PDA

View Full Version : NIEUW LID ENGL FAMILIE



andy
18 september 2003, 22:56
Ik ben ook overstag. Na lang twijfelen, toch gedaan. Vanavond een Engl Powerball gekocht, inclusief de footswitch. Damn wat een geluid. De scheurbakjes kunnen meteen de kast in. :D Het was een rib uit mijn lijf, maar het was het waard. Ik kijk al uit naar morgenavond als ik alles er ff uit kan halen in de repetitieruimte. :gitarist:

ieme
18 september 2003, 23:12
een rib uit je lijf? de gemiddelde Engl is mij wel 20 ribben uit mn lijf! maar ja t is t wel waard! congrats! :cool:

Speeddemon
19 september 2003, 00:26
als je Moberg heet, is het geen rib uit je lijf, maar een mee-eter...

:razz:

gefeli Andy. Heb gister voor t eerst m'n Engl Savage 60 head gehoord over een Sound City 4x12" cab. VET!!! We speelden Metal Church, The Trooper, Aces High, Riding on the wind en Evil Has no Boundaries.

MEGA BRUTE EN GEDEFINIEERDE SOUND! 8-)

andy
19 september 2003, 00:45
Die good old metal boys avond moet er maar snel komen. Plug In and Play. :-D

marc_o
19 september 2003, 03:30
Goed zo Andy, welkom bij de clan.

FNaRK
19 september 2003, 09:24
overloper cq meeloper
wat was er mis met je andere stacks :???: Denk je nu ook een betere podiumpresentatie neer te zetten ......






maar gefeliciteerd dude....ik hoop er gebruik van te mogen maken in Emmeloord.

Mithrandir
19 september 2003, 10:01
Vet man, Engl heerscht!! Gefeliciteerd ermee.

marc_o
19 september 2003, 11:33
Het wachten is nu op Roadkill...........

FNaRK
19 september 2003, 11:44
Het wachten is nu op Roadkill...........
Nothing beats my Line6 :evil:

Speeddemon
19 september 2003, 12:16
uh yes it does!
Powerball (Gerrekat, Andy)
Savage 60 (me)
Savage 120 (Gerrekat)
Savage SE (Yoeri)
hell, even a Thunder 50R beats that Line6 POS! :razz: :wink:

gerrekat
19 september 2003, 12:22
hmmmm...line6??? maarre ENGL rules!

Ik denk echter dat mijn SAVAGE 120 eruit gaat ik prefereer toch mijn POWERBALL, en dara moet ik er misschien wel 2 van hebben!

dus iemand een leuk bod, ENGL SAVAGE 120 plus flightcase plus Z7 midi switcher plus 2 sets nieuwe Svetlana 6550's !

alleen serieuze geintereseerden, ruilen kan voor dingen als VHT, ENGL (powerball), FRamus (cobra), Diezel of Bogner (Uberschall)...

geen Marshalls en Mesa;s AUB!

Oh SPAM HAHAHAHAH!

FNaRK
19 september 2003, 12:32
dus iemand een leuk bod, ENGL SAVAGE 120 plus flightcase plus Z7 midi switcher plus 2 sets nieuwe Svetlana 6550's !



ruilen tegen een Line6 POD Pro met floorboard en een Marshall 1960A 4x12 ??

gerrekat
19 september 2003, 12:38
dus iemand een leuk bod, ENGL SAVAGE 120 plus flightcase plus Z7 midi switcher plus 2 sets nieuwe Svetlana 6550's !



ruilen tegen een Line6 POD Pro met floorboard en een Marshall 1960A 4x12 ??

HAHAHAHa, nee geen SS of modeling amps voor mij....ben ook geen fan van marshall cabs!

Sorry!

LordRiffenstein
19 september 2003, 12:41
uh yes it does!
Powerball (Gerrekat, Andy)
Savage 60 (me)
Savage 120 (Gerrekat)
Savage SE (Yoeri)
hell, even a Thunder 50R beats that Line6 POS! :razz: :wink:

Savage 120 (Yoeri) :-D

Andy, welkom bij de Engl-clan!!!!

andy
19 september 2003, 13:29
overloper cq meeloper
wat was er mis met je andere stacks :???: Denk je nu ook een betere podiumpresentatie neer te zetten ......
maar gefeliciteerd dude....ik hoop er gebruik van te mogen maken in Emmeloord.

