PDA

View Full Version : De Fender Jazzbass maar dan anders



Wouter J
18 september 2003, 22:29
Kijks eens aan van wat de Japanners voor zichzelf houden.

dit id een Jazzbass voor de Japanse markt alleen.

Maar kijk eens wat een beauty...

http://www.bluzey.com.cnchost.com/custom/fjjbwalmat/fjjbwalmat1b.jpg

Sugoi! ("Wauw" Op z'n Japans)

http://www.bluzey.com.cnchost.com/custom/fjjbwalmat/fjjbwalmat1h.jpg

Kakui! ("Cool" op z'n Japans)

http://www.bluzey.com.cnchost.com/custom/fjjbwalmat/fjjbwalmat1d.jpg

Bazz
18 september 2003, 22:50
Hebbehebbehebbe...

Ziet er erg mooi uit!

Bastijn
18 september 2003, 23:00
sjit........mooooooooi :o

MarshallSG
18 september 2003, 23:13
Erg mooi ding! Wie gaat er binnekort naar Japan? ;)

De Teng
18 september 2003, 23:26
Bah... jij mag hem hebben... ik vind het een lelijk ding.

bassopotmus
19 september 2003, 10:09
niets tegen natural, maar dan wel ash.. Vind het net weer te 80's toen hadden ze toch die mokka kleur bij fender, JUCK

Joghy
19 september 2003, 11:53
Bestaat-ie ook in 5-string?

Anavrin
19 september 2003, 12:04
ik vind de kleur echt helemaal niks... Pleur anders een andere slagplaat op dat ding of zo, want hij is zo echt veel te donker...
Net zo lelijk als van die witte Precisions met witte pu's YUK...

ToolRulez
19 september 2003, 13:15
ow... wow!

Wat een prachtige jazz.
Hij is trouwens wel naar Nederland te halen via Ishibashi.
Als ik ff een snelle berekening maak komt ie inclusief verschepen op 570 euri. Lijkt me geen slechte deal.

Phyrexian
19 september 2003, 14:13
Prachtig gewoon, zo wil ik er meteen één,
Alhoewel ze ietsje lichter van kleur mocht, ik hou ook niet zo echt van dat type brug :)

570 euro, da's niet veel. Zijn ze veel slechter dan een USA?

Die pickups, zijn dat humbuckers in single coile formaat?

bassopotmus
19 september 2003, 15:08
volgens mij is dat gewoon een normale jazz, anders van kleur dan.
Ow en witte p-bassen met witte pu. die ruleren! Japanners zijn niet slecht, ik ben van mening zelfs beter dan mixicanen, al ken ik niet de mexicanen van recentere maak.

Clunk
19 september 2003, 15:56
ik vind em gaaaaaaaaaf

wat kost ie?
:D

Phyrexian
19 september 2003, 16:11
ik vind em gaaaaaaaaaf

wat kost ie?
:D

lezen clunk, lezen... :-?

MuNKeY
19 september 2003, 19:44
ow... wow!

Wat een prachtige jazz.
Hij is trouwens wel naar Nederland te halen via Ishibashi.
Als ik ff een snelle berekening maak komt ie inclusief verschepen op 570 euri. Lijkt me geen slechte deal.

Ishibashi ??

ToolRulez
19 september 2003, 20:28
Een Japanse webshop.

Link naar de Jazz-basjes:
http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/fender-3.htm

Ruud
19 september 2003, 21:36
Hmmm... vind hem erg stoer... check deze eens... lelijk...aargh...kun je ook via die japanner regelen... het moest verboden worden....

http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/bass/gif/tlb110sd_psb.jpg

En wit met witte pickups is dus ook oerlelijk, gatver...witte bassen zijn kut...

sbakker
20 september 2003, 10:00
Poehee die mag er best wel zijn hoor!

http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/bass/gif/ajb-58_2.gif

Bazz
20 september 2003, 12:04
@ Phyrexian , dat zijn geen humbuckers, maar bi-pole, single coil elementen, die zitten nu standaard op alle jazz-jes, ik heb ze er ook inzitten en het klinkt in ieder geval erg mooi
Greetz Bazz

Phyrexian
20 september 2003, 17:59
@ Phyrexian , dat zijn geen humbuckers, maar bi-pole, single coil elementen, die zitten nu standaard op alle jazz-jes, ik heb ze er ook inzitten en het klinkt in ieder geval erg mooi
Greetz Bazz

