PDA

View Full Version : SPAM!! ENGL SAVAGE 120



gerrekat
19 september 2003, 17:53
te koop of te ruil!

4 kanaals monster amp, nou ja hoef ik verder niet echt toe te lichten he!

ik heb een POWERBALL die beter tegemoet komt aan mijn wensen, dus zit ik te denken aan een tweede POWERBALL of iets anders!

Ik vind de SAVAGE ook echt heel vet, maar ik heb besloten dat ik hem waarschijnlijk toch weg ga doen!

mIjn SAVAGE is net voorzien van nieuwe buizen (Svetlana 6500's in de eindtrap en EH Ecc83's in de voortrap), hij is duidelijk gebruikt maar is verder in goede staat!

Er zit een proff. flightcase bij, een ENGL Z-7 midiswitcher, extra nieuw paar ENGL 6550's extra nieuw paar Svetlana 6550's en alle bekabeling!

indien serieus geinteresseerd mail me op

tankard@NOSPAM wanadoo.nl en dat NOSPAM effe weghalen natuurlijk!

Ruilen kan ook tegen hoogwaaardie tops van de volgende typen!

VHT UL of CLX
FRAMUS COBRA
DIEZEL VH-4
BOGNER UBERSCHALL
ENGL POWERBALL (met bijbetaling!!)

nou ja je begrijpt de sterekking geen inruil tegen bijvoorbeeld marshalls, Mesa's of Peavey's sorry!

Sorry voor de spam maar ik dacht dat iemand hier misschien geinteresseerd zou zijn in zo'n top!

100% technisch in orde!

Sj03rd
19 september 2003, 18:50
interesseert me niet.....

Fatality
19 september 2003, 18:51
5 euro, stuur maar op.

gerrekat
19 september 2003, 19:24
mwaaaahhh begint in de buurt te komen!

BLOK182
19 september 2003, 19:51
Ik heb hiero nog en mooie boogie staan ;-)

gerrekat
19 september 2003, 20:11
Niet geintereseerd! maar het is ongetwijfeld een leuke bak!

Niets voor mij desalniettemin.............ik wil HEEL VEEL GAIN HAHHAH

BLOK182
20 september 2003, 13:39
Ikke ook, zodoende gaat die Nomad over een tijdje in de verkoop :-)

Ic3gl0vE
20 september 2003, 14:12
heel veel gain... ik wil wel ruilen tegen een metalzone!

shredneck
20 september 2003, 21:29
Waarom verkoop je dan ook die triple x? Die is toch ook prima als backup?

Of ga je (net als mijn persoon) ook met 2 heads spelen?


Een tweede Powerball...leg eens uit.

gerrekat
21 september 2003, 10:05
DE XXX gaat in principe ook pleite, die kan gewoon niet mee met de ENGLs...hij is min of meer al verkocht maar de andere gitaarist in mijn band heeft nog steeds het geld niet.....

De ENGL SAVAGE is eenw aanzinnige amp zeer brede inmzetbaar en topkwaliteit, de toon is ook echt te gek, geen gebuzz, geen moddeerigheid etc.


Maar ed POWERBALL is IMO gewoon effe aggressiever en heeft meer gain, ik hou meer van die voicing, de SAVAGE is idd een leuke backup, maar als ik de PB better in mijn straatje vind passen kan ik toch beter een PB hebben dan een SAVAGE!

Verder is de SAVAGE echt top, ik doe hem ook niet zomaar weg, en als ie niet verkoopt of ergens ruilt dan hou ik hem gewoon er is niets mis mee, en hij kinkt ook lekker....maar komt de kans dat ik hem goed kan wegzetten denk ik dat ik die pak!

Maar zou het ook niet echt eg vinden hem te houden hoor, ENGL is IMO voor mij het beste merk wat er is, ze schueren als een gek, zeer gedefinieerd en ze linken gewoon brutaal!

Ik heb toen met en bom duiten in mijn hand alles uitgebprobeerd bij beyers, including Bogners en Diezels maar de ENGLs waren het toch voor mij!

shredneck
21 september 2003, 10:15
Ah ok, je gaat niet voor minder iig haha!

Succes, ik hoop je band nog eens te zien.


Corvin.

gerrekat
21 september 2003, 10:31
HAHAHA, je zou schrikken.......maar ach het is iig heel erg gezellig, maar wij zjin meer het type band waar meer bier wordt gedronken dan geoefend!

maar goed het is erg leuk, nou ja minder........als het maar niet veel minder is!

shredneck
21 september 2003, 11:49
Cool, hoewel ik nu al tijden niet meer naar vette thrash luister (ok, the haunted en darkane kan ik nog wel waarderen want kwaliteit etc) ben ik zeker wel bekend met het genre, all time favorite was/is Testament met Forbidden als een goede tweede.