Er is van alles mis met mijn amps, de oude troep is steeds kapot en die Marshall JCM 800 50 watt heeft net niet voldoende ballen.
Ik wilde nou eens een keer een goede amp kopen en de Powerball klonk nu eenmaal het beste. 8-)
En prik maar lekker in in Emmeloord.

Trouwens het schijnt dat hier in het hoge noorden nauwelijks Engl tops verkocht worden. Ben ik ook nog eens redelijk uniek. :razz:

gerrekat
19 september 2003, 13:59
HAHAH ENGL roelen!

Ik ben helemaal gek van die dingen, mn de POWERBALL dan, de SAVAGE is ook supercvet maar persoonlijkn hou ik toch eer van de PB ik zit er dan ook echt sterk over te denekn de savage weg te doen aargghhhh!

raar want voor het geld kun je echt niets beters kopen, en zelfs duurdere amps moeten het IMO afleggen tegen ENGL, ik heb maar een paar tops bespeeld die ik on par vond en die waren heel wat duurder dan bijv. de powerball!

Mithrandir
19 september 2003, 16:44
uh yes it does!
Powerball (Gerrekat, Andy)
Savage 60 (me)
Savage 120 (Gerrekat)
Savage SE (Yoeri)
hell, even a Thunder 50R beats that Line6 POS! :razz: :wink:
Even a Thunder50R!!!!!!!????????? Niet zo minderwaardig over mijn geliefde versterkertje he. Ok, het is geen stoeremannenpowerball, maar het is een klein lawaaig opdondertje.

ED BOB
19 september 2003, 17:12
Gefeliciteerd !!!!
welkom bij de club! :-D

BLOK182
19 september 2003, 17:39
Damn, iedereen heeft tegenwoordig een powerball :D Anyways, gefeliciteerd ermee dude!

andy
19 september 2003, 19:02
Hehehe, de hele harde kern van Engl bezitters is langs gekomen geloof ik, dank U voor het warm onthaal. 8-)
Maar over een uurtje ga ik de Powerball in de band testen, benieuwd hoe dat gaat klinken. Ik weet denk al een paar termen, Bruut, Wreed, Heftig. :-D

FNaRK
19 september 2003, 20:16
Ik weet denk al een paar termen, Bruut, Wreed, Heftig. :-D

1 woord: z i e l i g










:wink:

Speeddemon
19 september 2003, 20:37
Ah-ha, dus als (half-)kalende mensen het woord "zielig" gebruiken, bedoelen ze eigenlijk stiekem "shit, veel vetter dan mijn obsolete modelling-bak met middelmatig speakercabinet"... :???:





:razz: :wink: :roll:

hadv
19 september 2003, 20:47
mag het een onsje minder zijn, oftewel, een lief klein engeltje :-D :-D :-D, in de vorm van een screamer combo

FNaRK
19 september 2003, 21:52
Ah-ha, dus als (half-)kalende mensen het woord "zielig" gebruiken, bedoelen ze eigenlijk stiekem "shit, veel vetter dan mijn obsolete modelling-bak met middelmatig speakercabinet"... :???:


:razz: :wink: :roll:

DAMN YOU FOOL

LordRiffenstein
19 september 2003, 22:10
1 woord: z i e l i g

Heb je het nu over Line6-gebruikers??? :razz:

maarten
19 september 2003, 22:21
hey andy! felici met je nieuwe amp :D

powerball is de shit! (?)




speel ze! :D

Ibanez RuleZ
20 september 2003, 00:27
geen Marshalls en Mesa;s AUB!
Oh SPAM HAHAHAHAH!

what the fuck is er mis met mesa???? :evil: mijn mesa (ok, met nieuwe buizen) owns elke, maar dan ook ELKE engl die dr in de buurt komt 8-)

mesa for ever!!! ;)

maaruh, die powerball is zeker wel een toffe bak, viel spaas daarmee!

harrald

andy
20 september 2003, 01:14
Vanochtend werd ik nog zwetend wakker. Damn wat heb ik veel geld uit gegeven... Maar OMFG het was het echt waard. Vanavond de Engl goed open getrokken. Het was niet alleen horen, maar ook voelen. Op alle kanalen en alle afstellingen. Er kwamen namelijk heel wat lui langs die ook ff wilden proberen. Kon ik ook luisteren en een beetje pielen met de afstelling. Bij elke instelling op een beetje volume wapperden mijn broekspijpen. :razz: Maar idd clean is wat minder ( maar welke homo klaagt daarover), maar werkelijk een geweldig hard rock, metal en thrash geluid. En met 1 druk op de knop...........Daar is een sound die je voelt.

