PDA

View Full Version : Goeie Overdrive / Distortion?



Jeee
18 september 2003, 14:06
Momenteel speel ik op een Laney GH50L head + Orange 412 cab.
Maar als ik voor een optreden zeker weet dat ikover de P/A speel, neem ik meestal m'n Laney LC15 mee. Is namelijk een pak makkelijker om te vervoeren.
Maar deze heeft dus maar 1 kanaal, en ik heb er eigenlijk 2 nodig. Daarom ben ik dus op zoek naar een goed Overdrive of Distortion pedaal. Let wel, ik ben NIET op zoek naar een boost, of een lichte overdrive om m'n geluid 'n goor randje te geven. Ik speel clean op m'n Laney, en wil een pedaal om een scheurkanaal toe te voegen, een "stand alone" overdrive ahw.

Welke pedalen moet ik in overweging nemen?
Eén of andere Tubescreamer? Misschien Menatone Red Snapper, Menatone KOB, Fulltone Fulldrive, Carl Martin Hot Drive 'n Boost, ... ? Of wat goedkoper : Big Muff, Rat, Boss Blues Driver, Boss Ds-1?

Alle suggesties / ervaringen zijn welkom!

Dirk_Hendrik
18 september 2003, 15:24
Wat moet ik nemen topic nummer 2025.... http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

Misschien eerst een beetje oude topics doorlezen?

skabouter
18 september 2003, 15:42
ummm. boss metal zone
zoom tri metal, of hyper lead (erg mooi)
marshall jackhammer

maar wat je het best kan doen is naar een winkel, vragen wat ze hebben, en dan alles eens testen. ik ken weinig smaken die zo erg verschillen dan als het om mooie OD/DS gaat................

jpb
18 september 2003, 22:23
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif


Die is echt goed!!!

Dirk_Hendrik
18 september 2003, 22:27
Thanks dude :D

Tsja, dat is nou eenmaal het gevoel wat ik krijg bij zo'n topic. Prima dat mensen iets vragen maar een topic waarvan je er 1000 in een dozijn tegenkomt getuigt echt van gebrek aan eigen inzet.

Lucky
18 september 2003, 22:29
als je het niet erg vindt om er wat aan uit te geven zou ik ook zeker de Fulltone distortion pro uitproberen. een lekkere vette distortion ( die je ook als vette overdrive kunt gebruiken) met een goede warme tone.
ik ben er erg tevreden over.
Je moet hem wel op volume spelen. in je slaapkamer met je ss oefenampje op 1 klinkt hij absoluut smek

Mitch
18 september 2003, 23:00
Op het topic over de BD2 worden een paar nuttige tips gegeven. Over goeie pedalen en op welke site ze te koop staan en zo :D

Speeddemon
19 september 2003, 00:11
Ik weet misschien wel iemand die mogelijk z'n Fulltone Dist Pro gaat verkopen. Hij zoekt meer een ouwe Plexi/JCM800 sound.
Hij wil sowieso z'n TS-9DX in nieuwstaat verkopen.