PDA

View Full Version : guild op voorraad?



Qtron
17 september 2003, 21:31
hoi

Wie weet een winkel (liefst in de buurt van den haag / randstad) waar Guild gitaren hebben hangen? Ik ben erg benieuwd naar de Guild D-40 en 50 maar ik zie ze nergens.

bij veel zaken kunnen ze bestellen maar, ik hou hem liever eerst vast voor ik beslis.

ruurd
18 september 2003, 20:16
veel zoek plezier

waarschijnlijk zul je ergens in duitsland eindigen

Qtron
20 september 2003, 12:28
nou bedankt geloof ik. op zich wilde ik ook al wel een keer naar duitsland rijden.

ik zie dat je bij kees dee werkt, dus weet je misschien ook waarom ze nergens te vinden zijn? is de kwaliteit wel goed, of kan ik me het ritje beter besparen en iets anders uitzoeken?

ruurd
20 oktober 2003, 19:35
waarom niemand ze heeft? komt omdat het onder de vlag van Fender zit en ze in duitsland die dingen niet op voorraad hebben.
maar er is hoop wij gaan binnen kort een partij kopen maar die gitaren moeten helemaal nog vanuit amerika komen dus dat kan even gaan duren dus hou de site van keesdee goed in de gaten.

en er zijn zat andere merken die goed zijn en die wij wel op voorraad hebben. takamine, ovation, taylor, lowden, martin, santa gruze, lake wood, gibson, larrivee en dan heb ik het over minstens een stuk of 10 van elk merk op voorraad

dus kom een keertje langs het is de moeite waard

gertdm
20 oktober 2003, 20:08
Hans Moust in Breda is een Guild kenner en kan je zeker meer vertellen .
Het klopt wel dat door de wisseling van eigenaar er een vertraging is opgetreden.

Ik speel zelf Guild FJ 30-12 en ben erg onder de indruk van het geluid (en ik niet alleen :)
De 6 snarige modellen van Guild vind ik iets minder.

En Ruurd, kun je bij jullie dan wel rustig het geluid van een goede gitaar beoordelen? Ik was in ieder geval laatst bij een grote andere zaak en kon echt de Taylors en Lowdens niet beoordelen door de R&B die door de zaak schalt terwijl er geen hokje is om ze rustig uit te proberen.

Voor mij in ieder geval ook een reden om er maar een te laten bouwen dan ben ik in dit geval minder duur uit en heb wel de gitaar van mijn specificaties inclusief een duet systeem.
Maar degenen die een dure merkgitaar willen kopen moeten die wel rustig kunnen uitproberen en vooral kunnen horen.

ruurd
23 oktober 2003, 15:05
wij hebben een acoustische kelder en boven elektrisch dus daar heb je niet zoveel last van en al helemaal geen R en B muziek hier en daar wat metal haha. wel is het zo dat als je echt goed wil luisteren je door de weeks moet komen en niet op een zaterdag want dan is het meestal vrij lawaig
er zijn nieuwe foto van de winkel op de site www.keesdee.nl waar je onze hoeveel heid gitaren kan bewonderen
kijk bij foto overzicht.

The Mule
17 januari 2004, 08:24
Niet helemaal in de buurt, maar nog net geen Duitsland... :wink:

Bergmann in Arnhem heeft altijd wel een paar Guilds staan:

http://www.bergmann.nl/index1.html

Qtron
17 januari 2004, 13:13
thnx. ik ben ondertussen op vakantie geweest in amerika en heb ze daar allemaal bespeeld maar niet gekocht. ik miste iets ik weet niet

Toen ik terug was ben ik bij keesdee geweest en heb mijn droomgitaar aangeschaft: een martin d28 :-D

die bleek het na alle guilds, taylors, gibson etc voor mij toch het meest te doen.

MSNL
19 januari 2004, 23:31
In eindhoven bij EMI hangen een paar guild gitaren
www.emi-online.nl

Leen Kap
18 mei 2004, 19:05
www.thestring.com