PDA

View Full Version : trafo jcm 800



wietse
18 september 2003, 11:29
ik kan van een maat van me het binnenwerk krijgen van een jcm800 50 watt combo ,heeft ie er uit gesloopt omdat de trafo opgeblazen is.
en gebruikt nu de kast als speakerkast (heb hem er al om uitgescholden is doodzonde)
had hem niet meer nodig omdat ie al tijden en mesa heeft ,kwam er laatst achter dat ie de ingewanden nog heeft liggen.
die kan ik zo krijgen maar wat kost zo'n trafo en is die wat gemakkelijk te monteren of kan je dat beter aan een vakman overlaten.
probleem is dat ie die trafo er ook al uitgehaald heeft en niet meer weet waar de draden zaten.

Al
18 september 2003, 12:56
ik kan van een maat van me het binnenwerk krijgen van een jcm800 50 watt combo ,heeft ie er uit gesloopt omdat de trafo opgeblazen is.
en gebruikt nu de kast als speakerkast (heb hem er al om uitgescholden is doodzonde)
had hem niet meer nodig omdat ie al tijden en mesa heeft ,kwam er laatst achter dat ie de ingewanden nog heeft liggen.
die kan ik zo krijgen maar wat kost zo'n trafo en is die wat gemakkelijk te monteren of kan je dat beter aan een vakman overlaten.
probleem is dat ie die trafo er ook al uitgehaald heeft en niet meer weet waar de draden zaten.

Ik heb nog een originele ongebruikte JCM800 OT. Als dat is wat je zoekt mag je hem overnemem. Drop me maar een mailtje in dat geval.

Al

Dude
18 september 2003, 14:04
kijk, dat is nog eens makkelijk zaken doen ! :P

wietse
18 september 2003, 23:53
ik kan van een maat van me het binnenwerk krijgen van een jcm800 50 watt combo ,heeft ie er uit gesloopt omdat de trafo opgeblazen is.
en gebruikt nu de kast als speakerkast (heb hem er al om uitgescholden is doodzonde)
had hem niet meer nodig omdat ie al tijden en mesa heeft ,kwam er laatst achter dat ie de ingewanden nog heeft liggen.
die kan ik zo krijgen maar wat kost zo'n trafo en is die wat gemakkelijk te monteren of kan je dat beter aan een vakman overlaten.
probleem is dat ie die trafo er ook al uitgehaald heeft en niet meer weet waar de draden zaten.

Ik heb nog een originele ongebruikte JCM800 OT. Als dat is wat je zoekt mag je hem overnemem. Drop me maar een mailtje in dat geval.

Al
hou het in gedachten ,maar weet niet precies wat er in zat want er uitslopen en weggooien is die maat van me heel goed in.
verbaasde mij al dat ie de rest nog had .
zal nog wel eens bij hem kijken ,en ding gewoon meenemen valt toch niet op tussen al m'n rotzooi.

Geert Teekens
19 september 2003, 18:37
Ik heb me wel laten vertellen dat de originele Marshall 50W trafo's behoorlijk kut waren.

Chris Winsemius vertelde me dat deze trafo's bijna al je laag en mid weglaten en alleen een hoop treble laten doorkomen.

Hij tipte een plexi achtige trafo. Deze zou de versterker veel beter laten klinken.

Als je toch een nieuwe moet hebben zou je misschien even verder kunnen kijken. Misschien even Chris contacten?

http://cmwamps.com

Groeten van Geert

Chris Winsemius
22 september 2003, 23:49
Zoiets maar dan wat netter & genuanceerder :D :

Veel 100 watters uit de jaren 70 en 80 hebben "ok-je" uitgangstrafo's , afgezien v/d meestal lagere spanning en "maar" 2 eindbuizen klinken de 50 Watters minder "vet en stevig" . 50 Watt Marshalls uit bijvoorbeeld '66 en '68 hebben wel dat volvette mid en laag . Waarom ? aluminium chassis : nee ! , PointToPoint : nee !....... de uitgangstrafo ! ( het onderdeel dat je eindbuizen aan je luidsprekers koppelt , hier gaat dus al het signaal doorheen ) .
Met tweaks en ( bijvoorbeeld ) KT66 eindbuizen kun je een post '69 50 Watter behoorlijk wat verbeteren maar een echt goeie uitgangstrafo maakt een wereld van verschil .
Als het mag post ik hier wel wanneer ze binnenkomen .

Als je happy met de standaard sound bent : zo laten !

Chris