PDA

View Full Version : Resultaat van een zaaie zaterdag middag :)



Bluppie
19 september 2003, 19:24
Ik heb met mn nummertje een simpel nummertje opgenomen hier thuis op de computert, wat vinden jullie ervan is het wat?

Phaedra List - Free Fall (http://www.dragon-ballz.nl/mp3/FreeFall.mp3)

JorisBos
19 september 2003, 19:47
Lijkt wel Simon & Garfunkel :o

Maar even serieus, leuk, klinkt lekker, zuivere stem. (auto-tuner? of echt? Als het echt is heb je een verdomd zuivere strot)

mooi, serieus.

Mithrandir
19 september 2003, 19:53
auto-tuner?????

Klinkt best lekker bluppie, ik vind het niet op S&G lijken (dan had je toch echt meer moeten fingerpicken), maar dat was vast niet de bedoeling.

Ik vind het meer iets weghebben van iets rustigs van Staind ofzo of misschien zelfs wel een beetje van Porcupine Tree. De tweede stem maakt het voornamelijk erg interessant.

JorisBos
19 september 2003, 20:04
Ja,

a u t o - t u n e r

om je stem loepzuiver te maken.

luister maar naar het nummer rond 0:35
Dat effect wat Cher ooit es gebruikte.

Mithrandir
19 september 2003, 20:05
jajaja, je hoeft het niet te spellen. Maar het klonk voor mij niet als een auto tuner.

Negative K3 fan
19 september 2003, 20:12
klinkt wel aardig, alleen de gitaar klinkt een beetje crappy, de vocalen zijn zeldzaam g oed, of er is iig goed gebruik gemaakt van de auto tuner :D zang is ook goed opgenomen.

Tom Morello
19 september 2003, 20:18
Gitaar klinkt wel vreemd ja, maar de zang is één van de betere die ik heb gehoord. Leuk nummer!!

Bluppie
19 september 2003, 20:54
Inderdaad auto tuner, dat heb je met 2 gasten die eigenlijk helemaal niet kunnen zingen, naja ik kan helemaal niet zingen die andere (mn drummer) kan het nog wel, we zouden eigenlijk nog een keer in moeten zingen zonder auto tune, is wel zo leuk :)

Bedankt voor de reacties!

JorisBos
19 september 2003, 21:16
Inderdaad auto tuner, dat heb je met 2 gasten die eigenlijk helemaal niet kunnen zingen, naja ik kan helemaal niet zingen die andere (mn drummer) kan het nog wel, we zouden eigenlijk nog een keer in moeten zingen zonder auto tune, is wel zo leuk :)

Bedankt voor de reacties!

Ik dacht al... ach, beter goed getuned dan vals gezongen.

Mithrandir
19 september 2003, 21:33
hmmm, werkt toch goed dan zo'n auto-tuner :) Maar ik vind het vals spelen, noem me maar naief........

Bluppie
19 september 2003, 21:38
Tis ook vals spelen maar zoals joris de bos al zei beter getuned dan slecht gezongen.

Zo zit je je tenminste niet te ergeren aan valse zang, in tegenstelling juist het is klepper zuiver waardoor dan wel weer mooi vind ik :)

maar goed dat is persoonlijk natuurlijk

JanB
19 september 2003, 22:11
Ik vind het op Twarres lijken. Zelfde wat zeurderige, semi-alternatieve samenzang. Maar, voor de liefhebber niet te versmaden. Ga zo door.

Van een autotuner heb ik nooit gehoord. Hoe we werkt dat?

Jan

Bluppie
20 september 2003, 00:06
Een auto tuner werkt heel simpel
je zingt in, stel je hebt eigenlijk een hele mooie take op de laatste noot na die zit er net wat onder of er zitten wat haperingentjes in je stem.

Dan komt antares autotune 3 tevoorschijn bij ons, je stelt in welke nootsoort het nummer is, en hij trekt de pitch van de stem naar de pitch van de dichtsbijzijnde noot.

Je kan dan nog instellen hoe snel die de pitch verstelt en hoe gelijdelijk en zulk soort dingen.

Het is heel simpel :)

SiNiSTRaL
20 september 2003, 00:40
is dat een vstplugin?

Bluppie
20 september 2003, 11:58
nope volgens mij was dat een direct X

SiNiSTRaL
20 september 2003, 12:01
yup, kheb um nu ook :)

Neals
22 september 2003, 21:52
Waar is die autotuner te verkrijgen?

Bluppie
23 september 2003, 17:55
Ik heb hem ali illegali van het net geplukt, waar kannik denk ik niet zeggen anders kompt gitaarnet.nl in de troubles.

als je um wil kopen? kijk is op de site waar hun verkooppunten zitten in nederland, Fabrikant is Antares

m^rton
27 september 2003, 14:58
Valsspelers :razz:

Maar het klinkt inderdaad erg leuk!