PDA

View Full Version : Boehoe snif



aadplagiaat
19 september 2003, 21:10
Vandaag zou ik eindelijk een nieuwe acoustische gitaar gaan kopen. Ik heb hier al een poosje stilzwijgend aan gedacht en uiteindelijk een beslissing genomen om dit te doen. Ik HAD al een Aria acoustische gitaar, maar die had ik in een opwelling gekocht en dat doe ik dus NOOIT meer.
Die gitaar heeft in mijn oren een paar "dode" plekken (met een G op welke bas-snaar dan ook en in welke positie ook). Kun je wel zeggen: "speel die G dan niet of stem je gitaar anders.....maar ja :-( .

Mijn keuze was gevallen op de Crafter GAE-15. Te gek toen ik die bespeelde (dacht ik). Mooi helder doorklinkend en stevig van toon.

Tot ik hem vandaag ging kopen (na 3 maanden wachten op het geld hiervoor). Even uiterst terughoudend gespeeld en nog eens gespeeld en ja hoor. De Ab valt dood op de 11e fret (van de A dus) Alleen daar! Shit! :-(

John P
19 september 2003, 22:25
Er zijn meer van deze gitaren, hoor! In deze prijsklasse is het toch vooral goed luisteren. Laat niet alles afhangen van een gitaar, waar je het oog op hebt. Lekker doorproberen. Ook bij duurdere gitaren is er vaak wat op te merken, b.t.w. Ik had geld voor een echt dure acoustische gitaar en kwam toch uit bij een middenmoter, na lang zoeken.

aadplagiaat
19 september 2003, 22:50
Er zijn meer van deze gitaren, hoor! In deze prijsklasse is het toch vooral goed luisteren. Laat niet alles afhangen van een gitaar, waar je het oog op hebt. Lekker doorproberen. Ook bij duurdere gitaren is er vaak wat op te merken, b.t.w. Ik had geld voor een echt dure acoustische gitaar en kwam toch uit bij een middenmoter, na lang zoeken.

Ja ik weet het wel natuurlijk dank je! Ik ben wel blij dat ik goed luister! Tenslotte is het wel OK dat ik dat nu gemerkt heb en niet een half jaar na aankoop bijvoorbeeld.
Liever spaar ik dan nog even door (hoewel dat niet eenvoudig zal worden maar ja) en koop dan uiteindelijk 1tje die helemaal goed is. Of ik kom idd een helemaal perfecte tegen. En dan hoeft-ie niet eens duur te zijn of zo, maar zoals ik al zei mooi helder en diep met sustain en doorklank op ALLE frets. En er moet een cuttaway op zitten. Met een slank halsje enz :-D

iam
21 september 2003, 21:09
hoeveel kostte die crafter? en welke winkel was dat?

aadplagiaat
21 september 2003, 21:25
hoeveel kostte die crafter? en welke winkel was dat?

514 euro bij Peter Johanzen in Alkmaar.

ruurd
20 oktober 2003, 19:32
elke gitaar heeft wel 'dode' plekken helemaal in die prijs klasse.

aadplagiaat
20 oktober 2003, 20:18
elke gitaar heeft wel 'dode' plekken helemaal in die prijs klasse.

Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik hoor het nu ook bij deze de JE15. Zal wel aan mij liggen. Absoluut gehoor? Die gasten die de spullen verkopen horen het niet. Ook anderen die ik het probeer uit te leggen zeggen uiteindelijk: "Ja ja ik begrijp wat je bedoelt", terwijl het voor mij OVERduidelijk is dat er verschil in toonintensiteit en klank is zodra ik in de buurt van de G kom. Het klinkt opeens wat wollig en mat, kweenie.
Het helpt natuurlijk om er nieuwe snaren op te zetten, dan hoor je (bijna) geen verschil. Dus uiteindelijk wordt zo'n gitaar toch duur. :cry:

maylingjv
13 januari 2004, 14:40
zou je niet beter een klein beetje doorsparen en mischien een stanford of furch of mischien avalon kopen? in duitsland kun je deze goedkoper vastkrijgen bv bij : www.realguitars.de/htm/acoustics.htm

maylingjv
13 januari 2004, 14:42
zou je niet beter een klein beetje doorsparen en mischien een stanford of furch of mischien avalon kopen? in duitsland kun je deze goedkoper vastkrijgen bv bij : www.realguitars.de/htm/acoustics.htm

RIES
13 januari 2004, 15:06
Ik was pas geleden in Engeland en ging bij een gitaarzaak aldaar kijken.
Heb daar es rondgekeken en op wat Crafters gespeeld maar die waren helemaal kl#te.
Heb op een Aria AD-50 gespeeld en die was echt fantastisch, leek wel een Martin. Was er erg van onder de indruk Heb deze meegenomen, kon hem niet laten staan en als je hoort wat een geluid eruit komt voor die prijs! Overtrof mij toch wel, had ik niet verwacht van Aria.
Heb hem mee genomen naar een kennis en was precies dezelfde als zijn Martin en klonk ook zo.

Je moet gewoon iets nemen waar je je lekker bij voelt :P

aad
13 januari 2004, 22:53
zou je niet beter een klein beetje doorsparen en mischien een stanford of furch of mischien avalon kopen? in duitsland kun je deze goedkoper vastkrijgen bv bij : www.realguitars.de/htm/acoustics.htm

De gitaar, waarop ik geen kritiek zal hebben bestaat w.s. niet :-? . Of anders heb ik het geld er niet voor over (en ook de tijd niet).
Jammer dat ik dat toontje nou net wel hoor. Verder bevalt de gitaar (en ook m'n Aria ) me prima. Echt wel goed. Zelfs versterkt is het geluid best te pruimen, natuurlijk......een Gibson zal wel beter kunnen klinken, maar voorlopig kan ik hierop m'n ei wel kwijt. Binnenkort wordt-ie afgesteld en nieuwe snaartjes erop. :cool: