PDA

View Full Version : 2 kanalen??



ibanez!!!
20 september 2003, 11:06
hoi, dit dit is misschien een domme vraag, maar zijn er bassversterkers die bijvoorbeeld 2 kanalen hebben?

bv 1 clean en 1 distortion ofzoiets?

greetz :wink:

Clunk
20 september 2003, 11:22
nee. dat denk ik niet

de meeste hebben wel 2 kanalen allen dan wel allebij clean,
een hi, en een low
das voor de gevoeligheid van je amp,

als jij een actieve bas met veel output heb, prik je em in lo
en als je een passieve bas met weinig output heb (olp)
prik je em in hi :D

Zo simpel is het :P

-StaRscReaM-
20 september 2003, 12:16
Wat bedoelen jullie met 2 kanalen? 2 inputs voor de basgitaar in te steken ofwat? Dat heb ik namelijk. Is er dan een verschil tussen die 2?
Of heb ik het nu over heel iets anders?? :razz:

basswasp
20 september 2003, 12:21
Met 2 kanalen worden 2 voorversterkers bedoeld. Dan heb je ook nog het zogenaamde bi-ampen, dan heb je behalve 2 voorversterkers ook 2 eindversterkers.

Ruud
20 september 2003, 13:40
Hmmm... ik heb een Fender Studiobass buizenbak gehad (hmm, jammer dak hem weggedaan heb...), en die had een extra schakelbare equaliser (aan en uit te schakelen met behulp van een pedaal)naast de standaard Lo, Mid, Mid,Hi, Precence controls, (en das natuurlijk wat je bedoelt). Kon je twee standen instellen. Dus ja, ze bestaan wel...
Maarja die studiobass_amps, die zijn erg zeldzaam.. die vind je niet meer zomaar, verder denk ik dat er nog wel meer schakelbare zijn..
Behringer heeft toch zo'n oefenversterker met ingebouwde effectloop?.. is dus ook mee te schakelen, en ampeg heeft er toch ook een op de martk? Kijk eens bij feedback, die heeft die ampeg in ieder geval staan.

bassopotmus
21 september 2003, 10:29
Volgens mij denken we allemaal te moeilijk, ja bassamps met 2 kanalen, bv clean/ od, die zijn er zeker

Fender Bassman 300 of 1200, zowel een clean als een overdrive, met nog een schakelbare eq. Heb me oog op zon brute 300

http://www.fender.com/new_repository/fender_amplifiers/images/0213302010_md.jpg

Ampeg heeft dacht ik toch ook 2 kanaals amps, Galien Kreuger, clean en od.

Phyrexian
21 september 2003, 12:58
Ze bestaan inderdaad wel hoor de two-channel amps. Two-channels als in clean en overdrive. Enkele voorbeeldjes:

Heads
Ampeg SVT-5 Pro
Ampeg B5-R (de goedkope versie van die SVT-5 Pro)
Edit: deze amp heb ik al eens getest. De clean is goed, maar de overdrive vond ik nogal schel, naar mijn mening haal je mooiere resultaten met een goede overdrive pedaal op de clean.

Preamps:
Ampeg SVP-BSP

Peavey heeft ook een twee kanaals preamp (Max).

ToolRulez
21 september 2003, 13:27
Bij de peavey draait het toch niet om overdrive maar om een solid-state en een tube-kanaal? Of dient het tube-kanaal alleen maar als overdrive?

Phyrexian
21 september 2003, 14:58
Bij de peavey draait het toch niet om overdrive maar om een solid-state en een tube-kanaal? Of dient het tube-kanaal alleen maar als overdrive?

you're absolutely right! over SS en tube

bassopotmus
21 september 2003, 20:10
dat telt naar mijn mening niet als 2 kanalen.

Zijn er tyrouwens mensen die wat te melden hebben over buizen bakken, vind ze steeds intressanter worden!

De Teng
21 september 2003, 21:25
Niet als twee kanalen Basso? 't Zijn naar mijn mening twee extreem verschillende kanalen. Als je het over overdrive wilt hebben moet je een aparte voorversterker bij bvb SWR kopen. Hier kun je hem traploos inregelen. T-Max, waar ik het over heb dus. SS en tube... vind ik toch vrij verschillend.

Ik vind hem echt top (dubbelzinnig) en zou niet veel anders meer willen. Veel power, low and high shelving tot 15dB (oftewel.. preamp met bass en treble boost overbodig)..DI out, .... bla.... ach laat ook maar, ik begin weer te zwijmelen.

bassopotmus
22 september 2003, 20:05
kan jij schakelen tussen die 2 verschillende sounds?
Ik vind als je niet kan schakelen naar die andere, dan is het gewoon een instellings optie. Neemt niet weg dat het verrekte vet is hoor

Laus
22 september 2003, 20:34
ik kan met een footswitch mn EQ aan en uit zetten.

De betere trace modellen kunnen via de footswitch ook veel dingen aan en uit zetten. Kun je een tweede preamp op de effexloop hangen.

Gescheiden kanalen iig op de eerder genoemde ampegs iig. verder weet ik niet.

De Teng
23 september 2003, 08:05
Switchen kan dus wel... :) 2 kanalen dus. Hoezo kwam je erbij dat je die niet kon switchen trouwens? Alles aan die T-Max van mij kan ik bedienen... geil!!!

7th heaven
26 september 2003, 00:02
ja hoor de ampeg br5 ofzo heeft een clean en een scheur kanaal die je zowel onafhankelijk aan kan zetten en gecombineerd dussssss