Nevermore is ook zo'n band waar ik altijd nog platen van koop en naar luister, verder vind ik dat er vooral TE VEEL metalbands zijn die meuk maken en de aandacht niet waard zijn. Vroeger verdiende je de aandacht door veel te spelen en het publiek voor je te winnen middels demoverkoop en heersende T-shirts met vage prints (Gorefest met zijn Mindloss longsleeves bv) ,tegenwoordig krijgt elke band die een plaat in elkaar draait een deal ongeacht de kwaliteit. That sucks ass.

Hmm, dit moet over versterkers gaan he, ehm....geef mij maar een Marshall jcm800 met een tubescreamer.

gerrekat
21 september 2003, 12:13
Ik ben het met je eens HAHAHA, ik luister bijna alleen maar naar uode shit vinnik veel gaver...

Al die peroductis en eenheidsworst van tegenwoordig, weinig bands meer met een echt herkenbaar geluid!

Hmmm...nee een JCM 800 heeft mij nooit ze heel erg kunnen bekoren, maar met een goede boost ervoor klinken ze inderdaad toch wel erg lekker.......

RaNk
21 september 2003, 12:50
Hou dat ding toch gewoon man, over een tijd vind je die Savage misschien wel weer vetter klinken :D

Heeft de Savage 120 minder gain als de SE trouwens? Dat heb ik destijds niet echt uitgeprobeert. Ik weet wel dat de SE ruim voldoende heeft voor mij. 3/4 gain op kanaal 3 is voldoende, en op kanaal 4 is dat ruimschoots voldoende.

Wel offtopic trouwens, want je wilt hem in dit topic verpatsen :wink:

gerrekat
21 september 2003, 18:14
Ik hou hem misschien ook wel, vanmiddag beviel hij me weer heel goed met spelen, hij is erg strak mischiien effe strakker nog dan PB die al bepalad niet misselijk is!

Maar ja, ik weet het niet......hmmmm, hij heeft meer gain en is aggressiever gevoiced dan de SE, de SE is misschien effe beter geschikt voor rock en blues, kan ook wel metal, maar de 120 klinkt effe gedefinieerder in het laag en heeft meer gain, komt door de 6550 eindbuizen!

LordRiffenstein
21 september 2003, 19:14
Maar ja, ik weet het niet......hmmmm, hij heeft meer gain en is aggressiever gevoiced dan de SE, de SE is misschien effe beter geschikt voor rock en blues, kan ook wel metal, maar de 120 klinkt effe gedefinieerder in het laag en heeft meer gain, komt door de 6550 eindbuizen!

Gain-gewijs zijn ze mekaars gelijke maar de 120 is inderdaad iets agressiever dan de SE. De SE klinkt iets 'romiger', het clean van de SE is NOG beter dan dat van de 120, de lite-crunch :D klinkt iets meer bluesy waar dat bij de 120 wat meer AC/DC is. Over het laag kan ik weinig zeggen want ik vind ze gewoon alletwee RETESTRAK :o

Hans, geef die 120 ff de kans om de lampies lekker in te spelen. Ga gewoon eens een aantal keren lekker hard scheuren met die bak dan zijn die 6550s lekker ingespeeld. Ik merkte bij mij dat die Svetlana 6550s pas na enkele repetities/optredens helemaal te gek klinken. Welke pre-amp lampen heb je? Als je te weinig gain hebt moet je eens een JJ ECC83S of een Sovtek 12AX7LPS proberen, die geven iets meer gain. Kan moeilijk geloven dat je te weinig gain zou hebben, īt is natuurlijk minder dan de PB maar toch!

gerrekat
21 september 2003, 19:56
Ik zit al hevig te twijfelen man, vanmiddag klonk ie toch heel lekker...

Maar de powerball is gewoon het "be all end all" van aggressieve brutale toon!

de SAVAGE is ook prima in staat om death metal mee te spelen bij wijze van spreken maar toch klinkt ie braver en minder grinding dan de PB...

Maar wat je zegt ik denk dat ik hem voorlopig toch nog effe hou, ik heb tenslotte nog niet boven de 1 gehad (master volume)...

Ik heb Electro harmoix ECC 83's die hebben veel output en zjin prima geschikt voor high gain toepassingen!

Dat van dat romige ben ik volledig met Yoeri eens, hij si romiger de SE, iets dat ik voor mijn sound niet echt gebruiken kan HAHAHH!

maar voor yoeri perfect natuurlijk!

shredneck
23 september 2003, 19:21
Ook te koop, een jcm800 type 2204, 50 watt rockamp, mailen voor info of check gitaarmarkt!

gerrekat
23 september 2003, 20:30
Hmmm, ik heb toch besloten hem te houden...........

Ook wel vanwege het gebrek aan serieuze interesse, maar hij klinkt toch wel erg lekker!