PDA

View Full Version : accoustisch, <100 euro...?



renier
19 september 2003, 09:43
hey mensen,

het verhaal is hetvolgende: een vriend van me heeft een ouwe ibanez les paul (behoorlijk afgeragd) staan. hij wil daarvanaf, omdattie eigenlijk nooit speelt. mij lijkt het wel een leuk projectje, maar in ruil daarvoor (ibi les paul uit 78 en 20 watt rath amp retro) wil hij een acoustische gitaar.

het hoeft geen super ding te zijn, want zoals hij zelf zegt: "spelen kan ik toch niet, maar het is leuk voor bij het kampvuur"

probleem is, dat ik hem ook niet met een stuk brandhout wil opzadelen, het is toch een goeie vriend van me.

nu vroeg ik mij dus af: zijn er (nieuw dan wel tweedehands) leuke westerngitaren (liefst met cutaway) te koop, voor ongeveer 100 euro?

zo ja, wat zijn jullie ervaringen met de merken die in dat prijssegment opereren (stagg, vanderson, osmond)

ziet hier iets tussen dat ik zonder schuldgevoel aan mijn maat kan geven?..


alvast bedankt.

angorawol
19 september 2003, 11:06
Beste Renier er loopt hierover al een thread
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=20570
Misschien best deze lezen.

hansoonk
19 september 2003, 20:12
Een Ibanez Les Paul is al snel een dikke 300 Euro waard, zelfs al is-ie afgeragd ... volgens mij hoef je dus niet op een tientje te kijken als je de Ibanez wilt overnemen ...

Koop je vriend gewoon een goeie tweedehandse western. Mocht-ie nog eens een keer wat meer tijd in de gitaar gaan steken, dan loopt-ie niet meteen tegen beperkingen op.

renier
19 september 2003, 22:55
ik ga morgen eens naar de gitaarboer. kijken of die niet iets heeft. wil in ieder geval wel een fantsoenlijk bespeelbare gitaar voor hem kopen...