En dus te koop: AL MIJN SCHEURBAKJES. :-D

maarten
20 september 2003, 13:59
hmm ik vind de clean ook erg goed voor een hi gain bak.. maarja zal wel aan je techniek en gitaar hebben gelegen he ;)

Speeddemon
20 september 2003, 14:05
En dus te koop: AL MIJN SCHEURBAKJES. :-D
En dat zijn?

Trouwens, vond je niet dat met de gain boosts en depth boosts aan, die versterker *eigenlijk* te veel laag heeft? Mij lukte het echt wel om zelfs die Engl 4x12" ermee over de zeik te krijgen.

Ik vond het clean nie eens zo slecht. Dat van de Savage SE is meer Roland JC-120 achtig clean, dus beter geschikt voor van die 80's metal ballads met liters chorus, compressie, reverb en delay (=mijn sound! :razz: :wink: ). Nee zonder gekheid, af en toe zet ik chorus, compressor en delay tegelijk aan als ik ouwe Bon Jovi of Ratt speel, maar anders ook nie gauw.

sash
20 september 2003, 14:38
En dus te koop: AL MIJN SCHEURBAKJES. :-D

Wat en voor hoeveel?

Negative K3 fan
20 september 2003, 14:45
hoioo sash, jij mag geen pedalen meer kopen.

andy
20 september 2003, 18:49
Even antwoord op alle vragen:

@ Speeddemon en Maarten: Ten eerste dat clean, dat valt achteraf wel mee (heb vanmiddag de nieuwe aanwinst nog eens open getrokken). Had de amp gisteravond blijkbaar niet heel goed afgesteld (zoveel knoppen ineens :-D ) en een Jackson is ook niet echt een gitaar om lekker clean mee te spelen. Maar op de enkelspoels elementen ging het vanmiddag wel goed.
Ik heb de cab niet over zijn toeren gekregen. Ik heb er wel een Marshall 1960a ondergehangen. De fullstack zet ik de volgende keer wel op, maar ik voorzie dan een probleempje, omdat ik dan een Park speakerkast moet gebruiken. Misschien dat ik er voorlopig vanaf zie vanwege het geluidsverschil in de cabs. Marshall heeft meer rendement.

@Sash: Van die bakjes was maar een grapje, maar ze zijn wel overbodig met de Powerball. Maar het gaat om een MT 2, de overige gebruikte ik al nauwelijks (DS1 en Overdrive/distortion). Maar ze kunnen wel thuis dienst doen. Ben van plan de Marshall en een kast, plus Powerbreak naar huis te slepen, want mijn oefenamp is meer dan gaar. :razz:

Bovendien is mijn zoontje van 9 een beetje aan het spelen geslagen. Is toch wel cool als hij kan zeggen dat ie over een JCM 800 blaast. 8-)

Speeddemon
21 september 2003, 16:02
Bovendien is mijn zoontje van 9 een beetje aan het spelen geslagen. Is toch wel cool als hij kan zeggen dat ie over een JCM 800 blaast. 8-)
Nou nog een strakke broek en een rol mentos bij z'n kruis, en he could be the new leader of old fashioned rock n' roll! :lol:

andy
21 september 2003, 16:36
Hehehehehe, laat hem eerst maar eens een kinderliedje goed spelen. Maar dan zal ik wel opvoedkundig gaan ingrijpen, want zijn pa liep er in de 80"s gelukkig niet zo bij. Dat was versleten jeans en het spijkerjack over het motorjack. 8-)

Speeddemon
21 september 2003, 16:45
ik ook hoor... metaljack met een originele Reign In Blood-backpatch (en vol andere -zeldzame- lapjes), en een heel goed (7mm dik leer!) motorjack. 8-)

sash
21 september 2003, 16:50
1 rol mentos? Zou dat genoeg zijn? :D

marc_o
21 september 2003, 20:11
uh yes it does!
Powerball (Gerrekat, Andy)
Savage 60 (me)
Savage 120 (Gerrekat)
Savage SE (Yoeri)
hell, even a Thunder 50R beats that Line6 POS! :razz: :wink:

Savage 120 (Yoeri) :-D

Andy, welkom bij de Engl-clan!!!!