Nice, wat is het geluidsverschil met een 'gewone' single coil?

bassopotmus
21 september 2003, 10:39
http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/bass/gif/jb7590us.jpg

Das nou mijn ding, tuurlijk wel ff zwart plaatje he!


bipoles zijn toch gewoon jazz pu's met 2 poles per snaar? Das toch al sinds eeuwen zo

Phyrexian
21 september 2003, 11:44
bipoles zijn toch gewoon jazz pu's met 2 poles per snaar? Das toch al sinds eeuwen zo


Okay Bassopotmus :)
maar is er een soundverschil met single-pole single coils? :)

Ruud
21 september 2003, 13:40
Hmm..bassopotmus.. vind het een beetje een pleebrilkleurtje.. neej echt niet mijn kleur.... maar goed dat smaken verschillen.. anders hadden we allemaal dezelfde bas (kan ook makkelijk zijn trouwens) :wink:

bassopotmus
21 september 2003, 20:03
Ja nou, ik zou zozo voor een amerikana gaan als ik natural pakte, die houtsoorten zijn toch net ietsjes beter dan dat japanse naaldboom soort.

Voor de pick-ups, geen idee, nooit ervaringen gehad met single pole pu's, zitten toch nergens in? Naja behalve mexicaanse deluxe, maar das weer ander verhaal vanwege de pre.

Bazz
21 september 2003, 21:14
Volgens mij zat er tot een paar jaar geleden single-pole in fender, ik heb in ieder geval geen referentie, ik heb wel een gitaar met 1 pole, maar dies aktief....
dit is een 98 (erg mooi trouwens!)
http://www.connectionbult.com/bass/instruments.html

Clunk
21 september 2003, 21:18
Ja nou, ik zou zozo voor een amerikana gaan als ik natural pakte, die houtsoorten zijn toch net ietsjes beter dan dat japanse naaldboom soort.

Voor de pick-ups, geen idee, nooit ervaringen gehad met single pole pu's, zitten toch nergens in? Naja behalve mexicaanse deluxe, maar das weer ander verhaal vanwege de pre.

ik vind die japanner op die foto van jou niet verkeerd hoor...
ik bedoel.. dat hout ofzo ook niet :) wel gaaf basje... hij stond op die site voor uhm 70.000 yen ofzo? das uhm.. ongeveer 600 euro.. das niet verkeerd :D

Peter72
22 september 2003, 07:28
Basso plaatste een foto van een japanse 75'reissue Jazz. Ik kan jullie wel vertellen dat dit een van de lekkerste bassen is die ik ooit in handen heb gehad.

Ik heb zelf exact die van de foto, maar dan met een Gotoh vintage brug (BadAss was te veel van het goede, gezien de gebruikte houtsoorten) en met DiMarzio UltraJazz elementen (de meest onderschatte Jazz elementen, hoewel de hemel ingeprezen door BassPlayer).

Hij speelt heerlijk, de hals is super en hij klinkt super!! De achterkant van de hals is ook gelakt, en daar moet je van houden, natuurlijk.

Een echte aanrader!!!!!!!!!! Kom je er ooit een tegen, niet twijfelen gelijk kopen.

bassopotmus
22 september 2003, 20:07
Maar al met al, is het gebruikte hout toch minder dan de amerikaanse? Al vind ik de japanse neck weer beter, naja in vergelijking van mijne tov de nieuwe amerikanen.
En ja gelakte neck ruleerd!@

Peter72
23 september 2003, 09:43
Tja, het hout: daar moet je het mee treffen. Ik heb bij BassConnection en bij Paul's BassMatters op USA '75-reissues gespeeld. Daarbij vond ik de hals van mijn Japanner toch aangenamer (=gewenning??) en ik hoorde nauwelijks verschil toen ik ze akoustsch uitprobeerde.

Ik denk wel dat af-fabriek de afwerking van een USA beter is, maar ik laat mijn bassen jaarlijks afstellen en nalopen door een prof, dus dat is inmiddels wel gecompenseerd.

Doe mij maar een Japanner met wat persoonlijke tweaking (brug/elementen/slagplaat/isolatietape etc/goed afsteld door een prof), hoewel een Fender Jazz Custom Classis in Candy Apple Red natuurlijk ook niet tobberig is. Maar dat is een iets andere klasse!!

