PDA

View Full Version : Aankopen Gitaarbeurs Veenendaal



GuitarMaster
20 september 2003, 15:21
Wat hebben jullie allemaal in Veenendaal op de gitaarbeurs gekocht?
Ik ben niet verder gekomen dan snaren en wat kabels.

hadv
20 september 2003, 16:17
8 sets snaren en een tweedehands seymour duncan seth lover

verder heb ik heel veel mooie en lelijke dingen gezien en prijzen die ik gewoon niet snapte :evil: (als ik zoveel geld ga uitgeven doe ik dat in ieder geval niet in zo'n omgeving met zo weinig ruimte om uit te proberen)

de leukste stand vond ik die van gitaarbouwer Bas Wittenberg, bovenin in een hoekje. hij had o.a. een prachtige futuristische gitaar (werd ik meteen verliefd op) en een 'pluchen' bas :-D

sash
20 september 2003, 16:50
Ik heb Harry een neckplate voor me Strat mee laten brengen :D

ToolRulez
20 september 2003, 16:50
Ik heb m'n eerste gitaar gekocht (ik ben bassist, maar wilde al een tijdje een "gitaar voor erbij")!!
Een rode Japanse Fender Stratocaster met Custom Shop '54 elementen erop. Ik ben nu aan het uitzoeken uit welk jaar hij precies is. Hij is in absolute Mint-conditie, ik heb na lang zoeken één klein krasje in de lak kunnen vinden.

Weet iemand hoe ik de serial van de gitaar kan natrekken om te kijken uit welk jaar hij komt?

Owja, ik zal vandaag of morgen een topic openen met foto's.

sash
20 september 2003, 16:51
Post ff het serialnummer. Kan ik je wel vertellen hoe oud ie is.

ToolRulez
20 september 2003, 16:55
Ik denk dat ik het net gevonden heb, maar goed ter controle.

serial: A007700 voorafgegaan door Crafted in Japan.

Volgend mij dus ergens in 1997..??..

The Mule
20 september 2003, 17:29
Ik heb lang staan twijfelen bij een nieuw Danelectro Longhorn basgitaartje (gelijk rechts om de hoek bij de ingang) dat in de loop van de dag van 400 naar 300 euro ging. Heb het uiteindelijk niet gedaan, ik moet eerst maar eens wat ruimte scheppen, voor dat er een nieuwe (bas)gitaar bijkomt.

Wel nog een Danelectro Reel Echo gekocht om met m'n oude Guild Starfire III en Crate Vintage Club buizenbakkie lekkere jaren 50 muziek te maken.

Tenslotte nog een setje snaren en een instrumentaal CD-tje van een Duitse gitarist met supermooie spullen, maar die moet ik nog luisteren.

edit: ik was ook verrast om een Guild B-301 basgitaar op de beurs aan te treffen, de eerste (naast mijn eigen natuurlijk) die ik in Nederland heb gezien. Hij was in originele staat en stond nota bene voor 900 euro, wat mij alleen nog maar blijer maakt met mijn vondst destijds op een Drentse braderie voor 800 gulden...

Harry
20 september 2003, 17:43
jep, een neckplate voor Sash. Nog wel leuke dingen gezien, MAAR DUUR!!!
Dus verder niks gekocht. Nog wel bekenden gezien, maar niemand van het forum (voorzover ik weet).

sash
20 september 2003, 17:44
Ik denk dat ik het net gevonden heb, maar goed ter controle.

serial: A007700 voorafgegaan door Crafted in Japan.

Volgend mij dus ergens in 1997..??..

Ergens begin '97. Waarschijnlijk Maart of April.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

ToolRulez
20 september 2003, 18:36
570,- inclusief een erg stevige gigbag.

Ik heb er ondertussen wat meer op gespeeld en de elementen zijn echt top! Geen enkele ruis en een breed scala aan geluiden.

Nu alleen nog een gitaarversterker ipv. de basversterker waar ik nu over speel, hoewel het geluid van die amp me erg meevalt.

sash
20 september 2003, 18:38
WOW! Nette prijs!

Javaca
20 september 2003, 19:53
de leukste stand vond ik die van gitaarbouwer Bas Wittenberg, bovenin in een hoekje. hij had o.a. een prachtige futuristische gitaar (werd ik meteen verliefd op) en een 'pluchen' bas :-D

Gaaf was dat he? Ook die bas met gaten ipv positiestippen en die zwart/ blonde gitaar met midi element was gaaf. Die 'pluchen' bas heette FLUFFY. Toepasselijke naam hè?

Ik heb niet veel gekocht.