Souvereign (Marc)

FNaRK
21 september 2003, 23:19
Line6 (mario)

@iro
21 september 2003, 23:27
Line6 spider 122II (Sven) LOL :-D al bij al ben ik er wel tevreden mee, heeft me 300 €ongv gekost en is wel 10x beter dan m'n cube 30 (nog ff sparen voor een marshall tsl 100 8) )

Nevermore
24 september 2003, 02:18
Vanaf heden ook Engl-devoot en trotse pappa van een Powerball. Eindelijk de vette distortion die ik altijd al heb gewild, wat een geweldig apparaat zeg! Mijn ADA-mp1 gaat meteen de deur uit. Damn nu alleen nog zorgen dat ik de bijpassende cab heb:)

marc_o
24 september 2003, 10:04
1 grote familie, weer 1 erbij....welkom

andy
24 september 2003, 15:25
Vanaf heden ook Engl-devoot en trotse pappa van een Powerball. Eindelijk de vette distortion die ik altijd al heb gewild, wat een geweldig apparaat zeg! Mijn ADA-mp1 gaat meteen de deur uit. Damn nu alleen nog zorgen dat ik de bijpassende cab heb:)

Je hebt toch wel een cab hoop ik, anders lijkt het me vreselijk frustrerend, Powerball thuis en geen cab. Of doel je op een Engl cab??? In ieder geval gefeliciteerd met de aanwinst. Ik kan er vrijdag pas weer over blazen. :-(

Nevermore
24 september 2003, 23:07
Je hebt toch wel een cab hoop ik, anders lijkt het me vreselijk frustrerend, Powerball thuis en geen cab. Of doel je op een Engl cab???

Ja ik heb wel een Cab, een London City met Celestions en die klinkt heel erg goed alleen moet er onder zo'n mooie top ook de bijpassende cab. Ook kan ik dan 1 cab in de oefenruimte laten en 1tje thuis :-D

Raffel
25 september 2003, 10:20
uh yes it does!
Powerball (Gerrekat, Andy)
Savage 60 (me)
Savage 120 (Gerrekat)
Savage SE (Yoeri)
hell, even a Thunder 50R beats that Line6 POS! :razz: :wink:

Savage 120 (Yoeri) :-D

Andy, welkom bij de Engl-clan!!!!

Uhhh Powerball (Raffel) :D

W00t ENGL gaat idd heerschen qua verkoop! Qua geluid doen ze dat natuurlijk al :D

Marc Oblivian
25 september 2003, 11:44
hmm ik vind de clean ook erg goed voor een hi gain bak.. maarja zal wel aan je techniek en gitaar hebben gelegen he ;)

Idd....heb gisteren opgetreden in een oude kerk (club Arena in A'dam voor degenen die het kennen) en verbaasde me erover hoe sprankelend het clean kanaal van m'n Powerball klonk. In de oefenruimte (klein, geďsoleerd enz klinkt het toch wat doffer).Speel op een Les Paul type gitaar en die klinkt best wel donker, maar in deze zaal klonk het zelfs fenderachtig als ik clean speelde.
Versterker (ook de scheurkanalen natuurlijk...hehe...what do you think?) kwam echt (nog) veel beter tot z'n recht....superding!!!! :-D

maarten
25 september 2003, 12:28
hehe dacht al dat ik gek werd.. heb nu een small stone (chorus) gescoord en dat icm nekhummie is smullen op t clean kanaal .. hmmmm

Raffel
25 september 2003, 14:58
Ok moi :) Gebruik voorlopig nog ff op slaapkamervolume x2, moet nog zien hoe ie klinkt op 7 of 8 :D