21 september 2003, 21:55
nu vraag ik me af....hoeveel knoppen heb je op je gitaar :???:

Ik weet nog dat EVH op z'n signature eerst maar een knop wilde. alleen een volume knop, maar daar moest dan tone opstaan, EVH;" more volume is more tone man" :razz:

Javaca
21 september 2003, 21:56
nu vraag ik me af....hoeveel knoppen heb je op je gitaar :???:
Geen natuurlijk hij heeft alleen zes stemknoppen want zelfs een floyd rose is te ingewikkeld :razz:
Ook heeft Nicci schouderbandknoppen er af laten halen want dat zijn natuurlijk overbodige functies. :lol: :razz: :lol: :evil: :lol: :razz: :lol:

je zou zeggen dat je het begrip cynisch snapt. aan de ander kant . . .
is dat wel zo? :roll:
Hoe bedoel je?

Negative K3 fan
21 september 2003, 21:57
nu vraag ik me af....hoeveel knoppen heb je op je gitaar :???:

Ik weet nog dat EVH op z'n signature eerst maar een knop wilde. alleen een volume knop, maar daar moest dan tone opstaan, EVH;" more volume is more tone man" :razz:

:-D

Nicci
21 september 2003, 21:58
je kan kennelijk wel een cynisch bedoelde opmerking bedenken, maar er niet 1 herkennen als je hem tegenkomt. nu geef ik direkt toe. dat is moeilijker.

ReinoutV
22 september 2003, 11:50
Bij Guitar Center Wierden staat een Van Weelden Twin: volume normal, volume bright, bass, treble, presence, 50 Watt (wat?). Klaar.