PDA

View Full Version : Laidback RockJazzJam: Eternal_Recurrence.mp3



Bosch
20 september 2003, 09:34
Dag Allen,

Ik ben mij aan het voorbereiden voor de Sena Guitar Awards :D (heb besloten om ultra_3_minuten_versies te maken van Source_of_Puzzlement voor shred en New_Domestic_Animals voor melodie). Maar tussendoor heb ik echt een vette rockjazz jam opgenomen!

Je moet ‘m wel wat vaker luisteren … dus verwacht er niet direct wat van, maar geniet als bepaalde stukken je aanstaan. Qua geluid/productie vind ik dit wel een toppertje ook al is het shredloos. Het is plain laidback natural! :cool:

Opslaan als:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/PLAATJESMAP/Eternal_Recurrence.mp3


Guitar: Charvel_750SL_Evolutions, Rocktron Chameleon
Bass: (very special thanks to) Blue Gent, Great Britain, Lancashire 8-)
Drums: Bernard Purdie :lol:

Adios,

~Bosch~

nb Mijn site inmiddels een puinhoop, ik moet elke dingen deleten om ruimte te creëren voor nieuwe mp3’s … van de winter maar eens wat nieuws maken :roll:

Maiden Michiel
20 september 2003, 09:55
Inderdaad vet geluid! Hoe is het opgenomen?

Het lied op zich vind ik niet zo, maar dit is ook echt niet mijn stijl. Aber gut, zoals van je verwacht mag worden : ) is het wederom goed gespeeld. Wanneer zijn die guitar awards?
Ik hoorde trouwens nog wel ene paar gave legato's is het niet?

Bosch
20 september 2003, 10:11
Hey MM,

Het is opgenomen met Cakewalk. Gitaar rechtstreeks met de Chameleon de pc in. De Rocktron heeft een zeer goede speakersimulator. De drums heb ik met DC++ geladen, hoefde ik niets meer aan te doen (was ookj een file van > 30mb. Hoe de baspartijen zijn opgenomen, weet ik niet.

Vanaf 1"39 is idd legato. 8-)


SENA:

Check http://www.sga.guitars.nl/awards/index.html en hieronder.
(Als ik jou was zou ik zeker meedoen! Is leuke ervaring met soortgelijken). (Ik zal er de eerste ronde wel uitliggen omdat ik in 96/97 ook al mee heb gedaan, maar de kans om weer een keer voor een perfect publiek live spelen, laat ik mij niet ontgaan).

tekst sena:

Beste Gitaarvriend!

Jouw inschrijving is bij ons geregistreerd en we zijn druk bezig met de voorbereidingen van de Sena Guitar Awards 2003.

Tijdens ‘De week van de gitaar’ op 13 t/m 18 oktober (herfstvakantie voor de meesten) worden de voorrondes door het hele land gehouden op onderstaande locaties. Direct aansluitend op 19 oktober, op dezelfde locaties, zal de Kwart-Finale plaatsvinden.

De FINALE vindt plaats tijdens de tweedaagse gitaarbeurs van 29 en 30 november in de Autotron te Rosmalen.

Voorronde Locaties:

Big One Rieteweg 13 Zwolle
Daisy Bell Javastraat 3 Assen
EMI Canisius 49 Eindhoven
Feedback Centuurbaan 191 Rotterdam
Huigens Muziek Holtersweg 75 Hengelo
MUPO Music BV De Oude Veiling 105 Hoorn
Music All-In Limburgstirumstr. 48 Noordwijk
Music House Akkerstraat 11-16 Maastricht
Nederland Muziek Radioweg 5 Almere
Odeon Melkweg 8 Doetinchem
Rockpalace Torenstraat 132a Den Haag
Sol Muziekhandel De Barones 73a Breda
Soundservice Turfmarkt 3 Leeuwarden

Ter controle willen wij je vragen om even terug te reageren zodat wij er zeker van zijn dat je dit bericht hebt ontvangen en wij jou kunnen indelen.

Veel succes en maak er iets moois van!

