PDA

View Full Version : Fretless secondhand zonder die bespeeld te hebben kopen?



De Teng
17 september 2003, 20:18
Jullie lezen het goed... een bas op ebay heeft mijn voorkeur alweer... *zucht*

Fretless... dus ik speel er nog niet op, maar als die aanbieder zegt dat het ok is... why not? 't Is van een goed merk... ga niet zeggen welke, anders gaan jullie er ook voor...haha. Zouden jullie het doen?

Semafoor
17 september 2003, 21:11
Ik kan niet echt zeggen dat je me overlaadt met een overvloed aan informatie...
Als het een goede prijs is en ik het me zou kunnen veroorloven, als het een mooi model is, als ik vind dat ik een fretless nodig heb etc...... dan wel ja.

basswasp
17 september 2003, 22:37
Nee, ik zou het niet doen. Vooral bij bassen wil ik in m'n handen hebben gehad wat ik koop.

Easy Rider
18 september 2003, 09:56
Alleen als het verschil tussen de prijs en mijn girorekening groot genoeg is, uiteraard. :)
Tja, als je het geld kan missen, waarom niet? Je leeft maar een keer en naar mijn mening veel te kort ook, dusss....
Ik zou er alleen geen gewoonte van maken. Nou ja, iig niet met mijn huidige saldo.

EZ

De Teng
18 september 2003, 11:20
Nou ja... 't is een Cort Artisan 4 snaar fretloos voor niet al teveel geld. Ziet er goed uit en het klinkt niet verkeerd en onbetrouwbaar. Voor de rest kan ik er ook weinig over zeggen, maar zeker bij fretloze bassen 'voelt' het zo risikovol. Maar ik ken het model van het bij winkels op spelen en ik was toen al lyrisch. Ik vond hem helaas wat te duur en had het liefst gewoon de viersnaar. Dit model dus...

Oh ja... over mijn saldo... incl. de IBG sta ik ZWAAR in de min.... maar kan tijdens mijn wachttijd coschappen nog lang genoeg werken (zo'n drie jaar wordt het geschat) dus dat komt ook wel weer goed. Maar de knip moet ik nu wel wat vaker dicht houden... de recessie treft ons ook ;)

Clunk
18 september 2003, 15:30
via ebay gaat ik dus mooi niet kopen...
ik zit wel vaak te kijken, en dan wil ik zon bas hebben, maaar
zonder erop gespeeld te hebben???
neuh!

ik koop wel van marktplaats, want dan ken ik altijd nog ff langsgaan en kijen of het wat is.

ook al heb je er van te voren op een dezelfde gespeeld,
wie zegt dat deze dezelfde sound heeft?
Want dat heeft ie niet!... ze verschillen altijd wel wat,
wel eens 2 verschillende ibis, zelfde model gespeeld, en de een vond ik niet zo, maar die ik thuis heb staan toch al een een stuk beter...

en er kan wat mis zijn met de hals/potmeters, dat ken je allemaal neit zo duidelijk op een foto'tje zien..

maar als je per se via ebay wil kopen...
Ga gerust je gang ;)


:o

bassopotmus
18 september 2003, 17:10
Dus je gaat niet meer voor die American deluxe fretless Jazz...Mooi! :wink:

Het blijft natuurlijk een gok, ga op je eerste gevoel af.

De Teng
18 september 2003, 23:28
Die Deluxe fretless jazz liet ik schieten ja. Als ik het geld had gehad had ik er zeker de 515 pond voor over gehad... maar ja...

Overigens op basis van Clunk zijn overtuigde verhaal niet op die Cort gereageerd... toch wel veel risiko. Dus ik heb weer eens wat geld bespaard: Clunk, bedankt! :D

AntY
18 september 2003, 23:52
je kan bij ebay toch ook langsgaan? gewoon mailen en vragen....

bassopotmus
19 september 2003, 10:08
Maar als het nu eens ver weg is, ikzelf heb het ook niet zo op ebay aankopen..Ga liever ff langs, leuk praatje en ff testen

Clunk
19 september 2003, 16:05
:)