PDA

View Full Version : Fietsen met een pedalboard van 85 bij 56 cm UPDATE: 72x56 cm



Marshallover
18 september 2003, 13:37
Ben nu begonnen met het ultieme pedalboard voor mijn zooi effecten; ruim opgezet van MDF en verhoging.

1 Klein probleempje; Hij wordt 85 bij 56 cm; waarschijnlijk iets te groot voor op de fiets... :-D :-D :-D

Meer mensen die met een pedalboard van dat formaat op de bagagedrager over straat gaan????

Kom nou niet met de opmerkingen aan drieten van; Koop een auto of laat je elke zaterdag door een Taxi naar het oefenhok brengen of; maak je pedalboard dan kleiner.... :evil:

Ik ben gewoon benieuwd of er meer pedaalgeile mensen zijn die er een oplossing voor hebben om zoveel pedalen mee te zeulen op de fiets :lol:

Groetn'

blimb
18 september 2003, 13:46
geen board .. kan je alles in een tas mieteren :-D

Lucky
18 september 2003, 13:57
seriously.... maak je board kleiner (is ook een stuk praktischer met optredens...tenzij je enkel op grote podia staat)

maar goed....

bakfiets kopen,
karretje achter je fiets zetten.

op je stuur balanceren en hopen dat je er niet af pleurt

Mithrandir
18 september 2003, 14:01
Enkele oplossingen:

- Koop een aanhangwagentje voor je fiets of een bakfiets, daar kan je alles zonder problemen in kwijt.
- Koop zo'n houder voor van die kantoorkoffers (voor bijvoorbeeld ministers die zo nodig op de fiets naar hun werk moeten en hun koffer mee willen nemen), misschien heb je er wel die verstelbaar zijn voor diverse maten.
- Maak hengsels aan de koffer, dan kan je hem als rugzak op je rug doen.
- Maak (zwenk)wieltjes aan de koffer + een lange steel zodat je hem naast je kan laten rijden als je fietst.
- Zorg dat je opgehaald wordt door een bandlid met auto

Negative K3 fan
18 september 2003, 15:52
deel je bord in twee gedeeltes, dat is wat handelbaarder.

Javaca
18 september 2003, 16:49
Maak 'm opklapbaar zoals een schaakbord waar de stukken aan de binnenkant bewaard worden. Slotje erop en koffergreep eraan

Mitch
18 september 2003, 21:58
Ja, twee helften (boven- en onderkant) waar aan beide helften pedalen vastzitten.

Maar serieus: je hebt het ontwerp al klaar en zo te lezen het MDF ook al ?
Lekker over nagedacht dan :D
Veel succes he, met je fiets :lol:

Ic3gl0vE
18 september 2003, 22:10
Kaap op de een of andere manier de fietstas van een folderbezorger! in die dingen past alles en ze zijn héél sterk

Javaca
18 september 2003, 22:31
Fietskarretje?

Marshallover
19 september 2003, 07:11
Ik zal eens kijken of het op een 1 of andere manier in mijn krantenfietstas past..... :-D :-D :-D

Er is trouwens voldoende over nagedacht, maar je kun niet met alles rekening houden, omdat je dan een onmogelijk pedalboard moet gaan maken.

En zeg eens eerlijk; zo'n groot pedalboard is natuurlijk vet tof op een klein podium (als het er op past) :-D

ff een foto in het beginstadium:

http://gniezink.instantlogic.com/images//Photos/{558F508F-D3DD-4B9A-BA52-8F95FB95EBD4}/{86812037-D833-41C3-B561-FDC202C39262}.jpg

(MDF zit allemaal nog los, pedalen zijn los, verder geen bewerking nog gedaan); zeer ruim opgezet, zodat ik de eerst volgende maanden geen nieuw pedalboard hoef te bouwen als ik weer nieuwe pedalen heb aangeschaft.

Marshallover
19 september 2003, 12:02
Waarmee moet ik dit trouwens gaan bekleden?