Easy Rider
23 september 2003, 17:56
Zooooooo, da's een hele mooie! Apart ook, en daar hou ik wel van. Ik moet geen bas waar ik iedere week iemand tegenkom met dezelfde. Maar dat heb ik met alle dingen, niet alleen basgitaren!
Alleen zou ik toch liever ipv zwarte (uiteraard) goudkleurige hardware willen hebben. Met uitzondering van de knoppen, die mogen zwart blijven.
Mooi ding!

EZ

bassopotmus
23 september 2003, 19:33
Tja, het hout: daar moet je het mee treffen. Ik heb bij BassConnection en bij Paul's BassMatters op USA '75-reissues gespeeld. Daarbij vond ik de hals van mijn Japanner toch aangenamer (=gewenning??) en ik hoorde nauwelijks verschil toen ik ze akoustsch uitprobeerde.

Ik denk wel dat af-fabriek de afwerking van een USA beter is, maar ik laat mijn bassen jaarlijks afstellen en nalopen door een prof, dus dat is inmiddels wel gecompenseerd.

Doe mij maar een Japanner met wat persoonlijke tweaking (brug/elementen/slagplaat/isolatietape etc/goed afsteld door een prof), hoewel een Fender Jazz Custom Classis in Candy Apple Red natuurlijk ook niet tobberig is. Maar dat is een iets andere klasse!!

Zeker das waar, japannenrs zijn voor mij nog altijd best for money! Tis alleen zon moeite ze hier te krijgen!

Anavrin
23 september 2003, 20:13
...witte bassen zijn kut...
Ok dan, fijn om te weten... :-(

Dit is namelijk 1 v mijn basjes:
http://members.home.nl/anavrin1/anavrin%20025.jpg

Javaca
24 september 2003, 22:52
Kan ik hem krijgen bij een kilo sushi?

Peter72
8 oktober 2003, 09:06
SPOED SPOED SPOED!!!!!

Nog een keer over de japanse Fender Jazz '75-reissue gesproken:

Er staat er een te koop op gitaarnet en muziek.2ehands.nl:

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenbas/3447918.html

Een plaatje! Sunburst, rosewood toets, block inlay en zwarte slagplaat.

Ik was er als de kippen bij en heb eerste optie op koop. Gedaan voor een vriend van mij, maar die vind de kleur verschrikkelijk.

Wie er in geinteresseerd is, kan ik uiterlijk vanochtend nog bij de verkoper binnenloodsen onder het mom van "mijn vriend", waarna 1e koopoptie de beloning is! Ik heb het privenummer en mobiel van de verkoper. Nr in de advertentie is fake!

Mail me: peter.boer@essent.nl

Ik zou de verkoper uiterlijk gisteren iets laten weten, maar een ochtendje erbij kan wel.

Moonchild
9 oktober 2003, 00:30
Weet iemand deze te vinden op een officiele site van fender? ik kon hem niet vinden op de japanse site :oops:

Peter72
9 oktober 2003, 12:33
Kijk op de site van Ishibashi.com. Het is de '75-jazz. Modelnr.: (JB75-90US). Alleen niet in naturel met maple toets, maar sunburst met rosewood toets.

Ruud
9 oktober 2003, 14:58
Stoer ding man, wat is alleen een redelijke prijs voor dat ding???? Ik wil hem evt wel kopen, ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare Jazzer.. wat zal het bouwjaar zijn? ...och.. ik zal toch alwel te laat zijn...

Peter72
9 oktober 2003, 15:24
Een redelijke prijs ligt rond de EUR 500 tot 600 (max). Een nieuwe via Ishibashi kost met de huidige YEN ongeveer EUR 825.

En inderdaad, eerlijkheid gebood mij gisterenmiddag toch echt bij de verkoper te melden dat IK 'm niet hoefde!

Hij staat nog wel op muziek.2dehands. Give it a try!

bassopotmus
9 oktober 2003, 15:55
helaas is hij 3tone en een rose-wood, beetje jammer voor een 70's. Ik zou graag een natural met een maple willen en zwarte inlays, dus de standaard '75.

Ook is de achterste pu's niet meer naar achteren geplaatst zoals bij de orginele en de amerikaanse RI. Dit geeft een iets meer treble sound. Zijn wel geile bassjes, maar ik ga lekker sparen even!