PDA

View Full Version : Wat vinden jullie...?



Rock&Roll
17 september 2003, 23:14
Ik lees op dit forum veel dat een JCM 800 vaak gebruikt wordt ism een boost- of overdrive pedaal. Vinden jullie (jcm 800 eigenaars en geinteresseerden) dit zonde voor het unieke geluid van de versterker of juist positief omdat de klank erop vooruit gaat?

yhcmarc
17 september 2003, 23:29
ik heb toevallig sinds vanavond een jcm 800 2210 erbij en vond hem zo ook erg vet klinken, lekker helder maar toch met power in het geluid.

en hij heeft een bruine voorkant ipv een zwarte, dus ziet er ook nog een beetje apart uit :)

Ik kon er iig meer het geluid uithalen dat ik zoek dan uit mijn koch powertone, ook al dient deze jcm 800 meer als backup voor mijn rack, of voor als ik geen zin heb om mijn rack mee te slepen :)

Marc

Geert Teekens
17 september 2003, 23:41
Ik heb een 50W combo, single channel, 2x12.

Ik vind de amp al te gek op zich klinken. Beetje weinig bas en mids, veel TREBLE!

Voor slaggitaar is de amp alleen zonder meer genoeg. Niet echt veel gain, maar wel een stoere sound. Erg aanslaggevoelig ook.

Voor solo's en metal echter denk ik dat je er zeker een pedaaltje voor zou moeten hangen. Ik weet niet precies welke. Ik heb een BOSS OD-2 die best goed werkt. Ik heb gehoord dat een SD-1 Super Overdrive of een Tubescreamer ook aanraders zijn.

PluueeR
18 september 2003, 10:06
Ik heb zelf de 2205 en gebruik eigenlijk voornamelijk de geluiden van de versterker, een lekker brits slaggeluid haal ik uit het normal channel. Uit de boost haal ik een iets vetter geluid voor de iets steviger nummer.

Ik gebruik een Bluesbreaker II om mijn solo geluid te creëren. Meer volume en meer drive.

Rock&Roll
18 september 2003, 12:05
Ik ben van plan om een tubescreamer voor de mijne (ook een 2x12 combo) te hangen. Ik ben wel heel blij met het standaard geluid dat de marshall levert, heel mooi en strak. maar soms zou ik toch graag een variatie op die klank willen en daarvoor zou ik een pedaaltje erbij halen. niet als boost ofzo, maar puur om het originele geluid wat te kleuren en zo twee verschillende klanken te hebben.

josh.vandenberg
18 september 2003, 15:55
Prescence op 3,bass op 8 ,mid op2,5 ,trble op 3.samen met een boss superoverdrive of tubescreamer.Gain tussen5 en 8. mastervol.lekker ver open.

Level op 9,tone op3 ,drive op 1.Dat is het geheim met deze versterkers.

Geert Teekens
19 september 2003, 17:31
I quote:
"...mastervol.lekker ver open. "


Mhahaha! Hoe zou je dat willen verwezelijken? Iedereen moet aan den lijve ondervonden hebben dat de JCM800 een van de hardste versterkers ooit is!

Ik heb mijn 4104 (als ik het goed heb 50W in ieder geval) combo nog nooit LEKKER ver open gehad. In de oefenruimte kom ik niet verder dan kwart voor. Dan issie echt al heel erg hard!

Toch denk en hoop ik wel dat de versterker minder krasserig gaat klinken als je hem LEKKER open draait. Hoe je dit dan echter lekker zou moeten houden? Ik denk toch een soaker.

Ik heb wel eens een Koch Load Box op mijn 800 gehad maar dit had weinig effect. Misschien dat de versterker zoveel power heeft dat het niet voldoende te soaken valt? Op de zachtste stand (2 of 3 %, weet niet precies) was hij nog KEIHARD! Ook werd het geluid veel minder strak en minder dynamisch. Niet mooi dus!

Ik ben wel erg benieuwd hoe die klinkt met een Tubescreamer. Heb ik de muziekwinkel een TS-9 reissue gezien. 130 euro, flink duur! Hoort dat zo duur?

Groeten van Geert

Henri_Ibanez
19 september 2003, 19:48
ik heb toevallig sinds vanavond een jcm 800 2210 erbij en vond hem zo ook erg vet klinken, lekker helder maar toch met power in het geluid.

en hij heeft een bruine voorkant ipv een zwarte, dus ziet er ook nog een beetje apart uit

Ik kon er iig meer het geluid uithalen dat ik zoek dan uit mijn koch powertone, ook al dient deze jcm 800 meer als backup voor mijn rack, of voor als ik geen zin heb om mijn rack mee te slepen

Marc

Eej marc jonge gaaf da de ruil van 2 kanten goed bevalt. Ik ben zeer tevreden met de Koch!

lcvanderhelm
19 september 2003, 19:51
Ts9 bij Feedback 99euro[dit is geen reklame]

josh.vandenberg
19 september 2003, 21:08
samen met eenpowerbrake van marshall kom je een eind.veel beter als dat kochding.Ik heb ze alletwee.De marshall is veel beter.off een thd,ik niet,maar scijnt goed te zijn

alleen de d.i. ingang van koch is handig,niet super wel redelijk goed

Dude
20 september 2003, 07:55
mijn 2204 top klinkt voor slag super zonder pedaaltjes of wat dan ook, voor solo's mis ik altijd net wat gain, zeker op een "normaal" band oefen volume is meer gain lekker.

Maar standaard een boss pedaaltje ervoor zuigt kont (en tone uiteraard :o )