PDA

View Full Version : Greg Bennett and Samick: zijn dat nieuwe modellen?



hellogoodbye
17 september 2003, 16:53
iemand vertelde me dat alle gitaren nu door Greg Benett zijn 'ontworpen' en dat die beter zijn dan de 'oude' Samick modellen...

Is daar wat van waar? Want iedereen blijft roepen dat Samick rommel is. Waardoor ik dus waarschijnlijk een Vintage (het merk) ga kopen. Is die Greg nog meer net bij Samick betrokken of is dat al een oud verhaal...? Op hun site staat dat ze alles vande grond af opnieuw hebben opgezet ('corporate makeovers'). Zie hier (http://www.samickguitar.com/greg.html).

jorrit
17 september 2003, 18:55
samick troep? de "top" modellen van samick zijn helemaal niet zo slecht hoor. je moet niet naar iedereen luisteren maar gewoon lekker gaan uitproberen. (t kunnen misshien de nieuwe modellen zijn die niet slecht zijn hoor maar de meeste samick gitaren waren stukken beter als oa. squire en dat weet ik nog niet zo zeker van vintage...)

wat ook leuk is om naar te kijken is cort. een erg leuk merk als je begint en de top laag is zeker meer als beginners gitaren.

guitartub
17 september 2003, 19:33
Hallo,

Ik heb een Samick basje wat ik voor 200 ouderwetse guldens op de kop heb kunnen tikken en ben daar zeer tevreden over. 2 Kennissen van me hebben allebei een Samick Greg Bennett semi accoustic modelletje waar ik ze niet over hoor klagen.
Dus Samick bagger?? Dachetnie.
Mijn Samick is zelfs made in Indonesia en als oude INDO (in Nederland door omstandigheden) heb ik zelfs een beetje emotionele binding met die gitaar. (Maar dat heb ik met al mijn gitaren hoor :P .)

Groetjes,
Bert.

thijsov
17 september 2003, 21:00
wat ook leuk is om naar te kijken is cort. een erg leuk merk als je begint en de top laag is zeker meer als beginners gitaren.

welke modellen zie je dan bij de top?

de mirage serie?

de m600
m520 (<---ga ik kopen)[/quote]

SiNiSTRaL
17 september 2003, 21:19
zo goed als 500 berichten en nog geen gitaar....dude, please go get a guitar... ( ik had life kunnen zeggen, maar dan kreeg ik dezelfde opmerking terug)

hellogoodbye
18 september 2003, 09:24
zo goed als 500 berichten en nog geen gitaar....dude, please go get a guitar... ( ik had life kunnen zeggen, maar dan kreeg ik dezelfde opmerking terug)
Ah nee, joh!!! Ik vind het veel te leuk om te zoeken en te speuren en te kletsen over wat ik nou moet doen!!! :wink: En omdat ik met m'n aankoop de komende jaren vooruit moet, koop ik niet te snel. Waarom zou ik? Dus... op naar de 100 berichten! 8-) :lol:

En als ik nou steeds dezelfde vraag stelde... ja, dat kan irritant worden. Maar ik heb het steeds over andere merken, modellen en opties, dus daar kan iedere toekomstige bezoeker z'n voordeel mee halen via de zoek-optie. Als ik jou was zou ik voorlopig gewoon alle berichten van ondergetekende lekker overslaan...

jules
18 september 2003, 09:26
en gelijk heb je. op zich lijken mij die samicks best wel ok zeker het top model van de interceptor derie met seymour duncan elementen
ben alleen benieuwd hoe de hals is

jorrit
18 september 2003, 09:58
en er is een samick met een emg setje 85 (die is toch brons of is dat 89?) en 2 sa singles en een x custom met seymour duncan invader en seymour duncan jazz pickups etc.

wietse
18 september 2003, 10:00
is niks mis met samick ,de goedkope modellen zullen wel wat minder zijn maar als je een beetje duurder gaat dan zit het wel goed.
heb zelf een lp copy van hun met set neck en elzen body ,alleen de pickups zijn niet denderend een beetje dof ,als je wat meer treble erin gooit dan is het wel o.k.
een maat van me die een lp standard heeft vond hem kwa feel en bespeelbaarheid erg dicht in de buurt komen van een echte lp.
en vergeet niet samick maakt ook voor epiphone en ibanez en nog wel meer .

Lacrymosa
18 september 2003, 10:26
zo goed als 500 berichten en nog geen gitaar....dude, please go get a guitar... ( ik had life kunnen zeggen, maar dan kreeg ik dezelfde opmerking terug)

Ik weet dat je in een pre-puberale depressie zit, maar waarom moeten zon beetje al jouw posts negatief en totaal offtopic zijn?

CheerS!!

thijsov
18 september 2003, 18:11
zo goed als 500 berichten en nog geen gitaar....dude, please go get a guitar... ( ik had life kunnen zeggen, maar dan kreeg ik dezelfde opmerking terug)

ik heb er 1 hoor!

een mooie spaanse akoustische

hellogoodbye
18 september 2003, 22:46
Aha.. ik dacht dat hij het tegen mij had en bedoelde dat ik al 500 berichten (sarcasme!) had gepost over een nieuw te kopen gitaar... :wink: Had 'ie het dus over iemand anders...

Maar mijn reactie blijft overeind! 8-)

Sellars
19 september 2003, 10:01
Vooral de middeklasse en duurdere klasse van Samick hebben een ontzettende goede prijs/kwaliteit verhouding. ik heb zelf een mandoline, een acoustische gitaar en een electrische bas van het merk Samick, en alle drie zijn prima instrumenten om een aantal jaar op te spelen.

Mijn Bas is nu een jaar of 10 oud, en daar is 6 jaar intensief op gespeeld, en die is redelijk op, mijn andere instumenten zijn nog geen jaar oud, maar als die een jaar of 6 tot 8 meegaan ben ik heel tevreden.

Mijn advies: ga gewoon eens onbevooroordeeld luisteren en spelen, waarschijnlijk zalje opvallen dat Samick echt niet het slechtste is wat er te krijgen is, en zich makkelijk kan meten met de instappers van de grote merken (Squier, Epiphone, instap ibanessen, etc.)


R