PDA

View Full Version : Twintone met GT-6



stratos
17 september 2003, 20:10
Ik denk er over om mijn GP-100 (incl. FC200) in te ruilen voor een GT-6.
Zijn er in het forum mensen die weten of met de GT-6 ook de Twintone is te bedienen. En/of wat zijn de ervaringen met deze setup.

B.v.d.

InternEd
17 september 2003, 21:07
Zijn er in het forum mensen die weten of met de GT-6 ook de Twintone is te bedienen. En/of wat zijn de ervaringen met deze setup.

Hoi,

Ik heb deze combinatie. Te bedienen is de Twintone niet met de GT-6, want de Twintone heeft geen midi.
Ik heb dus de GT-6 via 4-cable methode aan de Twintone hangen. En gebruik dus de overdrive van de Twintone en niet van de GT-6.
Ik heb dus naast de GT-6 ook de voetschakelaar van de Twintone liggen voor het wisselen tussen clean en overdrive.
Wel wat extra trappen, maar het gaat wel.

Groeten, Ed.

stratos
17 september 2003, 21:20
Kan je mij uitleggen wat een 4-cable methode is.

Gr. René

InternEd
17 september 2003, 21:25
Kan je mij uitleggen wat een 4-cable methode is.


Dat wil ik wel, maar eigenlijk zou ik je naar de zoekfunctie moeten verwijzen volgens velen hier :-D
Het komt er op neer dat je de versterker via 4 kabels aansluit waardoor je de voorversterker op de goede plek in de effect-chain krijgt.
Dus na de wah, enzo, maar voor de echo en delay effecten.

Groeten, Ed.

Baco
17 september 2003, 23:49
Kan je mij uitleggen wat een 4-cable methode is.

Gr. René

Allez dan... http://www.bossgtcentral.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1

stratos
18 september 2003, 20:31
InternEd en Baco reuze bedankt, al was de vraag waarschijnlijk voor m.n de die-hards te simpel en allang uitgekouwd.
Volgens mij is deze site bedoeld voor gelijk geintereseerde, ongeacht het niveau. Dus domme vragen zijn er m.i. niet, want elke die -hard was ook een beginner.

Baco
19 september 2003, 21:25
Hela, hela, ik wou aan geen kanten insinueren dat het een domme vraag is. Zoals je zegt, er zijn geen domme vragen. En mochten er sommige dat toch vinden, too bad :evil:
Mocht het zo overgekomen zijn, me sorry :wink:
Veel succes met de 4-kabel methode, ikzelf was er niet echt tevreden van. De GT-6 is ondertussen al van eigenaar veranderd :-?

stratos
21 september 2003, 19:57
Mijn opmerking was absoluut niet persoonlijk bedoeld Baco . Ik reageerde op internED die overigens zeer aardig was te antwoorden. Niet zolang heb ik een PC +inter. en dan gaat er na ca. 30 jaar gitaren m.b.v. deze site een andere wereld open. M.a.w. ik hoop met deze site, als zoekende beginneling, betere beslissingen te nemen.

Hoi, René

Mitch
21 september 2003, 21:56
Welkom, welkom. Overigens is de zoekfunctie echt goed en een heuse aanrader hoor. Ik weet niet tot hoe ver die teruggaat, maar een jaar of anderhalf geleden was iemand met exact dezelfde vraag (of nee, dat was een GT-3 geloof ik).
Ik kan me herinneren dat toen de conclusie was dat aansturen met MIDI (en bijv, een Gmajor gebruiken) verhoudingsgewijs beter geluid en een betere besturing opleverde. Aanvankelijk iets ingewikkelder, maar het overwegen waard.