PDA

View Full Version : Picking problemen: ik ben nu echt gefrustreerd :(



Phoenix Rising
17 september 2003, 20:50
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: op hoge snelheden verkramp ik zo enorm dat ik gewoon NIET voorbij de 210 bpm kom met 16e noten. Ik heb dit al een tijdje maar ik word met de dag gefrustreerder over mijn techniek, het lijkt wel alsof ik steeds slechter word!

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik verkramp gewoon in mijn rechter schouder. Telkens als ik ook denk dat ik iets heb gevonden wat goed voor mij werkt, is er wel weer iemand anders die zegt dat het hardstikke fout is... ik weet het ook niet meer :-?

ps:

voor de mensen die misschien interesse hebben om te helpen, ik heb filmpjes opgenomen van mezelf spelend op 120, 140, 160, 180 en 200 bpm, gewoon 1234tjes om mijn probleem te illustreren. kan iemand mij misschien aan de hand van deze filmpjes vertellen wat ik fout doe?

moretel
17 september 2003, 22:54
4 noten per tik bij 200/min is toch wel erg snel lijkt me,
met legato's haal ik wel 120-140, maar met picking niet.
Moet je niet gewoon even gas terug nemen en wat anders spelen en het de tijd gunnen ?

aadplagiaat
17 september 2003, 22:54
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: op hoge snelheden verkramp ik zo enorm dat ik gewoon NIET voorbij de 210 bpm kom met 16e noten. Ik heb dit al een tijdje maar ik word met de dag gefrustreerder over mijn techniek, het lijkt wel alsof ik steeds slechter word!

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik verkramp gewoon in mijn rechter schouder. Telkens als ik ook denk dat ik iets heb gevonden wat goed voor mij werkt, is er wel weer iemand anders die zegt dat het hardstikke fout is... ik weet het ook niet meer :-?

ps:

voor de mensen die misschien interesse hebben om te helpen, ik heb filmpjes opgenomen van mezelf spelend op 120, 140, 160, 180 en 200 bpm, gewoon 1234tjes om mijn probleem te illustreren. kan iemand mij misschien aan de hand van deze filmpjes vertellen wat ik fout doe?

Misschien wil je te graag? Wellicht ben je nog niet toe aan die snelheid, dat kan door je verkramping komen en vice versa. Laat het een poosje rusten. Accepteer gewoon dat dat er even niet toe doet en focus op de lol van het spelen.
Schrijf als dit niet helpt je probleem aan Emile R. :razz:

Tymon
18 september 2003, 00:27
Hoi,

Ik wil die filmpjes wel eens zien, heb je een goeie zoom in van je pickingtechniek? Misschien kan ik je dan helpen.

Trouwens, 210 is natuurlijk al erg snel! Vergeet niet dat er veel gitaristen zijn die nooit op die snelheid komen. De drempel van 210 naar zo'n 240 (mijn top ongeveer) is nogal groot en vergt gewoon ontzettend veel tijd en oefening.

Tymon

Phoenix Rising
18 september 2003, 01:26
ja heb ik aan gedacht, mijn msn is paulooijendijk@hotmail.com , elke hulp is welkom natuurlijk!