PDA

View Full Version : Mijn pedaaltjes of de GT-6???



WesMontgomery
4 februari 2002, 13:07
Hallo, ik ben aan het twijfelen. Ik wil misschien mijn pedaaltjes vervangen door een Boss GT6 of iets vergelijkbaars. Mijn setup momenteel is:
Boss DS-1,
Dunlop CryBaby,
Ibanez Delay/Echo,
Dunlop Volume/Tremolo.

Wat is verstandig? Geef advies!

Grooveyard21
4 februari 2002, 13:43
Niet doen, je krijgt er op den duur spijt van, das mijn ervaringen. Veel gitaristen beginnen met pedaaltjes, schaffen dan allerlei digitale spullen aan en eindigen uiteindelijk weer met pedaaltjes.

WesMontgomery
4 februari 2002, 13:46
Ok, maar dan moet ik wel al mijn pedaaltjes kunnen voeden, want dat geklooi met batterijen is ook niks en een dure grap op den duur. Weet jij iets om mijn pedalen te voeden?

anoniem
4 februari 2002, 15:41
gewoon een boss GT-6 pendaal kopen..klinkt heerlijk...als ik hem met voorversterker op me hi-fi setje aansluit heb ik prachtig helder geluid! 1000 en 1 effecten die je allemaal ook weer in kunt stellen. Misschien klinken losse pendaaltjes iets beter..maar van die GT-6 zul je zeker hoop plezier beleven. (als je veel solo's doet in ieder geval, als je voornamelijk slag gitaar speelt zou ik het niet doen denk ik)
ik zit in ieder geval de hele avond en dag lekker te rommelen en ken niet meer zonder :smile:

Robin

sleep_to_saturate
4 februari 2002, 16:02
Op 2002-02-04 12:46, schreef WesMontgomery:
Ok, maar dan moet ik wel al mijn pedaaltjes kunnen voeden, want dat geklooi met batterijen is ook niks en een dure grap op den duur. Weet jij iets om mijn pedalen te voeden?


Weet niet of het kan met andere dan Boss-pedaaltjes.
Maar je hebt een adapter van Boss waar je tot 5 pedaaltjes op kunt aansluiten. Moet je er een splitterkabeltje (die van Ibanez is zeer goed) bij kopen en klaar, alles op 1 adapter. Bij elkaar zo'n 50 euro.

Grooveyard21
4 februari 2002, 16:12
Gewoon een zware (1000mA) gestabiliseerde 9V adapter kopen bij een elektronica zaak. Kost ongeveer 15 euro en je kan er behoorlijk wat pedalen mee voeden. Een Boss pedaaltje neemt gemiddeld ongeveer 25 mA een delay zal wat meer nemen (100mA ofzo) maar dat kan zo'n voeding gemakkelijk aan.

poeyerke
4 februari 2002, 16:17
Het nadeel van multi effecten pedalen vind ik dat je er zo veel aan kunt rommelen. Je bent meer tijd bezig met het zoeken van een goede sound dan met spelen.

Ik prefereer een goede versterker en dan evt. i.c.m. een multieffect voor de modulatie-effecten (chorus en flanger) en delay. Een wah wah wil ik los en niet in een multieffect.

Ook wil je vaak niet al je effecten voor de versterker en ook weer niet in je effectloop dus zul je of een heel duur multieffect moeten kopen waar je dat kutn scheiden of enkele pedalen los kopen.

Tis dus erg moelijk om te kiezen, ik zeg gewoon beide bepaalde dingen los (wah wah, distortions, fuzz) en bepaalde dingen zoals Modulatie en Delay effecten in een multieffect.