Ik ben bij stoffenzaken geweest en tapijtwinkels, maar die hadden niet grote lappen stof waaraan ook nog klitteband kan klitten.....
Alleen van die korte repen om kleding aan elkaar te maken... :-(
Iemand tips?

Groeten,

Speeddemon
19 september 2003, 12:07
Je moet uit zien te vinden waar PA speakerbouwers dat ruwe grijs/zwarte doek kopen.

Trouwens, kun je echt niet beter die Korg laten varen en een paar losse modulatie bakkies kopen? Ik heb het idee dat je een hoop ruimte verspeelt zo. Oh, en ik zou die Marshall footswitch ook goed verhogen, anders mol je de knopjes van de Boss pedalen die ervoor zitten.

Marshallover
19 september 2003, 12:14
De Korg laat ik zeker niet varen, en bovendien is de ruimte naast de korg voor eventuele uitbreidingen.....

Ik heb op Eurocase.be het volgende gevonden:

Velcro 1 m 5 m 10 m 15 m:

2999° M2999 velcro for speaker-front foam 25mm
2999F° M2999F velcro female 20mm self adhesive
2999M° M2999M velcro male 20mm self adhesive

Oddman had hier zijn grote lappen velcro vandaan, maar ben benieuwd welke hij gekozen heeft; het harige deel (female) op het pedalboard neem ik aan, en de rechtopstaanden haakjes (male) aan de onderkant van de effecten?

Groeten,

Lucky
19 september 2003, 13:47
man!

(te) groooooooooot!

Marshallover
19 september 2003, 21:56
Maar wel helletof !!! :-D :-D :-D

Mitch
19 september 2003, 22:27
Sorry, maar dit is niet vet op een podium. Nou heb ik zelf ook gewoon een simpel eigen brouwsel, dus ik zal je niet al te hard afkraken, maar dit moet echt slimmer kunnen. Pedalen staan erg ruim opgesteld, die Korg kan onderhand net zo goed los.... echt een zootje.

Over de inhoud: Boss wat de klok slaat :sneaky: en voor een relatief klein aantal pedalen twee loopselectors. En nog een a/b ? Voor twee gitaren ?

Dit kan echt compacter.

Javaca
19 september 2003, 22:43
--------------------------- |---
| Marshall | (AB) | B |
---------------------------- | o |
| s |
B B B B B B | s |



En die korg apart
Is een handige compacte indeling waardoor je de helft van je ruimte kan uitsparen :P

Speeddemon
20 september 2003, 00:28
Over de inhoud: Boss wat de klok slaat :sneaky: .
Ja en nie eens de gaafste van Boss. :razz:

als ie daar nou eens een CS-2, CE-2, DM-2, FA-1 wegzette...

EN jawel hoor, die Korg kun je WEL laten varen.. :razz:

Ik heb nu zelf 8 pedalen, en daar komt mogelijk nog een tuner, a/b box, Boss DD-20, en tremolo bij, en die gaan toch echt allemaal passen in een bak van 70x40cm, met een 6-voudig stekkerblok etc. En nee, het zijn niet allemaal kleine pedalen. VOx wah en Tubefactor zijn groot.

ijff
20 september 2003, 01:33
2 lineselectors EN een A/B-switch??? dat moet toch makkelijker kunnen (Lehle 1@3 ofzo...)

Marshallover
20 september 2003, 07:06
Jullie zullen versteld staan als ie af is en wat de mogelijkheden dan zijn !!!

Bovendien hoef ik niet over een paar maanden weer met een nieuw bord te beginnen, omdat de boel alweer te klein is.

Een volle krantenfietstas is even breed (86 cm) als dit bord, dus vervoeren moet met een goeie spin wel lukken.

Commentaar op effecten kun je beter voor je houden, als je niet weet hoe het in combinatie met de rest klinkt (gitaren en versterkers)


A1: Clean/Chorus
A2: verbinding naar lineselector B
B1:Distortions
B2: Solo sounds en modulation effects

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Telkens bij het switchen maar 1 voet nodig en nog de mogelijkheid om Gain toe le laten nemen over de B sounds d.m.v het volumepedaal

Ik ben in ieder geval nog van plan om een tweede GE-7 en een DD-5 aan te schaffen en misschien nog zo'n Line 6 Modeller. De open plekken zijn daar dus voor !