Vriendelijke groet,

Namens de Stichting Gitaar, SENA Guitar Awards

Mark Groot Kormelink,
Robbert de Vos

Stichting Gitaar
Sena Guitar Awards
Koninginneweg 76
1211 AT Hilversum
Holland / The Netherlands
Tel. 035 – 6 472 083
Fax. 035 – 6 234 068
E.mail: sga@planet.nl
Website: www.sga.guitars.nl

Maiden Michiel
20 september 2003, 11:06
Ik weet niet of ik dat wel durf...

Ik heb altijd het gevoel dat mijn beheersing van de gitaar bij lange na niet genoeg is...

Waarom denk je dat je er de 1e ronde uitligt? Ik denk zelf dat je een goede kans maakt...

Bosch
20 september 2003, 11:29
Ik weet niet of ik dat wel durf...

Ik heb altijd het gevoel dat mijn beheersing van de gitaar bij lange na niet genoeg is...

Waarom denk je dat je er de 1e ronde uitligt? Ik denk zelf dat je een goede kans maakt...

Als ik jou was zou ik wel durven! Niet gedurfd, is niet geleefd man! :P
Als ik het vergelijk met de voorrondes van die tijd behoor je zonder meer tot de betere!

Over dat ik er na de 1ste ronde uit zal liggen:

Destijds heette het niet Sena maar Robbers Gitaarkampioenschappen en een beetje naief als ik was, kwam ik daar aan met een Heins aan (http://www.heinsguitars.com), zeg maar de concurrent van Robbers. Uiteraard had die Heins alle aandacht (zwaar bijzondere gitaar) en ik had de indruk dat Robbers en z'n crew dat niet flex vonden. Toen ik de tweede keer meedeed, gaven ze me dan ook wat onvriendelijk aan: "DIT IS TOCH WEL DE LAATSTE KEER DAT JE MEEDOET?!!!". Destijds vond ik het heel normaal dat ik weer meedeed, maar nu achteraf is het ook wel een beetje apart om twee keer in de finale te staan, twee jaar achter elkaar, ... het is geen sport! :razz:

Gek genoeg, kreeg ik van Robbers bij mijn aanmelding voor dit jaar wel een sympathiek mailtje van: "leuk dat je weer meedoet". [Ik speel nu immers Charvel :wink: ].

Maar goed, voor wat betreft de jury kan ik mij zeer goed voorstellen dat ze redeneren dat ik mijn kansen destijds heb gehad en dat het nu tijd is voor nieuw talent, (ik ben ook al weer bijna 28 ).

Afijn MM, doe mee! En al zou je een blauwtje lopen ....... is beter dan een groentje blijven!!! 8-)

Maiden Michiel
20 september 2003, 11:38
Als ik jou was zou ik wel durven! Niet gedurfd, is niet geleefd man! :P
Als ik het vergelijk met de voorrondes van die tijd behoor je zonder meer tot de betere!

Thanks, ik zal er eens over nadenken...


Over dat ik er na de 1ste ronde uit zal liggen:

Destijds heette het niet Sena maar Robbers Gitaarkampioenschappen en een beetje naief als ik was, kwam ik daar aan met een Heins aan (http://www.heinsguitars.com), zeg maar de concurrent van Robbers. Uiteraard had die Heins alle aandacht (zwaar bijzondere gitaar) en ik had de indruk dat Robbers en z'n crew dat niet flex vonden. Toen ik de tweede keer meedeed, gaven ze me dan ook wat onvriendelijk aan: "DIT IS TOCH WEL DE LAATSTE KEER DAT JE MEEDOET?!!!". Destijds vond ik het heel normaal dat ik weer meedeed, maar nu achteraf is het ook wel een beetje apart om twee keer in de finale te staan, twee jaar achter elkaar, ... het is geen sport! :razz:

Gek genoeg, kreeg ik van Robbers bij mijn aanmelding voor dit jaar wel een sympathiek mailtje van: "leuk dat je weer meedoet". [Ik speel nu immers Charvel :wink: ].

Maar goed, voor wat betreft de jury kan ik mij zeer goed voorstellen dat ze redeneren dat ik mijn kansen destijds heb gehad en dat het nu tijd is voor nieuw talent, (ik ben ook al weer bijna 28 ).

Afijn MM, doe mee! En al zou je een blauwtje lopen ....... is beter dan een groentje blijven!!! 8-)

Beetje rare lui dan dat ze zo vaag reageren. Maar je hebt dus 2 keer ind e finale gestaan?

