PDA

View Full Version : fulltone 69, 70 of soul-bender



teleben
19 september 2003, 16:33
ik wil binnenkort overgaan tot de aanschaf van een fuzz. nu ben ik wel gecharmeerd van fulltone. ik lees hierover goede verhalen. heeft iemand ervaring met bovenstaande pedalen? kan iemand mij vertellen wat de kenmerken van bovenstaand fuzzen zijn.

ik speel verder over een marshall buizen amp met ibanez RG of telecaster. De muziek die we maken is van easy going naar behoorlijk wild. een veelzijdig pedaal is natuurlijk dan zeer welkom.

Ik weet dat de fulltone zeker niet de goedkoopste is, wanneer iemand denkt dat ik voor het geld beter een andere fuzz kan kopen hoor ik dat ook graag.

sash
19 september 2003, 16:40
De '69 is erg romig, vrij weinig gain.
De '70 is harsh en schreeuwend met veel gain.
De Soulbender zit daar tussenin :)

Vind ze geen van allen top klinken. Zeker niet voor die prijs.
Neem aan dat je ze bij v/d Haar zou willen kopen? Dan raad ik zeker weten de Everman Fuzz Drive aan. Kost 239 Euro, maar hij kan werkelijk met gemak de sound van de Fulltone fuzzes aan.

Duane
19 september 2003, 17:04
Ga gewoon eens een dagje fuzz pedalen proberen. Dat is het beste. Laat je niet al teveel beinvloeden wat je allemaal hoort en/of leest.

Die '69 is gewoon een verberde versie van de oude Arbiter Fuzz face. Persoonlijk vind ik hem fantastisch klinken! En ook nog eens 40 EUR goedkoper als die Everman!! :)

Succes met uitproberen

Mitch
19 september 2003, 18:27
Tips:
1. ABSOLUUT met je eigen gear uitproberen. fuzzes kunnen net als overdrives totaal anders klinken op andere spullen.
2. Ga bij een zaak met flink assortiment fuzzes, een Feedback bijvoorbeeld komt niet veel verder dan de Big Muff (wel nog de Carl Martin Fuzz, maar goed, da's meer een luxe distortion...). Waveworld heeft altijd wat Fulltone staan, Music Force in Rotterdam weet ik niet zeker. Van de Haar heeft er uiteraard een berg.
3. Bel van tevoren, want wat op een site staat zegt lang niet alles over het actuele bestand.
4. Kijk zeker verder dan Fulltone :razz:

jpb
19 september 2003, 21:35
De NVN Dinosaur-Fuzz zou ik zeker ook proberen. Ik weet alleen niet waar dat kan; niet bij v/d hhaar, dacht ik.

Er zijn veel goede fuzzes tegenwoordig. Neem de tijd en laat je oren het werk doen zoals reeds is gezegd. Totnutoe hoor ik zelf meteen het verschil tussen een goedkoper en duurder (boutique) pedaal, dus voor mij zijn die extra centen het waard, maar dat is persoonlijk.

Wanneer je fulltone overweegt, de soul-bender is vanaf 8/2001 verbeterd, en de '70 ook ergens in die periode (de verbeterde '70 is paars en de oude blauw, of was het andersom? daar kom je wel achter). Je kunt tweedehands fulltones redelijk goedkoop op www.ebay.com krijgen. $15 verzendkosten en als je niet door de douane wordt genaaid ben je voor $130-$150 klaar. De andere goede merken is moeilijker tweedehands aan te komen, o.a omdat er daar minder van gemaakt zijn.

Ik heb zelf een Soul-Bender (=tonebender-kloon) en die gaat de deur niet meer uit (behalve voor sessies :lol: ). een hele vette, warme fuzz met zeer veel gain (drie germ. transistoren). Met een versterker op het randje en/of de tone-knop half teruggedraaid (= meer treble) kun je helemaal loos gaan. Hij klinkt ook goed door een cleane amp. De SB heeft weliswaar een mid-hump maar hij klinkt absoluut niet 'neuzig' zoals de meeste TS-klonen. Met de 'tone' en 'dirt' helemaal naar rechts speel je fluweelachtige leads a la Beck/Page/Johnson.
De SB heeft een karakteristiek geluid en kan van fluweelzacht naar bijtend fel. De germ. transistoren staan er op bekend dat ze nogal gevoelig zijn voor temperatuurverschillen, dat is zeker iets wat je in de gaten moet houden. Dat probleem heb je bij silic-transistoren niet (die hebben weer andere nadelen); kwestie van smaak. succes.

