PDA

View Full Version : Wat zal ik doen? Boss BD-2 of Ibanez Tubescreamer TS9dX?



Ge0fF
17 september 2003, 23:42
Ik zoek een effect die veelzijdig is (ook op niet zulke hi-gain levels) en een warme overdrive/distortion geeft.

Ik heb nogal problemen met afstellen van mijn marshall (solidstate) hij klinkt te snel zo ruig met mijn epiphone-sg.
(ruig is niet erg, maar wel al wil je wat rustigere muziek spelen :razz: )

Wie oh wie kan me adviseren over dit probleem???

Mitch
18 september 2003, 00:23
Als je op een solid-state versterker een lichte overdrive wil krijgen zou ik vooral zoeken naar pedalen in de richting die je al aangeeft.
Een TS klinkt echter wel wat neuzig. Op een ss-amp komt iets als een BD-2, die iets neutraler is, beter tot zijn recht. Als je echt flexibel wil zijn kun je ook nog kijken naar een pedaal met dubbelfunctie als de Visual Sound Jekyll and Hyde: overdrive en distortion apart schakelbaar, i.t.t. bijvoorbeeld de Overdrive/Distortion van Boss, die beide geluiden wel in zich heeft, maar slechts 1 schakelaar heeft.
Kijk eens op marktplaats, daar staat er momenteel eentje te koop :wink:

Robbert
18 september 2003, 00:24
Ik zou eerder gaan voor de bluesdriver.

Niet ten eerste omdat hij betaalbaar is, maar ook omdat je van lichte overdrive tot flinke gain kan gaan.
Maar zoals met veel (overdrive) effecten, ze werken niet allemaal even lekker op verschillende versterkers. Dus probeer eerst een BD-2 te lenen voordat je er een koopt.

Negative K3 fan
18 september 2003, 10:39
seymour, toevallig dat je de J&H noemt, ik verkoop er namelijk!!!11

Geoff: als je interesse hebt moet je me maar even mailen op lennartspit@hotmail.com

Mitch
18 september 2003, 13:23
Heee, jij ook, da's ook toevallig. Ik zat dus wel voor mezelf te spammen :D

blimb
18 september 2003, 13:48
twee mensen die dat ding verkopen .. vraag me af of het dan niet echt iets is ..

SteavisSmokin
18 september 2003, 13:54
geoff, heb me eigenlijk zitten verbazen over je bericht -> je hebt 2 pedalen tussen welke je wil kiezen en dan vraag je mensen op dit forum welke het moet worden? Ga naar de eerste de beste winkel, test beide pedalen en koop degene die je het meeste aanstaat, da's de enige manier om voor jou het juiste pedaal te kiezen.

Negative K3 fan
18 september 2003, 15:54
twee mensen die dat ding verkopen .. vraag me af of het dan niet echt iets is ..

ik verkoop hem omdat ik nu een 5150 heb, dat ding is gemaakt om te scheuren of om te scheuren en dat doet ie goed, dus ik heb de jekyll&hyde gewoon niet nodig en hij ligt hier maar wat te verstoffen, verder is hij v oor een transistor pedaal erg goed en heb hem een jaar met grote tevredenheid gebruikt.

Mitch
18 september 2003, 21:47
+1. Andere versterker gekocht, andere overdrive nodig.

En pas op he ? Ik heb ook ooit eens geroepen over MT2's (toen ze nog populair waren) dat het toch niet veel kon wezen als je zag hoe veel er te koop stonden..........kreeg het halve puberale forumbestand over me heen :D
Maar serieus: het is een goed ding. Op mijn vorige amp mijn meest gebruikte effectpedaal naast mijn Tube King, maar beide combineren niet echt met mijn nieuwe amp helaas.

Speeddemon
18 september 2003, 21:52
+1 voor de BD-2. Heb zelf een tijd geleden de SD-1, OD-3, BD-2, TS-9 en TS-9DX getest.
BD-2 en OD-3 waren de leukste van het stel. OD-3 klinkt iets 'smoother', maar BD-2 had wat meer gain in z'n max stand. Wat feller.

Let wel, ik ben een Tubefactor gewend, dus verwend. ;-)
En een TS-9 en de SD-1 vreten ontzettend veel van je laag weg. OD-3 laat dat netjes intact.

Robbert
19 september 2003, 01:50
Dat zég ik, Boss!

Als je die bluesdriver nou echt te gek vindt, klop dan eens aan bij Robert Keeley (spam, spam, heb nog géén aandelen).
Hij kan je BD-2 echt opgeilen, en ja dat kan ik weten, want ik heb hem nog kunnen a/b-en toen ik ze beide had.

Heb uiteraard de Keeley overgehouden!

Ge0fF
22 september 2003, 19:42
geoff, heb me eigenlijk zitten verbazen over je bericht -> je hebt 2 pedalen tussen welke je wil kiezen en dan vraag je mensen op dit forum welke het moet worden? Ga naar de eerste de beste winkel, test beide pedalen en koop degene die je het meeste aanstaat, da's de enige manier om voor jou het juiste pedaal te kiezen.

Dat is het probleem hij heeft ze niet alle 2 (de winkel in de buurt)

Maar iedereen in ieder geval bedankt voor de tips!

Soulman
22 september 2003, 21:11
Dat zég ik, Boss!

Als je die bluesdriver nou echt te gek vindt, klop dan eens aan bij Robert Keeley (spam, spam, heb nog géén aandelen).
Hij kan je BD-2 echt opgeilen, en ja dat kan ik weten, want ik heb hem nog kunnen a/b-en toen ik ze beide had.

Heb uiteraard de Keeley overgehouden!

Grappig, ik dacht laatst op zijn site gelezen te hebben dat hij voor een ss amp de TS9 boven de BD2 verkiest.
Ben zelf ook eens op zoek geweest naar een goed pedaal voor een ss amp. Voor je weet wel die jamsessions waar ze geen buizen amp hebben. Ik heb toen de volgende pedalen getest:
Boss BD, Boss SD 1, BossOD3, TS9. Heb toen de OD 3 meegenomen.Op een ss amp klonk hij zeer overtuigend.
Voor m'n buizen amps vind ik m'n TS 9 lekkerder.

sash
22 september 2003, 22:05
Ik zou voor de BD2 gaan.