Er komen trouwens ook nog latjes aan de zijkant en allerlei snoertje die toch ook de nodige ruimte innemen. De ruimte onder de verhoging gebruik ik voor adapters en als opbergruimte tijdens het vervoer. Dit is toegankelijk door een scharnier en afsluitbaar door 2 koffersluitingen.

Bekijk nou ook eens in dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=19127&highlight=pedalenbord

Check 1 keer de formaten van Wimmetje en ReinoutV; die zijn echt niet veel kleiner als mijn brouwsel hoor, en een flightcase komt er ook zeker omheen.... :roll:

Groeten,

Lucky
20 september 2003, 10:18
.....
en zes gnoompjes om hem te dragen :D

ik ben wel van mening dat qua effecten je misschien iets verder kunt kijken dan je boss lang is. tenslotte ben je al heel wat geld aan het uitgeven geweest.

ps.
ik heb op HC veeeeeel grotere boards gezien...het kun dus erger.

wat voor podia speel je?

Mitch
20 september 2003, 11:41
"Marshall-over"
Jullie zullen versteld staan als ie af is en wat de mogelijkheden dan zijn !!!
Nee hoor, ik sta nu al versteld :razz:

Commentaar op effecten kun je beter voor je houden, als je niet weet hoe het in combinatie met de rest klinkt (gitaren en versterkers)
Meningen kun je beter voor je houden ? Op een FORUM ?!?! :o
Dacht het niet.... Je hebt je set-up en je voorkeur voor Marshall-clean al duidelijk genoeg uitgelegd en dat levert naar mijn idee in combinatie met de effecten die je gebruikt niet een mindblowing geluid op. Ik bedoel: niks mis mee, maar het kan allemaal veel simpeler. Je streven naar een veelzijdige set-up kan ik echt goed begrijpen, maar zo enorm veelzijdig is het nou ook weer niet (zie onder)

A1: Clean/Chorus
A2: verbinding naar lineselector B
B1:Distortions
B2: Solo sounds en modulation effects
Spreekt voor zich. Ik val in herhaling, maar dit kan toch veel simpeler :)

Telkens bij het switchen maar 1 voet nodig en nog de mogelijkheid om Gain toe le laten nemen over de B sounds d.m.v het volumepedaal
Trouwens, als je alleen het clean van je Marshall gebruikt, waarom is die switch er dan ook op je board ? Reverb ?

Ik ben in ieder geval nog van plan om een tweede GE-7 en een DD-5 aan te schaffen en misschien nog zo'n Line 6 Modeller. De open plekken zijn daar dus voor !Line6 ? Boss heeft nu toch ook van die 'dubbelpedalen' in de maak ? :D

Maar serieus: ik krijg een beetje het idee dat je qua effecten voortborduurt op wat je al had en je steeds meer kleine onderdelen koopt en steeds meer toeren uit moet halen om het overzichtelijk te houden qua schakelen. Zo krijg je steeds meer op de vloer, terwijl er misschien ook wel pedalen of mogelijkheden zijn die hetzelfde presteren of zelfs beter met minder 'rommel' op de vloer.
Het is niet helemaal te vergelijken, maar met 1 goeie rack-unit en een MIDI controller kun je precies hetzelfde als wat je nu gebruikt. Of simpeler, maar dat klinkt anders: 1 goede vloer-multi effects.
Nu ik er over nadenk: een set-up met 1 vloer pre-amp met twee of drie kanalen en 1 of 2 van de Line6 modellers en je bent klaar.
Zie mijn gezeur dus meer als een poging tot horizon-verbreding dan "ik heb duurdere effectkastjes dan jij dus ik heb het recht je af te zeiken"
:)
[/quote]

Marshallover
20 september 2003, 12:15
De overzichtelijkheid qua schakelen is er nu; alles voor een prikkie kunnen opkopen en alles werkt perfect !