X-Pensive Wino
19 september 2003, 22:32
zat met het zelfde dillema Teleben.
wilde ook een fuzz en dacht er hard aan om een fulltone te halen,ook een 69er.
stad en land afgezocht,en uiteindelijk bij waveworld de nodige gebrobeerd.niet de 69 maar wel de soulbender (was ik niet kapot van)de 70er(vond ik ook niet echt wat ik zocht)Big Muff(blijf daar maar uit de buurt van)en nog een paar andere waar ik de naam niet eens meer van weet .1tje met een dinosaurus als logo.
toen mocht ik van me grote vriend Sas zijn everman G2 proberen,en die stak met kop en schouders overal boven uit.
hij is niet goedkoop maar het zeker wel waard, zou em zeker is proberen.
succes

Lucky
20 september 2003, 10:22
beslist met je eigen spullen testen !!!

ik vond de 69 wel erg goed. je moet hem horen op een buizenamp waarvan de buizen al flink aan het werken zijn en met een beetje volume.... dan gaat ie lekker werken (erg vintage en warm klinkend)

teleben
20 september 2003, 15:40
nou de boodschap is duidelijk. dat wordt een middag fuzzen.

alleen die van de haar die is voor mij niet in de buurt. maar als hij de enige in nederland is die everman verkoopt moet ik misschien toch maar gaan kijken. erop vertrouwende dat die echt zo goed is als hier beweerd wordt????

begrijp ik het goed is die everman zo in te stellen dat die bij het geluid van de 69, 70 en de soul-bender komt???

klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

groeten Ben

sash
20 september 2003, 16:16
Nou het geluid van de '69 en '70 kan je er EXACT uit laten komen, maar dan vele malen gedefinieerder. Het mooie is dat je dan ook nog gigaaaantisch veel over hebt.
De Soulbender komt er niet exact uit (heel weird pedaal met eigenzinnige sound), maar komt er wel heel dicht in de buurt.

Het mooie van de Everman is ook dat je de fuzz en drive apart kan instellen. Zo kan je bv. een dikke tubescreamer achtige overdrive met een randje fuzz instellen.
De drive is eigenlijk een tubescreamer achtige gain, maar gaat veel verder dan een normale tubescreamer.
De fuzz werkt als een soort romigheidsfactor. Als je een '69 achtige fuzz wilt stel je VEEL fuzz en en veel Bias (bas) in met wat minder drive en voor een '70 fuzz flink veel drive met wat minder fuzz en minder bias.
Je moet het niet zien als 2 pedalen ('69 en '70) in 1 pedaal, maar meer als een fuzz die werkelijk alles kan.
Het zal misschien een middagje duren voordat je alle controls volledig onder de knie hebt, maar dan heb je ook wat.

Tis ook nog eens uniek in Nederland. Op het moment zijn er maar zo'n 10 mensen die een Everman G2 hebben. Niet omdat het een slecht pedaal is, maar omdat het nog totaal onbekend is en iedereen liever voor Fulltone gaat vanwege de naam.
Ik denk dat v/d Haar maar een stuk of 5 G2's heeft liggen dus wees er wel snel bij! Anders moet je een tijdje wachten totdat ze opnieuw on stock zijn.

Check ook Justin's site eens: www.jeverman.com

jpb
20 september 2003, 17:44
Wat ik me nou afvraag bij die Everman, is waarom hij al geruime tijd 'onbekend' is in de VS, tenminste als ik de zoekfuncties gebruik. Daar worden nieuwe fuzz-merken of modellen meteen gespot en uitvoerig bediscussiieerd (Een paar jaar geleden de Captain Coconut b.v). Ik heb niet de indruk dat dit bij de Everman gebeurt is (bv op het musictoyz forum). Mis ik iets, of missen de amerikanen iets???

