PDA

View Full Version : uitversterkt slecht geluid??



cas121
19 september 2003, 14:12
ik ben een peavey semi-acoustic voor iemand aan het opknappen maar zit nog met 1 probleem: als je versterkt speelt krijg je geen clean geluid, het lijkt wel of er iets in de equalizer resoneert ofzo waardoor je een raar licht distortion achtig geluid krijg bij de wat hardere aanslagen, als je heel zacht speelt merk je het niet zo.. in elk geval is het zo storend/opvallend dat je hem eigenlijk niet meer versterkt kan gebruiken.

Iemand een idee wat dit kan zijn? suggusties om het te fixen? contactspray? het element zit wel gewoon goed vast, zo ook de equalizer, zie er nix aan...

thnx

www.vanafvandaag.tk
19 september 2003, 15:07
Draai de Pre amp eens een beetje dicht en dan de eindtrap iets omhoog.. misschien helpt dat al. Over wat voor versterker laat je hem lopen?

cas121
19 september 2003, 15:14
meestal gewoon direct in een DI en dan over de PA, thuis over een H&K solidstate combo, maar ik zal het eens proberen.

willem1940
19 september 2003, 19:25
Batterijtje al gewisseld/getest?

Controleer ook of de aansluit-klemmetjes werkelijk schoon/vetvrij zijn en goed pakken.

Vaak ligt iets aan een kleinigheid; TV-reparateurs vergeten soms ook om de netverbinding eerst te controleren .... zoeken zich dan een uurtje rot waarom de hoogspanning niet inkomt ...

gerjo1980
23 september 2003, 10:49
Zou inderdaad het batterijtje even verwisselen. Heb ik ook vaak gehad. Speel je onwijs lekker en dan die verschrikkelijke ruis, die je niet wil bij acoustisch. Simpel de batterij verwisselen en weg ruis.