PDA

View Full Version : linkshandig en goedkoop



riktenwolde
3 februari 2002, 19:41
Hallo,

Ik ga dan toch eindelijk eens beginnen met gitaarspelen, en wilde dat dan maar akoestisch gaan doen.
Nou wil het feit dat ik dus links ben, en ik wil het eigenljk gewoon links willen leren (ik ga me niet aanpassen).
Wie zou mij kunnen helpen aan een goeie studiegitaar (western) voor ongeveer 200 euro of goedkoper. Of misschien heeft iemand een adres waar ik goedkoop aan zon gitaar kan komen.
Ik wil gewoon beginnen op een goedkope, dan kan ik later als ik mezelf een beetje ontwikkeld heb wel orienteren op een goede mooie gitaar die bij me past.

Bij voorbaat dank,

Pee
3 februari 2002, 19:53
het fender dg4 pak. kijk op http://www.feedback.nl

riktenwolde
3 februari 2002, 20:23
Ik zie het, lijkt me echt iets voor mij inderdaad. Maar weet je zeker dat dat pakket ook linkshandig te verkrijgen is?

dirkw83
4 februari 2002, 11:04
Zeg,

Ik ben ook linkshandig maar op het moment dat je gitaar gaat spelen heb je daar nog helemaal geen handigheid in; links of rechts. Dus eigenlijk maakt het niet uit en kun je gewoon rechts gaan spelen; je zult nooit beter of anders (of slechter) weten.

Insignificance
7 februari 2002, 02:02
Op 2002-02-04 10:04, schreef dirkw83:
Zeg,

Ik ben ook linkshandig maar op het moment dat je gitaar gaat spelen heb je daar nog helemaal geen handigheid in; links of rechts. Dus eigenlijk maakt het niet uit en kun je gewoon rechts gaan spelen; je zult nooit beter of anders (of slechter) weten.


Dat is bullshit,.....je voelt toch hoe een gitaar je het beste ligt. Ik ben zelf ook linkshandig, en weet nog heel goed dat ik, toen ik begon met spelen, de gitaar rechthandig echt niet vast kon houden.

riktenwolde
7 februari 2002, 10:52
Maar dan blijft mijn probleem natuurlijk om aan een gitaar te komen. Ik heb inmiddels geinformeerd: de DG4 van Fender is niet linkshandig verkrijgbaar. Weet iemand een goed alternatief. Ik heb iets gehoord van de Yamaha FG412, maar die is wel weer een stukje duurder...
Alvast bedankt!

dirkw83
7 februari 2002, 12:27
Misschien ben je dan wel NIET handig !! Muwaahaawwh :smile:

Sorry>>>>

riktenwolde
8 februari 2002, 15:38
Wat is dat nou weer voor onzin... ik kan er nix aan doen dat er bijna geen linkshandige gitaren zijn...

anoniem
8 februari 2002, 20:48
Als je gewoon de snaren verwisselt plus de topkam en eventueel ook de slagplaat
heb je een hele mooie gitaar die je links
kunt bespelen.

Gr. Twee rechter handen