Op de site van Everman staat niet veel info over de fuzz-drive. Elders wel; ik wil nu wel eens weten wat het precies voor pedaal is :D

Het is volgens mij niet zo dat de fuzz-voorhoede door de pedalen van fulltone wordt bepaalt. Ik heb zelfs het idee dat ze niet meer "in" zijn, en dat het zelfs en vogue is om er op te kankeren. Dus verschijnen ze redelijk goedkoop op de tweedehands markt.......Dank u zeg ik dan!!!

Mitch
20 september 2003, 18:42
Everman wordt al regelmatig besproken op HC.

PeArLjAm
20 september 2003, 21:13
Everman wordt al regelmatig besproken op HC.
+1 vooral de laatste tijd zie je zeer veel treads langskomen.. Ben erg benieuwd naar de fuzzdrive..

Mitch
20 september 2003, 21:33
Jij moet niet zeuren, Kokosnoot :D

sash
21 september 2003, 18:09
Kom dan godverdomme een keer langs. Dan hoor je wat fuzz is :D

Justin heeft weer een geniaal speeltje bedacht: Attenuator Volume Pedal. Ook wel The Pot genoemd.
Dat is een pedaal met een volume pot erop die de functie van je gitaarvolume pot overneemt.

Mensen die veel met fuzz spelen willen vaak hun gitaarvolume wat terugdraaien om een dikke vette crunch te krijgen en tijdens solo de volumeknop open te gooien, maar vaak is het nogal lastig om snel de volumeknop weer op hetzelfde niveau te krijgen om de juiste crunch te krijgen na een solo, vaak draai je em net iets te clean.

En daar heeft Justin dit pedaal voor ontworpen. Zet em aan en je hebt een dikke crunch (of nog cleaner als je dat zou willen, tis maar net hoe je em instelt) en zet em uit en je hebt je fuzz terug.

Mitch
21 september 2003, 19:45
Juist, een volume pedaal met een preset dus. Simpel maar goed !
Visual Sound is ook met iets dergelijks begonnen: volume pedaal met een rits LEDjes ernaast, zodat je ook kon zien hoe ver -ie open stond.
Simpel maar doeltreffend !

PeArLjAm
22 september 2003, 16:22
Kom dan godverdomme een keer langs. Dan hoor je wat fuzz is :D

Justin heeft weer een geniaal speeltje bedacht: Attenuator Volume Pedal. Ook wel The Pot genoemd.
Dat is een pedaal met een volume pot erop die de functie van je gitaarvolume pot overneemt.

Mensen die veel met fuzz spelen willen vaak hun gitaarvolume wat terugdraaien om een dikke vette crunch te krijgen en tijdens solo de volumeknop open te gooien, maar vaak is het nogal lastig om snel de volumeknop weer op hetzelfde niveau te krijgen om de juiste crunch te krijgen na een solo, vaak draai je em net iets te clean.

En daar heeft Justin dit pedaal voor ontworpen. Zet em aan en je hebt een dikke crunch (of nog cleaner als je dat zou willen, tis maar net hoe je em instelt) en zet em uit en je hebt je fuzz terug.

ja maar hij kost wel 100 dollar :o :lol: Maargoed indeed wel een goed idee van justin, voor de mensen die geen geld genoeg over kunnen hebben voor TONE 8-) lol

LordRiffenstein
22 september 2003, 16:47
Justin heeft weer een geniaal speeltje bedacht: Attenuator Volume Pedal. Ook wel The Pot genoemd. Dat is een pedaal met een volume pot erop die de functie van je gitaarvolume pot overneemt.


Ik weet niet wat er geniaal aan is maar als het van 'Justin' komt zal het wel geniaal zijn zeker :roll:

Roland maakt al JAREN volume-pedalen met een volume-pot zoals de FV-300L of de FV-50H/L en ik denk dat bv Morley dat ook maakt. De 'Attenuator Volume Pedal' is dus eigenlijk maar een handig verkooptrucje om meer geld uit de tone-snobs te halen :???:

Negative K3 fan
22 september 2003, 17:08
ik snap eigelijk ook niet wat er zo bijzonder aan is, maar dat zal wel aan mij liggenk, ik ben iig tevreden met mijn actieve roadkill morley volume pedaal.

