PDA

View Full Version : Stroomverbruik Boss-pedalen



El Drecko
17 september 2003, 18:48
Hoi,

Weet iemand toevallig waar ik iets kan vinden over het stroomverbruik van (oudere) Boss-pedaaltjes? Ik wil er een aantal op 1 adapter hangen, maar die moet dan wel genoeg mA leveren. Ik heb natuurlijk allang de handleiding e.d. van die dingen niet meer, en op de site van Boss staan alleen nog de nieuwe apparaten voor zover ik kon vinden.
In mijn plaatselijke muziekhandel hebben ze een speciale adapter van Boss maar die levert 200 mA en dat trekt alleen mijn ouwe DD-2 al volgens mij. De rest zal niet zoveel nodig hebben (een Turbo Distortion OD-2, Chorus CE-3, Flanger BF-2 en Equalizer GE-7). Iemand een idee?

Bedankt!

Diedo
17 september 2003, 19:41
Die adapters geven meestal meer dan genoeg mA, dus daar hoef je je denk ik geen zorgen om te maken... te veel mA is niet erg...(toch???)

Diedo

Dirk_Hendrik
17 september 2003, 21:53
Even verder zoeken hier. Er was een paar dagen geleden iemand die een site vermeldde waar dat stond. Een boss DD trekt minder dan 200. Dat zeker. Hoeveel precies weet ik niet maar tussen de 100 en 150 denk ik.

ijff
17 september 2003, 22:21
However.. bij de Kijkshop hebben ze voor EUR 13,- een gestabiliseerde HAPE adaptor van 1000mA.. daar kan je met gemak een paar pedalen aan hangen..

zjanke
17 september 2003, 23:50
http://www.bossarea.com/default.asp denk ik :)

El Drecko
18 september 2003, 08:16
Bedankt voor de reacties

Diedo: de standaard gestabiliseerde boss-adapter die ik bij mij om de hoek kan kopen geeft 200 mA, en ik dacht dat mijn ouwe DD-2 al zoiets nodig heeft, waardoor het allemaal een beetje krap wordt.

ijff: bedankt voor de tip.

Ik heb inderdaad een ongestabiliseerde adapter gekocht van 1000 mA (meeeeer dan genoeg), maar het stekkertje daarvan past net niet lekker op mijn verdeelkabeltje dus ik zoek nog een andere.

zjanke: bedankt, goeie site. Helaas staat nou net bij de DD-2 geen mA...

Met de rest kom ik op 45 mA uit...dus als die DD-2 zo rond de 100-150 zit, zou ik mooi uitkomen.

ijff
18 september 2003, 17:25
Bedankt voor de reacties
ijff: bedankt voor de tip.

Ik heb inderdaad een ongestabiliseerde adapter gekocht van 1000 mA


... dat mag ik niet hopen! Een ONgestabiliseerde adaptor geeft als je een beetje pech hebt een enorme bak ruis.

Ik had laatst ook 2 pedalen 2ehands gekocht.. en bij een zat een normale (gestabiliseerde) Ibanez adaptor.. geen enkel probleem - bij de andere zal een 'el cheapo' ongestabiliseerde adaptor.. en er was niet boven de ruis uit te komen..

Diedo
18 september 2003, 19:20
ik vind die "bijbehorende" adapters een beetje geldklopperij: omdat die inderdaad genoeg leveren voor één pedaaltje, maar zodra je nog een pedaal wilt aansluiten moet je er nog een hebben--> de oplossing van ijff is de uitkomst(in mijn ogen)...

Diedo

El Drecko
19 september 2003, 08:27
Nou eigenlijk vergiste ik me, want het bleek wel degelijk een gestabiliseerde te zijn...helaas paste het stekkertje niet goed. Ik heb em gisteren omgeruild voor een andere, maar die *gaf* me toch een debiel harde brom! Het was ook een gestabiliseerde, en de brom trad alleen op met de DD-2. Nou weer terug en verder zoeken...