De MT-2 en de DS-2 zijn in combinatie met de GE-7 perfect voor wat rustige distortion met de DS-2 tot echt een lekkere metal sound met de MT-2.

De chorus gebruik ik niet zo vaak, en hoeft van mij dus ook geen super deluxe geval te zijn; ik ben er zo tevreden over.

De delay's en solo-sounds komen uit de Korg en ik ben daar nog steeds tevreden over (MIJN mening).

Tenslotte zorgt het volumepedaal voor wat extra mogelijkheden.

Als ik de Korg weg doe, zouden daar in ieder geval nog een aantal modellers voor in de plaats kunnen komen....... :-D

Maar dat zie ik dan wel weer......

Ik zie ook wel dat er veel mooier spul is, alleen ben ik zo tevreden en op deze manier kan ik uitbreiden en switchen en doen en laten met de ruimte op het pedalboard wat ik wil..... :razz:

GAS gaat nooit over, maar een mooi ruim pedalboard heb ik in ieder geval wel voor de toekomst......

Ben toch gaan twijfelen over de grootte van het ding en heb een andere optie:

http://gniezink.instantlogic.com/images//Photos/{558F508F-D3DD-4B9A-BA52-8F95FB95EBD4}/{676B92E4-A328-4352-A9F1-51BEE3CAFE12}.jpg

De channelswitcher gebruik ik inderdaad niet vaak....

het is nu 72 x 56 cm

Mitch
20 september 2003, 13:33
Beter !

Ic3gl0vE
20 september 2003, 13:44
als je dat volumepedaal ook op de verhoging zet, kun je 'm nog een stuk kleiner maken

Marshallover
20 september 2003, 13:54
Kan; maar het volumepedaal gebruik ik zo veel dat ik het makkelijk binnen bereik wil hebben....

Ik heb nu dus nog plek voor 4 (Boss) :-D pedaaltjes en bovenop nog wat....

Bedankt voor het commentaar en de tips !!!

Speeddemon
20 september 2003, 14:23
Als ik het goed begrijp, haal je dus je delay en reverbs uit de Korg?
En je chorus vind je wel o.k., maar kan evt. beter?

Moet je horen, ik had ook een CH-1 (2e hands gekocht voor 45 euri), en die heb ik verkocht voor 47,50 (wel voor gezorgd dat ik een handleiding heb ontvangen van Roland België, dus da's ook wa waard, niewaar?)
En toen heb ik voor 45 euro een 2e hands Boss CE-2 Chorus van marktplaats ge-snagged incl doosje. Ook nog een handleiding bijgeregeld (kopie weliswaar), maar goed, voor HETZELFDE geld heb ik dus een 'vintage classic' (1986) ipv een 'run-of-the-mill' chorusje.
Zoals Seymour (of Lucky) al zei: "kijk verder dan je neus lang is".

Dan je delay. Fuck die Line6 (3 presets en tap-tempo...) Koop een Boss DD-20. 4 presets, 23 seconden delay!!! (bij de Line6 is dat 2,5 seconden voor alles, behalve de looper), en een display met de absolute delaytijd. En hij is stukken kleiner=heel belangrijk voor pedalboard real estate.

Laat die Boss DD-5 ook varen, en koop daarvoor een Ibanez DE-7. Trust me, that thing rocks! Kost geloof ik 79 euri nieuw bij Feedback. Kan heel erg goed analog klinken (switch tussen echo en delay), 2,6 seconden max tijd (DD-5=2 sec.) en kan zelf-oscilleren (=ruimteschip/maffe geluiden).

Wil je dan nog een reverb o.i.d., haal dan een Boss RV-2 of 3 (zit ook delay bij!!!) of een EHX Holy Grail, en douw die Korg de deur uit.

Wat betreft niet oordelen over setups en multi-fx; ik speelde al met multi-fx, terwijl het merendeel van dit forum nog met GI Joe speelde, en naar Ace of Base luisterde. :razz: Zoom 2020 (1994), Zoom 3000S, Digitech RP-7, Boss GT-3 en nu een Digitech Genesis 3 voor home-recording (en nog ervaring met een Digitech RP-20, Zoom 505, Boss GT-5, POD, J-Station, Digitech GNX1)... so yeah, I've had my share. 8-) :razz:

En inderdaad, overschakelen naar een rack-systeem, met in je pedalboard hooguit een A/B box, MIDI-controller en een paar od/ds en compressie pedaaltjes zou net zo handig zijn, en zeer waarschijnlijk beter klinken.

Bedenk namelijk wel effe dat met die mega-lange ketens van je de ruis toeneemt, en je hoog-weergave flink afneemt. Om maar te zwijgen over de ongewenste neven-effecten van AD/DA conversie van die Korg (ik neem aan niet meer dan 20bit, zoals bij mijn ex GT-3)...

Bates15
20 september 2003, 15:51
Bel een kistenmaker, laat ze dat ding voor je bekleden. Kost geen drol joh. En het zit voor goed vast......

Mitch
20 september 2003, 18:51
Kijk Speedy, dat bedoelde ik nou net. Duidelijke taal !
Ik ben ook een totale noob in MIDI, maar begrijp wel dat deze set-up volledig te vervangen is door een rack-unit en een footcontroller.
Maar ja, een G-Major op de fiets :D

Maar echt, Marshall-over, denk er nog eens over na voor je weer een Bossje bijkoopt. Je geld gaat maar langzaam als je zulke kleine bedragen uitgeeft, maar in geluid ga je er ook steeds een stukje op achteruit :(

sash
20 september 2003, 19:00
Dude, get rid of the fucking korg!
What's your boards nickname? Tone Suck City?

Mitch
20 september 2003, 21:31
:D


Toch zei Speed het aardiger.... :wink:

Bates15
20 september 2003, 21:36
Tja, als je dat nou mooi vindt????

Als het voor hem werkt, en hij verder besluit alle tests en gebruikers ervaringen links te laten liggen, wie zijn wij dan.....

Verder staat het wel heel stoer, voor mensen die er geen verstand van hebben.......... Ik vindt het er ook wel cool uitzien.....

Mitch
20 september 2003, 23:41
"ook wel cool'" :-?

Ik hou me aan je onderschrift en verbaas me over je :D

Marshallover
21 september 2003, 10:48
Dude, get rid of the fucking korg!
What's your boards nickname? Tone Suck City?

Ik heb altijd al een hekel aan je gehad.....

Marshallover
21 september 2003, 10:49
Kerels, het topic ging hier over een pedalboard niet over de effecten die erop staan, want die bepaal IK zelf..... :roll:

IK ben tevreden zo en het zal allemaal vast wel beter kunnen, maar VOORLOPIG kan ik ermee uit de voeten.

Die Korg zuigt trouwens de tone niet eens zo heel veel weg, en bovendien schakel ik 'm uit of aan met de lineselector, zodat niet alles constant via de digitale weg gaat.

Ik weet genoeg zo, dus hou alstublieft uw commentaren op mijn effecten voor u, want ik ga toch mijn eigen gang...., het heeft dus geen zin.

Puur gebaseerd op meningen trouwens; de 1 vindt de DD-5 beter, de ander Ibanez Delay pedalen, boeit allemaal niet en heeft ook totaal geen zin om daar over te gaan zitten lullen....
Je kunt hoogstens zeggen; probeer uit en luister naar wat voor jouw het beste is..... :-D :-D :-D

De groeten,

sash
21 september 2003, 10:54
Dude, get rid of the fucking korg!
What's your boards nickname? Tone Suck City?

Ik heb altijd al een hekel aan je gehad.....

Hmm en ineens neemt dit topic wel een heel rare wending. Ik maak een opmerking over je board en ineens val je me persoonlijk aan?! Laf hoor...

Oh ja, dit lijkt me trouwens wel wat voor jou, geen andere pedaaltjes meer nodig en kan je gewoon op je muismat monteren...
http://www.angelfire.com/yt3/redtele/tonesucka.jpg

Marshallover
21 september 2003, 10:56
Dude, get rid of the fucking korg!
What's your boards nickname? Tone Suck City?

Ik heb altijd al een hekel aan je gehad.....

