PDA

View Full Version : Twin Reverb - Koch Multitone (headroom)



Grandma_Placenta
18 september 2003, 17:23
Ik heb op het moment een Koch Multitone 100, maar ik ben er niet echt tevreden mee. Ten eerste gebruik ik het crunch en distortionkanaal vrijwel nooit, ik haal dat liever uit pedalen. Ten tweede wil ik meer clean headroom, veel meer.
Ik heb de Twin Reverb altijd beschouwd als de ultieme clean amp, maar nou vroeg ik me af: Heeft de TR nou echt zoveel meer clean power dan die Koch van mij? Ik heb het nu over mid 70's 100watt TR's in het bijzonder.
bedankt

sash
18 september 2003, 17:35
Ik heb op het moment een Koch Multitone 100, maar ik ben er niet echt tevreden mee.

Das iets waar nog veel Koch eigenaren achter moeten komen :D

Een Twin heeft niet zozeer meer cleane power, maar eerder veeeeeel mooier clean. Heeft geen overbodige troep erin zitten (overdrive kanelen, fx loops etc.) die toon wegzuigen. Klinkt ook niet zo dood als Koch.

Naar wat ik gehoord heb klinken de mid seventies 100W Twins beter dan de begin seventies Twins.

Edit: Oh ja, MXR BlueBox. Thomasvv heeft er een. Weet niet of ie em wegdoet, maar je kan et em vragen.

ruurd
18 september 2003, 21:21
classic tone van koch 4 X10 masterlijk clean!!

Mr.Jay
19 september 2003, 15:16
>Naar wat ik gehoord heb klinken de mid seventies 100W Twins beter dan de begin seventies Twins.

Op de verkeerde plekken gehoord !!
Ik heb een 72 TWIN > laat maar komme die rest, zet ik ze wel er naast !!

Bullshit. Geef mij maar alle Twins tót de UL-serie, altijd prima amp van te maken.

JaY

PeeVee
20 september 2003, 01:27
classic tone van koch 4 x 10 masterlijk clean!!
Nou... echt mooi met vier van die Italiaanse knetter spiekerts... Pfff.. heb effe op zo'n ding gespeeld bij Schreven, beter dan een Super Reverb vond de verkoper 'm... Blijkbaar nog nooit een Super Reverb gehoord, wat een knakenbak en ziet er bovendien niet uit ook. Kost een hoop maar klinkt een beetje...

Al
20 september 2003, 01:46
classic tone van koch 4 x 10 masterlijk clean!!
Nou... echt mooi met vier van die Italiaanse knetter spiekerts... Pfff.. heb effe op zo'n ding gespeeld bij Schreven, beter dan een Super Reverb vond de verkoper 'm... Blijkbaar nog nooit een Super Reverb gehoord, wat een knakenbak en ziet er bovendien niet uit ook. Kost een hoop maar klinkt een beetje...

Ik heb nooit over een classic tone gespeeld maar de cleane sound van Kochcombo's in het algemeen vind ik een van de meest teleurstellende van amps uit die prijsklasse

Al

SteavisSmokin
20 september 2003, 04:38
Ik snap die Koch hype zo ie zo niet...paar keer over zo'n ding gespeeld maar vind ze koud, stug en oninspirerend klinken...ben blijkbaar dus niet de enige?

PeeVee
20 september 2003, 13:04
Nee, zeker niet! Maargoed, als je referentie versterker een Peavey Bandit was ofzo, dan kan ik me wel voorstellen dat je z'n Koch leuk vindt, maar er zijn toch plenty of amps die beter klinken? Snap het ook niet, waarom die Kochs zo populair zijn en waarom ze niet beter kunnen klinken, is toch respectabel ampbouwer... moet beter kunnen zou je denken...

sash
20 september 2003, 15:15
een Peavey Bandit

PeeVee Bandit :D

PeeVee
20 september 2003, 16:16
PeeVee Bandit :D

Ja dan issut natuurlijk wél weer koel!

http://www.qsl.net/pa3hho/pix/peevee.jpg

RadiuS
20 september 2003, 17:02
een piepvey bandit! :razz: