PDA

View Full Version : Wat aarzelend: soundbites van 100Watter zelfbouw



Franc
17 september 2003, 23:17
Ik heb het eindelijk aangedurfd om wat soundbites om mijn site te zetten...
Let niet op mijn speelkunst (ik koop niet voor niets trouw de GT en TG ;) ).
Ik heb wat riffs, een solootje en beide kanalen apart opgenomen.
Bovendien zit er een powersoak tussen (de ITA) en heb ik het opgenomen met een simpel computermicje voor mijn 1912 cab :D
Toch vind ik het geluid niet tegenvallen. Het gaat er maar ff om om het geluid van mijn amp aan de wereld te laten horen.

Oke jongens, brand me maar tot op de sokken af ;)

http://www.soscastoa.com -> soundbites

Franc
18 september 2003, 15:50
Oke jongens ik snap het al....niemand durft wat te zeggen. ;-)

Zo slecht eh? Mmm..... :-(

Is het mijn spel of het geluid van de versterker....?

marquis
18 september 2003, 16:07
linkjes werken niet (mp3tjes not found)

Franc
18 september 2003, 16:23
Nou hier wel hoor. Zit nu op mijn werk en kan ze gewoon downloaden en afspelen...?

Negative K3 fan
18 september 2003, 16:50
klinkt niet slecht, alleen door de kwaliteit van de microfoon duyrf ik me niet uit te laten over dee versterker.

MarshallSG
18 september 2003, 17:49
Klinkt volgens mij wel goed. Mooi gedaan. Het klinkt alleen wat doffig. Dit kan komen door de opname kwaliteit of door de attenuator

Franc
18 september 2003, 18:10
Tsja, wsch beide. Het was half 10 dus ik kon niet te hard (zeker niet ZONDER att.) en zoals gezegd het is een simpele PCmic en ik heb direct in MP3 128kbps opgenomen....
Misschien iets te veel beperkende factoren om te kunnen ordelen over het geluid, dus als iemand betere middelen heeft om op te nemen, dan kom ik wel even langs :-) Hij is nog wel niet helemaal klaar, maar hij is goed vervoerbaar.

marquis
18 september 2003, 18:56
excuses, het werkte wel als ik met de rechtermuisknop download. Ben het eens met een andere poster, door de microfoon kun je niet echt zeggen hoe lekker de versterker in werkelijkheid klinkt. Verder mis ik wat fx's die je gitaargeluid wat diepte en gladheid geven, bv reverb.

De versterker ziet er in ieder geval wel gaaf uit, cool dat je zoiets zelf bouwt!

Greetz Marquis

Franc
18 september 2003, 19:51
marquis ik ben het met je eens, er moet wat effect bij...
Ik heb alleen geen enkel effectje alleen een Wah.
Wat zou ik nou moeten hebben om het geluid wat op te peppen? Ik zou wel 1 simpel doosje willen hebben om dit te bereiken, heb geen zin in een hele keten van effects.
Multiprocessortje?

En heeft er iemand ervaring met een mic die in een geluidskaart kan en toch lekker geluid geeft?

Negative K3 fan
18 september 2003, 20:26
En heeft er iemand ervaring met een mic die in een geluidskaart kan en toch lekker geluid geeft?

Shure SM57, ik heb diverse opnamen van die mic recht in de geluidskaart gehoord en dat klonk soms vrij professioneel, soms ook helemaal niet, maar het ligt er maar net aan hoe je hem gebruikt.

Franc
19 september 2003, 12:33
Pfff....das wel een hoop geld voor een paar soundbites :-(

aadplagiaat
20 september 2003, 00:34
Pfff....das wel een hoop geld voor een paar soundbites :-(

Als ik mij niet vergis is dit het gitaarversterkerproject van Elektuur?

Heb 'm zelf ook gebouwd, maar kan me niet herinneren waarom ik 'm niet echt te gek vond. Kan aan mij liggen. In ieder geval vind ik niet, zoals anderen opmerken dat je effecten nodig zou hebben om dit beter te laten klinken. Zo klinkt deze voorversterker nou eenmaal. Zelf (nu kom ik er weer op) vind ik de boost-sectie te grof. Niet "smooth" in z'n distortion zeg maar. Dat is het eigenlijk.

Maar hij klinkt niet slecht hoor. :-D

Jij denkt nu misschien: "rot op", wat een negatieve kritiek. Tsja wat ik hier omschrijf is mijn eigen probleem met de ampjes. :-(

Dus ik weet hoe het voelt.

Franc
20 september 2003, 10:01
aad, ik kan goed tegen (negatieve) kritiek hoor. Anders vraag ik jullie niet te luisteren naar mijn soundbites :-)

Ik weet zelf ook niet of ik het geluid super vind. Ik heb hem toen ook maar gebouwd omdat ik 'een buizenversterker' wilde.
Tegenwoordig weet ik ook wat voor geluid ik wil en wat er allemaal kan, moet en niet mag in buizenland.

Daarom: verder met mijn JTM45 dan maar :D

En in de tussentijd heb ik toch lol met mijn Elektuuramp (niet helemaal trouwens, de poweramp komt van Radio Bulletin), ik vind zelf het cleane kanaal best lekker crunchen met de power lekker open :P

Toch leuk dat jullie allemaal luisteren.

e!
6 oktober 2003, 18:28
Yo Fancenstein,

Die amp klinkt prima hoor. Nix te extra effecten. Deze amp heeft gewoon een typische (als je het mij vraagt Fender-getinte) distortion en daar hou je van... of niet! Natuurlijk kan ik niets 100% garanderen, omdat het een gebrekkige opname schijnt te zijn, maar zo op het oor vind ik het in ieder geval een lekker geluidje. Goe gedoan!

emilemilemile

Sicky61
14 januari 2004, 00:55
ziet er goed uit :P Het geluid beoordelen lijkt me erg arrogant.
Ik zou 'm es een avondje moeten laten knallen in de rep. ruimte.
Zal vast o.k. zijn.

e!
14 januari 2004, 01:22
Niet om flauw te doen, maar ik vond die originele kast echt veeeel blitser! Misschien is het niet zo, maar hij zag er tamelijk uniek uit. Dat zwart-witte is toch meer volgens de conventies. Jammer asjet mij vraagt. Maar ja, wie ben ik. Ik schijn ook de enige te zijn die de Fender Blackface look lelijker vind dan de Silverface, of heet dat zilver-met-blauw-plaatje... ?

e!
14 januari 2004, 01:25
Overigens ook cool. Hoor nu dat in bite 1 iemand meezingt. Asje goed luistert met de koptelefoon dan hoor je het. Lache.

svokke
14 januari 2004, 02:34
Ziet er goed uit, de montage van de transfo's ziet er knap uit. Had ik nog nooit gezien. Bij mij is de afwerking van de kast altijd het probleem. Meestal kom ik zelfs niet aan de afwerking toe. Ik heb nu een min of meer "toonbare" behuizing, maar de kantjes zijn niet afgerond
Hoe heb jij de hoekjes en kantjes afgerond van de houten behuizing?

Franc
14 januari 2004, 09:21
Als ie helemaal is ingebouwd hou ik je daaraan stickey ;)
Waar is die ruimte?