Hmm en ineens neemt dit topic wel een heel rare wending. Ik maak een opmerking over je board en ineens val je me persoonlijk aan?! Laf hoor...

Oh ja, dit lijkt me trouwens wel wat voor jou, geen andere pedaaltjes meer nodig en kan je gewoon op je muismat monteren...
http://www.angelfire.com/yt3/redtele/tonesucka.jpg

Een opmerking over mijn board, en wat voor een opmerking..., bovendien heb ik al eens gezegd dat ik niet van Fender hield waarop jij direct antwoorde; "Ik heb direct een hekel aan je" ; dan heb je het bij mij in 1 klap goed verziekt.... :evil:

Ik zal het topic er eens bijzoeken

sash
21 september 2003, 11:00
Een opmerking over mijn board, en wat voor een opmerking..., bovendien heb ik al eens gezegd dat ik niet van Fender hield waarop jij direct antwoorde; "Ik heb direct een hekel aan je" ; dan heb je het bij mij in 1 klap goed verziekt.... :evil:

Ik zal het topic er eens bijzoeken

Hmm nou kan ik het mis hebben, maar volgens mij stond daar een dikke vette smiley achter en was het cynisch bedoeld. Zou ik dan ook niet een hekel hebben aan het halve forum? Roadkill heeft een grafhekel aan Fender, maar tis een aardige gozer.

Kan ik over jou toch echt niet zeggen...

Negative K3 fan
21 september 2003, 11:05
een smiley erachter of niet, het was gewoon een troll en daar kun je vervelende reacties op verwachten.

Mitch
21 september 2003, 11:56
Als ik me nog steeds aan het onderschrift van Bates hou verbaas ik me steeds meer.

@MO: er worden hier wel vaker sarcastische grappen gemaakt, dat betekent niet meteen oorlog. En wees slechts verbaasd over het commentaar op je board. De inhoud is ook wel verbazingwekkend... De nieuwere opzet is een stuk compacter: houden zo !
Ook al imponeer je leken dan wat minder, da's natuurlijk wel jammer, he Bates :D

@sash: nou niet meer stout doen jochie :wink: MO had al zoveel commentaar gekregen, wrijf jij het er nog eens in
Geweldig plaatje trouwens !

Lucky
21 september 2003, 12:04
kinders, kinders.....

wel lief spelen, hè !

Speeddemon
21 september 2003, 15:51
Hey MO, in plaats van vast te houden aan je "wat de boer nie kent, vreet ie nie" mentaliteit, zou ik toch maar eens voor de grap zo'n Boss CE-2 zien te scoren. Al blijkt het niks voor jou te zijn, kun je hem toch doorverkopen voor het zelfde geld waarvoor je hem gekocht hebt.

En believe me, ik heb ze (CH-1 en CE-2) tegelijktijdig gehad en dus een heel goede a/b test kunnen houden; CH-1=nogal clinisch/hi-fi sound, snoept laag weg en vervormt snel met een distortion ervoor, wel stereo.
CE-2: oozes character, lekker volle sound, wel een beetje een level-boost en geen stereo.

Ik heb m'n GT-3 5 jaar gehad ofzo, en was ook overtuigd dat ie zo goed was en dat ik niks anders nodig had....

Ik wil maar zeggen, probeer eens wat anders en blijf kritisch. De beste test is; speel eens een gig met ALLEEN maar je Korg. En speel je volgende gig of rehearsal eens met alleen maar een overdrive/distortion, delay en wah wah ofzo.
Ik zal het je nog sterker vertellen; ik moest eens optreden in jongerencentrum de Poort in Papendrecht. Had m'n Peavey Bandit 112 en m'n GT-3 bij. We speelden funk/soul/disco covers (dus veel clean, chorus, wah, en af en toe delay en distortion). En in de 2e set hield m'n GT-3 ermee op. Zo maar. :o Dus had ik alleen nog maar m'n gitaar, volumeknop, versterker en knopje om naar overdrive te schakelen (ik had dus GEEN footswitch voor die versterker bij me). En dan leer je werken met wat je hebt.
Veel effecten is leuk hoor, maar kijk eens wat je weg kan strepen. Want een bepaalde galm of flanger die je maar in 1 nummer gebruikt, kun je vast met iets anders opvangen...