Bosch
20 september 2003, 11:44
Ja twee keer als derde geeindigd.

In 96 was ik in de voorronde de beste volgens de jury. Anand Mahangoe was daar vierde en ging niet door. Er was een wildcard en die kreef hij en zo kwam hij uitendelijk in de finale en won die :-? :) . Wel gave kerel hoor die Anand, hij had destijds duidelijk meer kaas gegeten van melodie dan ik, alleen technisch vond ik het matig.

Echt, doe mee!

Bosch
20 september 2003, 11:48
Even ter aanvulling. Een vriend van mij (Martijn) wou eigenlijk in 97 niet meedoen, hij lag er in 96 in de voorrondes gelijk uit. Omdat ik zo'n drammer was, deed ie toch weer mee, .... hij bereikte met gemak de finale en werd vierde achter mij! Was echt superleuk.

JorisBos
20 september 2003, 12:07
Sorry, je bent technisch zeker niet verkeerd, maar kan weinig gevoel leggen in het nummer. Het is een stijl, prima gespeeld, maar wat ik zeg, weinig soul.

Tip, de bas stoort, die kan beter basistonen aanslaan. En niet zo'n wir-war aan noten.

Succes met de SENA awards.

Bosch
20 september 2003, 12:34
Deze stijl is nogal nieuw voor mij [ik ben meer een shredder] dus idd niet overal zit voldoende soul. De bas vond ik juist het meest geslaagde van alles. Heerlijk vrij in z'n spel en een supersound. Het is een jam, dus geen vaststaand geheel, dat verklaard misschien je "wirwar".

In de stijl die ik wel beheers, kan ik uiteraard wel gevoel leggen.

Bijvoorbeeld in New_Domestic_Animals, (daarom speel ik die met Sena, althans een geupgrade versie).

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/PLAATJESMAP/New_Domestic_Animals.mp3

of

Thus_spoke_Zarathustra

Save As:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Thus_spoke_Zarathustra.mp3


Wel bedankt voor je reactie! 8-) Dat stel ik op prijs.

~Bosch!~

basswasp
20 september 2003, 12:35
Tip, de bas stoort, die kan beter basistonen aanslaan. En niet zo'n wir-war aan noten.

Nee jij stoort, wanneer je die bas in het grondtonen-hoekje stopt blijft er weinig van de groove over. Ook komen dan de melodie van de gitaar en bas niet door elkaar heen en dat is wat (athans bij mij) dit wel-leuk-om-naar-te-listeren maakt.

Bosch
20 september 2003, 12:39
Dit punt moet ik ondersteunen en zoals ik al zei, als je het vaker luisterd, wordt het beter: het is een jam.

JorisBos
20 september 2003, 12:51
Tip, de bas stoort, die kan beter basistonen aanslaan. En niet zo'n wir-war aan noten.

Nee jij stoort, wanneer je die bas in het grondtonen-hoekje stopt blijft er weinig van de groove over. Ook komen dan de melodie van de gitaar en bas niet door elkaar heen en dat is wat (athans bij mij) dit wel-leuk-om-naar-te-listeren maakt.

ahum, wel aardig blijven he.. De groove wordt juist bepaald door een 'schema' van de bas, kleine variaties is prima. Maar een bas is in een nummer als deze niet gemaakt om te soleren, daar is de gitaar voor.

Eigenlijk zou je ene mixje moeten maken zonder gitaar. dan komt de bas er leuk uit. (en dan toetsen om de achtergrond op te vullen)

De andere nummers zijn super goed man. echt knap gespeeld. Wederom totaal niet mijn stijl, maar ik doe het je echt nooit te nimmer na, netjes.

basswasp
20 september 2003, 13:35
Tip, de bas stoort, die kan beter basistonen aanslaan. En niet zo'n wir-war aan noten.

Nee jij stoort, wanneer je die bas in het grondtonen-hoekje stopt blijft er weinig van de groove over. Ook komen dan de melodie van de gitaar en bas niet door elkaar heen en dat is wat (athans bij mij) dit wel-leuk-om-naar-te-listeren maakt.

ahum, wel aardig blijven he.. De groove wordt juist bepaald door een 'schema' van de bas, kleine variaties is prima. Maar een bas is in een nummer als deze niet gemaakt om te soleren, daar is de gitaar voor.

