PDA

View Full Version : Ik zoek volgend effect (indische gitaar)



nirvana
19 september 2003, 23:02
Je weet wel wat ik bedoel, zo die typische indische gitaar sound. Kun je die bekomen met een effectepedaal? Zoja dewelke? (liefst geen multi-effectenbak)

Mithrandir
19 september 2003, 23:11
Danelectro heeft een of ander obscuur pedaal waarmee je een sitar kan simuleren. De swami...nog iets. (edit: sitar swami dus)

Een nadeel: het lijkt absoluut niet op een sitar......

edit:
http://www.danelectro.com/effects3.htm hier staat ie bij.

sash
19 september 2003, 23:12
Maar je krijgt er wel een gratis slide bij :D

Lucky
20 september 2003, 10:19
die swami suckt.

als je dat geluid echt nodig hebt kun je beter denken aan zo'n vage sitargitaar of anders een Roland vg 88 (duur en groot)

Mithrandir
20 september 2003, 10:21
Gewoon een Sitar bestellen, dan heb je zeker weten dat specifieke sitar geluid.

ReinoutV
20 september 2003, 11:12
Line6 Variax! Die sitar is echt geinig. Kheb nog nooit op een echte sitar gespeeld, maar het geluid dat uit de Variax komt is best wel bruikbaar.

Javaca
20 september 2003, 11:36
Probeer eens zo'n Dano Sitargitaar geen pedaaltje maar een gitaar. Stones gebruiken hem op Paint it black.

RadiuS
20 september 2003, 15:56
steve howe van Yes gebruikt live wel eens een gitaar die onwijze als een sitar klinkt (tijden close to the edge enzo). geeeeen idee wat voor ding het verder is (is vast wel te vinden via steve howe site ofzo)

Nocki
22 september 2003, 18:05
harmonische mineur, en met een harde plectrum dicht bij de brug spelen... kosten??? zero...

Nocki

EdJ
23 september 2003, 20:31
Je zult wel zeggen heb je hem weer met z`n zelfbouwgezeur maar Tim Escobedo heeft een heel simpel te maken dingetje ontwikkeld genaamd Jawari.(zo heet de brug op een sitar).Het maakt echt dat specifieke soundje.Ik zou zeggen bouw `m of laat iemand het voor je doen.Ben je voor een paar tientjes klaar.Sitenaam ben ik vergeten;iets met folkurban ofzo;kijk ff in de links op www.diystompboxes.com
Succes!