* 4 Fender thin "glow in the dark" plectrums
* 3 rode patchkabels van 1 meter
* 1 zwart plectrumhoudertje voor m'n versterker
* bier[/list]

Ik heb wat foto's gemaakt kwaliteit is slecht maar ze volgen nog.

sash
20 september 2003, 20:02
Hehehehe dan post ie die foto's hier en blijkt op iedere foto iemand van het forum te staan op de achtergrond.
Dat zou humor zijn :D

BLOK182
20 september 2003, 20:40
Gewoon uit interesse, iemand toevallig gezien of er nou vette PRS'en te koop stonden voor goeie prijzen?

ruurd
20 september 2003, 20:43
WOW! Nette prijs!

echt niet veel te veel helemaal op z'n beurs maar ja als je er maar blij mee bent toch?

Wouter J
20 september 2003, 20:49
Ik ging naar huis met een te gekke Ibanez les paul Personal kopie die voor 90 Eurotjes weg ging omdat een van de pickups stuk was. en een leuke door Ibanez gebouwde "Custom" midden jaren zeventiger Jazz Bass kopie die eigenlijk 200 kostte maar ik heb hem voor 150 gekregen. :-D

Al met al een leuke middag.

Dude
20 september 2003, 21:04
Ik heb Harry een neckplate voor me Strat mee laten brengen :D

neppert !

The Mule
20 september 2003, 21:14
@ Blok182: Er stonden wel PRS-en, maar gruwelijk duur. Een McCarty en een Custom 24 voor 2200 tot 2300 euro waren de goedkoopste die ik gezien heb. Een mooie referentie voor mij persoonlijk was een Custom 22 Artist voor 4000 euro, waarmee mijn goeie deal in Amerika nog even bevestigd werd...

@ Wouter J: Die Les Paul, was dat geen Morris ipv een Ibanez? Of is dat een anti-lawsuit nickname geweest van Ibanez? Hij stond toch bij die redelijk sjofele grijs langharige kerel boven, met al die budgetgitaren? Ik heb daar ook nog bij staan twijfelen, maar toch maar niet gedaan, hoewel 90 euro natuurlijk een koopje is. Zal wel een toer worden om hem weer zoveel mogelijk werkend te krijgen. Beneden stond wel een Ibanez Les Paul Personal/Recording, maar die stond voor 750 euro, duidelijk mindere deal...

Wouter J
20 september 2003, 21:53
@ Wouter J: Die Les Paul, was dat geen Morris ipv een Ibanez? Of is dat een anti-lawsuit nickname geweest van Ibanez? Hij stond toch bij die redelijk sjofele grijs langharige kerel boven, met al die budgetgitaren? Ik heb daar ook nog bij staan twijfelen, maar toch maar niet gedaan, hoewel 90 euro natuurlijk een koopje is. Zal wel een toer worden om hem weer zoveel mogelijk werkend te krijgen. Beneden stond wel een Ibanez Les Paul Personal/Recording, maar die stond voor 750 euro, duidelijk mindere deal...

Yup het was diezelfde. Hij komt gewoon uit de Ibanez fabriek (Hoshino gen Gakki) En was zonder merknaam. Ik heb het defecte hals element eruit gehaald en aan de onderkant stond "Maxon" te lezen en dat is de firma die toendertijd de elementen en effect pedalen voor Ibanez maakte.

In vergelijking met een echte Les Paul Personal/Recording is het circuit van deze kopie eigenlijk foetelen. want het is gewoon een Les paul set up met twee fase schakelaartjes. Die verkoper gaf me een diagram hoe ik hem moest aansluiten als ik een nieuw hals element er in wilde zetten. Ik heb voorlopig een stuk zwart slagplaat materiaal in de vorm van die element ring uitgezaagd en die onder de ring geschroeft zodat ik zonder problemen een strat element op die plaats kan zetten mocht ik dat willen.

Maar al met al een goede koop, dat Maxon element klinkt heel goed, niet geschikt voor distortion maar wel heel vol en diep clean.

Dirtypool
20 september 2003, 21:59
Tís een Marble Max geworden :oops: 600€ cool versterkertje hoor 8-)

Grtz Richard

iam
20 september 2003, 22:28
WOW! Nette prijs!

echt niet, veel te veel, helemaal op z'n beurs. maar ja, als je er maar blij mee bent, toch?




WOW! Nette prijs!

echt niet veel, te veel helemaal op z'n beurs. maar ja, als je er maar blij mee bent, toch?

ok tis muggeziften maar die fuckin zin klopt gewoon niet

jaywalker
20 september 2003, 22:47
niet een beetje zielig om op leestekens te letten ?

ToolRulez
21 september 2003, 12:28
Heej ruurd, volgens mij is het niet zo veel te veel hoor. Er zitten wel custom hop elementen op en volgens mij kost zo'n setje alleen al vrij veel.

Maar, maakt verder ook niet uit. Zoals je zegt, ik ben er blij mee :).