Eigenlijk zou je ene mixje moeten maken zonder gitaar. dan komt de bas er leuk uit. (en dan toetsen om de achtergrond op te vullen)
Pardon, ik zal wat beter op mezelf letter kwa beleefdheid... maar toch, de groove wordt dan wel bepaald door de timing van noten (het 'schema'), het mooie zit het hem erin dit te combineren met een melodie. Dat je vindt dat een bas op een track zoals deze niet mag soleren, is maar raar. Waarom zo zoiets niet mogen? De bassist houd er trouwens wel wir-war aan noten, maar een strak patroontje aan over, dus wat dit betreft lijkt me er geen probleem.

Lees er overigens niet overheen dat het mooie van dit soort dingen komt door de combinatie van melodie van bas en de gitaar door elkaar. Wanneer je de bas strak houd, krijg je een soort Satriani. Dat is ook wel eens lekker om naar te luisteren, maar juist de gevarieerde baslijn maakt deze track anders.

:)

De Teng
20 september 2003, 15:27
Joris... kom op zeg. Wat klinkt dat bekrompen. Ik hoop toch dat je je wel wat meer gaat orienteren op muziek maken, want dit vind ik een beetje jammer.

Zoals Basswasp al zei, prop je bassisten in een hoekje. Persoonlijk vind ik dat juist de bassist er OOK een beetje uit moet springen en dat daardoor het accent nu juist op samenspel van de hele band (in dit geval het trio) komt te liggen. Het is zoveel makkelijker om een basisritme en twee basnoten op de 2e en 4e tel in de maat te leggen en daar als gefrustreerd gitarist over te freaken, zodat alle aandacht naar jou komt.

Anway... ik vind het een leuke partij, van je gitaar!

JorisBos
20 september 2003, 16:00
Ik heb hem nu 3 keer beluisterd.

bassist is op momenten niet strak, ik blijf erbij. Speelt basisnoten die op sommige momenten totaal niet overeenkomen met de gitaar of andersom natuurlijk. Je kan improvisren, natuuuurlijk, maar je moet het wel goed doen ;) Ik ben gewoon even extreem kritisch vandaag, sorry hoor. Ik ben puur objectief.

vooral dat snelle stukje, neej.

JorisBos
20 september 2003, 16:05
Joris... kom op zeg. Wat klinkt dat bekrompen. Ik hoop toch dat je je wel wat meer gaat orienteren op muziek maken, want dit vind ik een beetje jammer.


hmm, ik miste je post. Als ik iets vaak doe is het improviseren, vaak met een trio. En bassist mag los, tuurlijk, maar probeer met z'n drieeen dan een groove te vinden en ga daar weer verder mee improviseren. Niet door elkaar heen. Stel, bassist zet iets in, gitarist luistert; denk "cool" en gaat daar een riffje of improvisatie overheen spelen. Je moet er staan als geheel, niet als 2 of 3 solisten.

vertel mij niet dat ik me moet orienteren op muziek maken, dat vind IK nou jammer.

Barret Wallace
20 september 2003, 17:36
NICE ik hoor wat nieuwe licks (H) paar chromatische

je sound en je aanslag is geweldig, ik hoor ook ergens een hendrix thrill :D

ik mis alleen de agressie die je normaal hebt :-? en de opbouw naar een climax met een mooie melodische shredlick


maar voor derest vet gedaan ;) hoe vaker je deze stijl beoefent hoe beter je erin zal worden 8-)


enne....







SHRED EENS WAT MEER JOH :evil: :evil: :evil:

:razz:

De Teng
20 september 2003, 18:16
Hoe zoiets met Bosch meestal gaat is dat hij over een file heen gaat spelen die al bestaat toch? Ik vind de file best leuk eigenlijk, wel apart en niet alledaags. Daarom ook juist misschien.

The_Cure
20 september 2003, 19:16
Bosch,

gewoon This Pig is made to Squeel spelen bij de SENA 8) overtuig je iedereen, ik vind het nogsteeds 1 van de betere nummers van je :) zit zo'n lekkere feel in 8) ;ps: ik weet niet hoe het voor de SENA gaat hoor waar je je moet aan houden/wat je het best (niet) kunt spelen, maar dat nummer is gewoon tof 8)

Suc6 iig bij de SENA!