(ik moet trouwens wel zeggen dat Sash z'n opmerking zo uit mijn mond had kunnen komen :lol: )

Marshallover
21 september 2003, 16:30
Daarom haal ik de Flanger en de Phaser en wat delay's nu ook uit de Korg.

Dat ding is niks meer waard, maar ik gebruik 'm voor de apartere dingen, vandaar dat ik 'm NOG niet kwijt wil.....

In de toekomst zal ie waarschijnlijk als eerste de deur uitgaan, maar das de toekomst......

De CH-1 gebruik ik zo weinig, dat ik gewoon niet anders nodig heb !!!

GRoeten,

Lucky
21 september 2003, 17:04
heren heren...

ontdanks dat ik het met de meesten van jullie eens ben, vind ik het toch wel een beetje lullig dat deze thread verranderd is in de "officiele-noem-wat-er-misis-aan-de-pedalen-van-Marshallover-thread"

terug naar de vraag:

ben je er al uit hoe je dat monster (oeps...sorry) gaat vervoeren?

Marshallover
21 september 2003, 17:16
heren heren...

ontdanks dat ik het met de meesten van jullie eens ben, vind ik het toch wel een beetje lullig dat deze thread verranderd is in de "officiele-noem-wat-er-misis-aan-de-pedalen-van-Marshallover-thread"

terug naar de vraag:

ben je er al uit hoe je dat monster (oeps...sorry) gaat vervoeren?

Hahahaha, kijk, zo moet het......

Ik denk dat ik het wel kan vervoeren op de bagagedrager van de fiets, d.m.v. een spin, het wordt dan totaal 72 cm breed; minder breed als een volle krantenfietstas !

Speeddemon
21 september 2003, 17:53
kun je hem niet beter in de lengte op een bagagedrager vervoeren? Dus dat zeg maar de 56cm loodrecht op je fiets staat?

Trouwens nog een tip (aangezien voor mij er binnenkort een 70cmx40cm koffer wordt gemaakt): zorg dat je een eventueel handvat niet persé in het midden plaatst, maar een beetje richting het zwaarste gedeelte van de case. Dus in jouw geval waarschijnlijk wat naar links (richting de Korg).

Tip 2 (haal dan ook gewoon de chorus uit je Korg en doe die CH-1 weg! :wink: )

Marshallover
21 september 2003, 18:02
kun je hem niet beter in de lengte op een bagagedrager vervoeren? Dus dat zeg maar de 56cm loodrecht op je fiets staat?

Trouwens nog een tip (aangezien voor mij er binnenkort een 70cmx40cm koffer wordt gemaakt): zorg dat je een eventueel handvat niet persé in het midden plaatst, maar een beetje richting het zwaarste gedeelte van de case. Dus in jouw geval waarschijnlijk wat naar links (richting de Korg).

Tip 2 (haal dan ook gewoon de chorus uit je Korg en doe die CH-1 weg! :wink: )

Dankjewel voor je tips, maar waar laat jij je flightcase bouwen en wat zijn de kosten ervan als ik vragen mag?

GRoeten,

Speeddemon
21 september 2003, 18:13
een vriend van me doet dat af en toe. Gewoon particulier dus. Aangezien ik zijn jazz-combo af en toe opneem, krijg ik een flinke korting=gratis materiaalkosten ofzo, en alleen iets van 25-30 euro betalen voor arbeidskosten.

Marshallover
21 september 2003, 18:16
een vriend van me doet dat af en toe. Gewoon particulier dus. Aangezien ik zijn jazz-combo af en toe opneem, krijg ik een flinke korting=gratis materiaalkosten ofzo, en alleen iets van 25-30 euro betalen voor arbeidskosten.

Ja, das natuurlijk ideaal !