Mitch
22 september 2003, 19:16
Het slimme is, zoals sash al zei, dat je naar een vast ingesteld volume terug kan. Zeker als je veel met volume-verschil speelt zie ik daar wel het voordeel van in. Maar het kan ongetwijfeld goedkoper :)


[off-topic]
Overigens, sash, toen Yori "+1 voor de fussdrive" zei, antwoordde ik "niet zeuren Koksnoot" omdat -ie met zijn Captain Coconut niet mag klagen :wink:
Niks ten nadele van de Everman dus en ja, we moeten zeker eens afspreken (kan ik weer wel, kan jij niet, andersom.... eind oktober heb ik de nieuwe overdrive binnen, wie weet)
[off-topic/]

sash
22 september 2003, 19:30
[off-topic]
Overigens, sash, toen Yori "+1 voor de fussdrive" zei, antwoordde ik "niet zeuren Koksnoot" omdat -ie met zijn Captain Coconut niet mag klagen :wink:

[off-topic/]

Ja dat had ik wel door. Dat jij denkt dat het een grap is als ik m'n Pro ga laten ombouwen wil niet gelijk zeggen dat ik jouw humor niet begrijp :D

PeArLjAm
22 september 2003, 19:42
Jij moet niet zeuren, Kokosnoot :D

sorry hoor :cry:

maargoed wil nog steeds die fussdrijf een keer proberen dus als jullie wat afspreken wil ik ook wel langskomen :evil: :roll:

Mitch
22 september 2003, 19:52
geefniejoh :D

Is juist rete-objectief man ! Iets aanbevelen wat je zelf niet hebt. Zouden meer mensen moeten doen . . . .
En die mini-meeting moet hoognodig weer uit de ijskast ja 8-)
http://www.smilies.okipages.com/s/contrib/Bizkit/frosty.gif

LordRiffenstein
22 september 2003, 23:28
Het slimme is, zoals sash al zei, dat je naar een vast ingesteld volume terug kan. Zeker als je veel met volume-verschil speelt zie ik daar wel het voordeel van in. Maar het kan ongetwijfeld goedkoper :)

Niks slimme!! Lees mijn post een keer? Die andere hebben ook een instelbaar minimum volume! Misschien bedoel je nog iets anders maar dan begrijp ik het nut er niet van.

Mitch
23 september 2003, 20:09
Het slimme is, zoals sash al zei, dat je naar een vast ingesteld volume terug kan. Zeker als je veel met volume-verschil speelt zie ik daar wel het voordeel van in. Maar het kan ongetwijfeld goedkoper :)

Niks slimme!! Lees mijn post een keer? Die andere hebben ook een instelbaar minimum volume! Misschien bedoel je nog iets anders maar dan begrijp ik het nut er niet van.

Op je 'aanraden' heb ik je post nog een keer gelezen, maar pas na het lezen van je tweede post begrijp ik wat je bedoelt. Ik dacht dat die volume pedalen altijd van 0 tot 10 gingen. Je schreef " volume-pedalen met een volume-pot ". Daaruit kan ik niet opmaken dat je daarvan het minimum - volume kan instellen, dat meld je pas in je tweede post.

Beetje minder beledigd please, Lord Riff !

LordRiffenstein
24 september 2003, 00:27
Beetje minder beledigd please, Lord Riff !

Nah niet beledigd maar ik ken dit al jaren en dacht dat je niet goed gelezen had. Dus, dit is een goed voorbeeld van onzin-reclame. Iets wat al jaren bestaat als nieuw verkopen. Niet iedereen kan het :roll:

nocaster
25 september 2003, 21:26
nou hier ligt ie dan, the fuzz drive van Drs J. Everman, ga dit wonderfuzzje eens vergelijken met mijn soulbender.
So Long

sash
25 september 2003, 23:16
Ah! Kijk! Welcome to the club! Ben benieuwd wat je er van vindt ;)

jpb
26 september 2003, 09:24
nou hier ligt ie dan, the fuzz drive van Drs J. Everman, ga dit wonderfuzzje eens vergelijken met mijn soulbender.
So Long

So Long (je hebt zeker familie in China :D ), wil je a.j.b. een uitgebreide evaluatie geven? Ben erg benieuwd (ook al zijn het natuurlijk wel 'appels & peren')

nocaster
26 september 2003, 09:44
Een uitgebreide evaluatie, geef me een paar dagen, dan komt ie zeker.
Maar het zijn net vrouwen die fuzzjes, des te smeriger ze klinken, hoe geiler we worden. De 1 is vet de ander dun, kwestie van smaak.