Negative K3 fan
20 september 2003, 19:33
voor de sena zou ik frogs above the aware wat verder uitwerken, want dat thema is zo lekker!

Bosch
20 september 2003, 19:46
:P

@ iedereen: BEDANKT voor het luisteren en reageren! 8-)

In deze stijl moet ik gewoon nog groeien, maar ik ga 'm iig integreren in mijn shredscene. De baspartij van de in het geding zijnde track vind ik gewoon tegek, maar goed, je ziet dat smaken kunnen verschillen.

Ik vind het bijzonder koel (Y)(Y)(Y) dat er suggesties zijn voor nrs die ik tijdens Sena zou kunnen spelen, ik ben laatst alleen zo slim geweest om mijn harde schijf op te schonen. Ik heb daarbij alle CWPA-files verwijderd. Ik heb alleen de laatste nrs nog en daarvan kan ik dus zo de backing gebruiken. Domestic en Source zijn bij elkaar passende backings waar ik dus enerzijds volledig ga shredden en anderszijds extra de feel in ga leggen. Wat me erg opvalt, is dat nu ik deze nrs uitbalanceer, ik zie dat het gewoon nog veel beter kan. Ik record/post te snel. Ik wil te snel naar een volgend projectje :-? maar ja voor Sena zal ik waarschijnlijk die uitgebalanceerde versies posten en vragen om feedback.

Howdie en nogmaals thanx!

sash
21 september 2003, 15:01
Ben het grotendeels met joris eens. De bas pielt VEEEEEL te veel (evenals de gitaar). De bas moet continu hetzelfde spelen in het laag en niet mee gaan soleren.

Wat dat betreft is de gitaar ook niet echt laidback, meer zwaar voor in de tel.

Sorry maar ik heb je wel vaak beter gehoord.

Barret Wallace
21 september 2003, 15:16
hey zijn de bass samples wel echt samples eigenlijk?>

want... het klinkt net alsof het door een bass player is ingespeeld ofzo

of je hebt ergens een meesterlijke bass track gevonden en je kan goed copy pasten :razz:

De Teng
21 september 2003, 20:22
Zie dus de bovenste topic... (apart)

Jools
21 september 2003, 21:08
:o net je website gezien, gave techniek!

De Teng
21 september 2003, 21:12
Wie bedoel je Jools?

Voor alle duidelijkheid nu: Bosch stuurde mij een drumfile in van een drummer (zie topicstart) die echt een file in heeft gespeeld. Daaroverheen mocht ik een baspartij heen spelen en dan zou Bosch het inspelen. Mochten jullie er nog niet uit zijn. Om het een en ander in het ongewisse te laten, had hij het idee mijn naam nog niet te noemen als bassist. :D

De lichte overdrive is juist gekozen doordat het dan wat meer qua geluid aansluit op de drums... droog en wat vintage/ LP niveau. Ik vond het wel wat hebben.

Jools
21 september 2003, 21:24
ik keek net op de website van bosch, met al die snelle gitaar stukkies.

jij hebt de baspartij dus ingespeeld? lekker 'geimproviseerd' gevoel alleen heb ik het gevoel dat dat af en toe ten koste gaat van de groove

grts jools

De Teng
21 september 2003, 21:29
Ah... ok dan.

Bass is van mij ja, reken wel dat het eerst alleen die droge drumtrack was. Groove is er -naar mijn bescheiden mening- toch echt wel en ik vind het wat ongebruikelijker als normaal, dus wat spannender. Standaard is het in ieder geval niet, maar is het niet leuker grenzen te verkennen?

Jools
21 september 2003, 21:37
Oh er er zit zeker wel groove in :) maar sommige stukjes lopen nog niet helemaal goed, naar mijn gevoel dan. Er zitten af en toe wat 'kale' plekken in. Misschien komt dat ook omdat de gitarist af en toe wat onwennig klinkt, hij klinkt technisch zeker in orde maar heeft misschien nog niet veel ervaring in deze muzieksoort? Spelen jullie al lang samen?

