PDA

View Full Version : H&K Access



Nocki
19 september 2003, 10:12
Hoi.

Ik vroeg me af wat de bevindingen zijn met de acces preamp van H&K. ik ben absoluut geen H&K fan maar ben benieuwd. ik kan deze preamp mischien ruilen tegen mn lex. op harmony central heb ik wel het een en andere gelezen maar geloof het niet helemaal... de meeste geven niet echt de belangrijke dingen door. wie ken die access??? en wat vind je ervan.

jammer trouwens dat ik geen 1300 heb voor de triaxis en de 50/50 die momenteel op gitaarmarkt staan... grrr...

Nocki

fred_internet
19 september 2003, 12:58
De Access is een goede en veelzijdige pre-amp.

Het clean kanaal is solid state en klinkt wat sterieler dan een goede buizen versterker. Als je de gain van het clean kanaal verder open draait krijg je meer compressie.

Kanaal 2 gaat van clean tot vette crunch. Hier kun je aardig wat geluiden uit halen hoewel het geluid een beetje ongedefinieerd wordt bij hoge gain settings.

Kanaal 3 gaat verder waar kanaal 2 stopt. Klassiek high gain kanaal. Ook hier een ongedefinieerde sound bij te hoge gain settings.

De aanwezigheid van een treble- en mid-boost maken de Access erg veelzijdig. Ze zitten beiden voor de oversturing en geven met name overstuurde geluiden een heel ander karakter.

De waarde van een Access is echter niet gelijk aan die van een G2. Een 2e hands Access is zo'n 400,- tot 500,- Euro waard terwijl een G2 zo'n 600,- tot 700,- Euro waard is.

Tubefreak
19 september 2003, 22:01
Ik heb niet op een Access gespeeld maar zelf wel een AS64 (?) gehad. Dit was de voorloper van de Access. En die klonk.... mwa niet echt super. Wel ok, maar niet echt bijzonder. Clean was solid state clean, crunch 1 was daarop ook nog solid state en onbruikbaar en crunch 2 was oversturing dmv 2 buizen. Klonk wel aardig, veel treble, maar ook erg wollig/rommelig in het laag.

Ondanks dat sommige er helemaal van weg zijn en denken dat ze een Europese Triaxis hebben, vrees ik dat de vergelijking geluidstechnisch geheel de plank misslaat.

Maarten

morris
19 september 2003, 22:38
Ik ben het niet helemaal met Maarten eens... Ik heb 10 jaar een Access gehad en ik vind het een van de meest ondergewaardeerde preamps ooit gemaakt. Als je de prijs van de Access tegen de prijs van een Triaxis afzet zeker! Je krijgt er bovendien een betere bedieningsinterface en een loopsysteem bij. Qua concept vind ik het nog steeds ideaal.
Het nadeel is dat het clean wat dunnetjes is (transistor), maar channel 2 en 3 kunnen zich absoluut meten met een triaxis!
Hieruit zou je ook kunnen concluderen dat ik de triaxis een volledig overgewaardeerd apparaat vind. :cool:

signsofzodiac
23 september 2003, 09:07
Ik heb er jaren een gehad, en ik vond hem 10 keer beter dan de Triaxis. Betere sounds (persoonlijk, I know, hou niet van Boogie), VEEL mider ruis op high gain, makkelijker te bedienen. Verder VEEL en handige functies met al die loops. De boost-knoppen heb ik ook veel gebruikt. Nooit stuk geweest of zo, heel betrouwbaar. Nog steeds een van de allerbeste preamps die ik ken, en ik heb al op heel wat gespeeld. De enige reden van verkoop was dat ik gewoon weer een top wilde. Mocht ik ooit weer rack gaan, dan staat de Access weer hoog op mijn verlanglijstje!