So Long

sash
26 september 2003, 14:03
Toch vind ik een smerig wijf niet geil hoor :D

nocaster
26 september 2003, 14:50
I mean dirty talk :dance:

nocaster
26 september 2003, 14:54
Sash, die fuzz is wel basic, staat niets eens bij waar in en waar uit.
zal wel van rechts naar links gaan.

sash
26 september 2003, 15:39
Das altijd standaard. En er zijn geen beginners die zo'n apparaat kopen, dus is het ook niet nodig :)

Mitch
26 september 2003, 17:22
is die fuzz basic of jouw kennis van pedalen ? :D


Oudere pedalen met de jacks aan de bovenkant zaten nogal eens andersom trouwens, maar tegenwoordig niet meer.

jpb
26 september 2003, 21:43
Toch vind ik een smerig wijf niet geil hoor :D

Komt nog wel.....

nocaster
26 september 2003, 22:25
ach laat maar, dit was het weer voor de komende twee maanden, wat een zootje hier. blij dat ik er lang niet was

Mitch
27 september 2003, 12:38
Nou, tot over twee maanden dan :-?

nocaster
27 september 2003, 19:22
Dank je, was weer eens oude boerenschuurachtig gezellig.
En die soulbender blijft mooi hier. Everman ook, soulbender klinkt gewoon beter met de univibe, en de everman is een blues machine.
Meesterlijk in zijn mogelijkheden, en een geniale controle met je pot.
Snap sas wat ie bedoelt. ga volgende week het binnenste tweaken, ben benieuwd.
tot over twee maanden
So Long
Wim

teleben
28 september 2003, 23:32
Nou mannen ik ben bij van de haar geweest. Ik heb alle fuzzen gehoord en moest als laatst beslissen tussen de sound bender en de everman.
Het is de everman geworden. thuis gekomen bleek dat het nog niet meeviel om direct een goed geluid te krijgen maar na wat draaien aan de interne potmeters had ik al snel de goede instellingen tepakken.

gisteren heb ik hem met de band geprobeerd en hier gebeurt het. dit pedaal duwt je helemaal "in the mix". ik ben echt dik tevreden over dit pedaal, beslist een blijvertje.

sash
29 september 2003, 17:41
Mooi mooi mooi! De zoveelste keer dat Everman zich weet te bewijzen tegenover de duurdere merken. Gefeliciteerd en welcome to the club!

Mocht je nog wat tips willen wat betreft de Everman kan je me altijd een mailtje sturen of toevoegen aan msn.

Mitch
29 september 2003, 19:12
Mooi mooi mooi! De zoveelste keer dat Everman zich weet te bewijzen tegenover de duurdere merken.
:-?

Die Evermans zijn toch ook niet echt goedkoop ?!

sash
29 september 2003, 19:15
Sorry ik verwoord me fout. Ik bedoelde dus populairdere merken. :)

Mitch
29 september 2003, 19:21
OOOOOOOOOOooooooooooooohhhhhhhh !!!!!!!!!!!



Everman is toch al een populair merk ? :D :wink:

sash
29 september 2003, 19:22
About to...

:D

jpb
29 september 2003, 23:19
Heren, straks speelt iedereen hier op een Everman FD en een Menatone RS, en klinken we allemaal hetzelfde..... :lol:
Sash, hoe zit dat nou met je die toon-snob-meeting. Ik wil die Everman nou wel eens horen......

sash
29 september 2003, 23:23
Hehehehe ach ja, ik help ze tenminste aan toon :P :D

Tonesnob meeting moeten we nog steeds een plannen... Komt weinig van. Ik zal eens informeren naar wat oefenruimtes.

X-Pensive Wino
1 oktober 2003, 13:33
ha goeie beslissing teleben
maaruh je heb em nou een paar dagen ben je nog steeds tevreden ??
:)