De Teng
21 september 2003, 21:41
Nee.. niet eigenlijk. HIj stuurt me af en toe wat drumfiles toe, die ik dan soms helemaal vrij mag inspelen. Hijzelf heeft idd niet zoveel ervaring in deze stijl, toch Bosch? Vandaar denk ik ook een beetje dat het ritmisch niet helemaal loopt eigenlijk. ;)

Jools
21 september 2003, 21:57
Nee, ritmisch klopt het allemaal wel, alleen afentoe beetje ongemakkelijk. Maar ja, zoals mnr. Huisman altijd zegt: Vooral doorgaan :D

alhambra
22 september 2003, 10:36
Nee, ritmisch klopt het allemaal wel, alleen afentoe beetje ongemakkelijk. Maar ja, zoals mnr. Huisman altijd zegt: Vooral doorgaan :D

Dat was toch die andere homo ?????

Jools
22 september 2003, 13:35
Oh ja shit vergeten, 't was Jacques D.

Tymon
22 september 2003, 19:18
Hee die Bosch,

Cool dat je er verder mee gaat deze stijl!

Een tip: pas je gitaargeluid een beetje aan. Het is nu zo'n typische higain shred sound en die verpest sommige licks naar mijn idee. Gooi er een zooitje gain uit (ja idd, dan wordt het moeilijker om legato te spelen :razz:) en zorg dat dat "zaag geluid" wat meer in de achtergrond komt te liggen.

Alvast succes met die awards straks!

Tymon

schaap
23 september 2003, 22:11
Zozo, weer iets nieuws uitproberen he :razz:

klinkt niet slecht gezien dat het gedaan is door iemand die normaliter toch wat meer noten erin gooit met wat minder gevoel (hoewel je feel erin wel goed is) Alleen rond 1:19 zit er zo'n kort gaar gedoe met je geluid, dat klinkt best wel freaky, me likes :lol:
En ik vind die bas wel geslaagd hierin, oja en je had het over een nieuwe versie van domestic animals ? Posten man !
En succes bij de awards (niet dat je dat nodig hebt 8-) )

Lize
24 september 2003, 01:08
Eèèèèh, wat een gezeur over de baspartij zeg! Die komt toch volgens mij echt wel keurig telkens op de 1 weer terug op de grondtoon hoor, ik zie (hoor) echt het probleem niet. Alleen rond 1:30 is het even niet helemaal strak.
Verder: tof! Ik ben het wel eens met Tymons opmerking over het geluid, zou ietsje minder mogen. En ik mis wat opbouw, maar zoals al meerdere keren gezegd is hier, het is een jam, dus dan kun je dat ook niet verwachten. En van hetzelfde laken een pak: De gitaar zou zich iets meer mogen aantrekken van de harmonieen in de baslijn, over het algemeen is het harmonisch/melodisch leuk, maar soms wil ik even net iets vaker een referentie horen in de solo naar wat er harmonisch gebeurt.

Maarje, ik kan wel meer willen :)

Bosch
24 september 2003, 11:42
:)

Cool al die feedback.

Zoals eerder aangegeven ben ik me op deze stijl aan het orienteren. Ik beheers 'm dus nog niet. Wat het leuke aan de track voor mij is, is dat ie ongedwongen is. Gewoon lekker pielen zonder aspiraties. Ik beoordeel dit nr dan ook niet zoals ik dat bij mijn andere mp3's doe. Laidback was meer bedoeld voor de ongedwongen sfeer dan voor de timing.

Gitaarsound vond ik al vrij natural, maar less gain is idd een goed kritiekpunt.

Hey Schaapherder 8) ik ben druk bezig met verfijnen alleen wordt nu wel erg kritisch op mijzelf dus de geupgrade versies van domestic e.d. laten nog ff op zich wachten. (Cd-technisch zit ik al boven de 800 MB dus je kan straks een "best of" kiezen :razz: ).

Hey Lize, harmonisch is het idd niet altijd optimaal. Daar had ik, niet de bassist, wat meer mee moeten doen. Ik vind jouw soort feedback erg relaxed (Y).

Hey Jools,

bedankt voor het compliment, maar ik ben nu pas echt weer aan het spelen en oefenen gegaan en ik ben nog steeds niet op m'n oude niveau .... qua snelheid dan :-? maar goed, zoals je zegt: vooral blijven doorgaan :wink:

Howdie,

~Bosch~