Ik ga misschien ff een offerte vragen bij:

http://www.ppcases.nl/home.htm

of bij:

http://www.conijnmuziek.nl/frame_homepage.html

Maar als er andere mogelijkheden zijn hoor ik dat graag natuurlijk !!! :wink:

Bates15
21 september 2003, 19:41
Als ik me nog steeds aan het onderschrift van Bates hou verbaas ik me steeds meer.

[/size]

Lol

Heb je trouwens al gebeld voor het stofferen? Ikkuh wel, 13 a 14 euro de m2. Incl btw en plakken....

Marshallover
21 september 2003, 19:49
Als ik me nog steeds aan het onderschrift van Bates hou verbaas ik me steeds meer.

[/size]

Lol

Heb je trouwens al gebeld voor het stofferen? Ikkuh wel, 13 a 14 euro de m2. Incl btw en plakken....

Waar en met wat voor een tapijtje? ??? ? ? ??? :-D

Bates15
22 september 2003, 23:57
Speakerstof, waar ze ook speakers meer bekleden. Grijs of Zwart.... Bin productions in Bunnik.

Marshallover
23 september 2003, 07:03
Speakerstof, waar ze ook speakers meer bekleden. Grijs of Zwart.... Bin productions in Bunnik.

En daar kan dus ook klitteband aan gehecht worden om de pedalen aan het bord te bevestigen?

Bedankt voor de tip !

Bates15
23 september 2003, 19:53
Ja hoor, en anders laat je ze klittenband mee plakken of nieten. Man, laat je fantasie er op los en men kan het, heus niet alleen Bin, maar daar laat ik alles maken vandaar dat ik ze ken.....

De Teng
24 september 2003, 18:50
Als je slim was geweest had je die Korg naast dat hele verhaal er half onder gelegd. Kan natuurlijk nog steeds. Ff dubbelvouwen en klaar ben je. Klein bakje maken voor je adaptor. Klaar weer. Scheelt ruimte en is nóg breder op het podium ;)

Bates15
26 september 2003, 10:08
He Gijs,

Heb je al een email terug? :D

Marshallover
26 september 2003, 11:06
He Gijs,

Heb je al een email terug? :D

Aha, ik ben hier ff flink te grazen genomen..... :evil:
Nee, ik heb nog geen Mail terug

Groeten,

Javaca
26 september 2003, 11:14
He Gijs,

Heb je al een email terug? :D

Aha, ik ben hier ff flink te grazen genomen..... :evil:
Nee, ik heb nog geen Mail terug

Groeten,
Lees het onderschrift van Bates15 dan wordt dat duiveltje misschien toch een smile :-D

Marshallover
26 september 2003, 11:30
He Gijs,

Heb je al een email terug? :D

Aha, ik ben hier ff flink te grazen genomen..... :evil:
Nee, ik heb nog geen Mail terug

Groeten,
Lees het onderschrift van Bates15 dan wordt dat duiveltje misschien toch een smile :-D

Ik volg het niet meer...... :-D :-D :-D

Bates15
26 september 2003, 12:41
Ik heb je niet in de maling genomen. Ik heb gisteren een zooi connectors, 9v betterijen en twee rollen kabel gehaald in Bunnik. Ik heb ze verteld dat ik hun telnr had achtergelaten op deze forum en toen lieten ze je mailtje zien. Vandaar de vraag. Antien zou je nog terugmailen, mij ook overigens maar ik heb ook nog niets.

Geen grap, geen dolletje. En ik weet dat je Gijs heet omdat dat boven je mail stond..... Nu duidelijk? 8-)

Marshallover
26 september 2003, 18:48
Ik heb je niet in de maling genomen. Ik heb gisteren een zooi connectors, 9v betterijen en twee rollen kabel gehaald in Bunnik. Ik heb ze verteld dat ik hun telnr had achtergelaten op deze forum en toen lieten ze je mailtje zien. Vandaar de vraag. Antien zou je nog terugmailen, mij ook overigens maar ik heb ook nog niets.

Geen grap, geen dolletje. En ik weet dat je Gijs heet omdat dat boven je mail stond..... Nu duidelijk? 8-)

Fantastisch !!!

Bedankt !!! :-D :-D :-D