Casseman
21 september 2003, 13:15
Ik heb een Telecaster van het merk Vintage gekocht voor 125 euro, omdat er een heel klein beschadigingetje onder de slagplaat zit heb ik hem voor de helft van de prijs gekregen, hij was zonder beschadiging 250 euro

Ash ketchum
23 september 2003, 11:41
topkoopje
fender stratacoustic voor maar 190 euro
hahahaha

ranvan2000
30 september 2003, 01:59
Altijd helemaal verliefd geweest op een Fender Jaguars / Jazzmasters. Dus 20 september naar de beurs gegaan met het plan om een redelijk oud model te gaan kopen, mocht ik iets leuks zien. Had behoorlijk wat gespaard, maar blijkbaar niet genoeg, want de vintage exemplaren die er waren begonnen vanaf de 2000 pleuro en dat was me toch net ietsjes te veel....

Maar toen kwam ik dus een Duitser tegen die een reissue Jazzmaster (japan) te koop had voor 750. Ff staan kijken, bleek dat de orginele hals was vervangen door een Warmoth neck (curly ebony birdseye) en dat de orginele elementen waren vervangen voor Seymour Duncans. Nou mijn interesse was gewekt :wink: .....

Nog een rondje gelopen kijken of de prijs zou dalen... en jawel toen we nog een keer gingen kijken, zei die dat ik hem voor 650 kon kopen... nou toen was ik er wel uit. Gevraagd tot hoe laat die er zou blijven en richting de pin automaat gegaan. Ik had nog niet gezegd dat ik hem al zou nemen en das maar goed ook, want toen ik terug kwam, kwam hij op me af en zei dat 600 euro zijn laagste bod was. Dus dat is hem geworden inclusief koffer.... hij blij, ik blij.

Mijn oom was mee als expert en hij had hem daar al ff getest in de rode Marshall van die gekke (overigens geweldige) Engelsman. Maar thuis aangekomen hebben we hem pas uitgebreid kunnen testen over de Matchless versterker van mijn oom en het geluid was echt geweldig!!!!
Hierna ook nog veelvuldig over mijn Fender Deluxe Reverb gespeeld, en echt waar, het is geen vintage exemplaar, maar ik ben helemaal gelukkig!!! :-D

The Mule
30 september 2003, 07:53
Altijd helemaal verliefd geweest op een Fender Jaguars / Jazzmasters. Dus 20 september naar de beurs gegaan met het plan om een redelijk oud model te gaan kopen, mocht ik iets leuks zien. Had behoorlijk wat gespaard, maar blijkbaar niet genoeg, want de vintage exemplaren die er waren begonnen vanaf de 2000 pleuro en dat was me toch net ietsjes te veel....

Maar toen kwam ik dus een Duitser tegen die een reissue Jazzmaster (japan) te koop had voor 750. Ff staan kijken, bleek dat de orginele hals was vervangen door een Warmoth neck (curly ebony birdseye) en dat de orginele elementen waren vervangen voor Seymour Duncans. Nou mijn interesse was gewekt :wink: .....

Nog een rondje gelopen kijken of de prijs zou dalen... en jawel toen we nog een keer gingen kijken, zei die dat ik hem voor 650 kon kopen... nou toen was ik er wel uit. Gevraagd tot hoe laat die er zou blijven en richting de pin automaat gegaan. Ik had nog niet gezegd dat ik hem al zou nemen en das maar goed ook, want toen ik terug kwam, kwam hij op me af en zei dat 600 euro zijn laagste bod was. Dus dat is hem geworden inclusief koffer.... hij blij, ik blij.

Mijn oom was mee als expert en hij had hem daar al ff getest in de rode Marshall van die gekke (overigens geweldige) Engelsman. Maar thuis aangekomen hebben we hem pas uitgebreid kunnen testen over de Matchless versterker van mijn oom en het geluid was echt geweldig!!!!
Hierna ook nog veelvuldig over mijn Fender Deluxe Reverb gespeeld, en echt waar, het is geen vintage exemplaar, maar ik ben helemaal gelukkig!!! :-D

Gefeliciteerd, het enige wat mij weerhield om hem - zo blijkt achteraf - voor jouw neus weg te kapen was de body/halsverbinding. Daar zat (leek het) een stukje karton tussen, en het paste niet perfect, hoewel het strak en solide aanvoelde. Voelt die ebony toets trouwens goed aan?

ranvan2000
30 september 2003, 12:12
Gefeliciteerd, het enige wat mij weerhield om hem - zo blijkt achteraf - voor jouw neus weg te kapen was de body/halsverbinding. Daar zat (leek het) een stukje karton tussen, en het paste niet perfect, hoewel het strak en solide aanvoelde. Voelt die ebony toets trouwens goed aan?

Die hals vind ik echt top, hij is niet alleen erg mooi, maar ik vind hem ook fijn spelen. Hij is iets breder dan de telecaster hals die ik gewent was, en tot nu toe vind ik dit wel lekkerder spelen.