PDA

View Full Version : Franc zoekt contact met mathe over JTM45, trafo's etc.



Franc
17 september 2003, 10:28
Marc, man waar zit je toch :-)
Heb je een week geleden gemaild, maar ik hoor maar niets, dus probeer het ff zo.

En voor de rest van het forum:

Ik heb inmiddels van FNS antwoord op mijn trafovraag. Het klinkt best goed en hij biedt me een 'paper bobbin' model OT aan voor mijn JTM45, zegt me niets, maar ik heb wat mensen over papierkerntrafo's gehoord, dus ik neem aan dat dat het is.
De prijs is goed en hoewel veel mensen niet al te lovend zijn geweest (lees mijn eerdere post) denk ik er toch sterk over om ze bij FNS te bestellen. Al is het maar als eerste aanzet. Dan heb ik iig trafo's en kan ik horen wat de JTM doet. Kan ik altijd in een rijkere periode ;-) nog eens beslissen om duurdere uit de States te halen.

Waar ik ook nog over zit te denken is om eens in de UK te kijken. Ik kom er vrij regelmatig voor mijn werk, dus ik zou ze ook daar vandaan kunnen halen en zelf meenemen naar NL. Scheelt een berg verzenkosten.
Zijn er bij iemand ook bedrijven in de UK bekend die oude trafo's nabouwen?

Al
17 september 2003, 18:14
... denk ik er toch sterk over om ze bij FNS te bestellen. Al is het maar als eerste aanzet. Dan heb ik iig trafo's en kan ik horen wat de JTM doet. Kan ik altijd in een rijkere periode ;-) nog eens beslissen om duurdere uit de States te halen.

Ik ben niet Marc maar reageer toch. Ik heb nog een Mercury liggen. Volgens mij woon je bij me in de buurt. Mag je uitproberen als je wilt. Kan je hem mooi eens vergelijken met de FNS.

Al

Franc
17 september 2003, 20:01
Al, daar ga ik je een keer aan houden :D
Maar voorlopig ben ik alleen nog maar onderdelen aan het verzamelen voor ik kan gaan bouwen ;-)
Maar het lijkt me waanzinnig om het verschil tussen de ene en de andere trafo te kunnen horen.

Woon je bij mij in de buurt? Vertel, heb je me bezig gehoord terwijl ik aan het pingelen was? ;)

nicoverduin
17 september 2003, 20:51
Franc,

Utrecht is groot hoor.

Nico

Franc
17 september 2003, 20:56
Nico, mijn idee, maar Al zegt dat ie in de buurt woont :)

En je weet niet hoeveel herrie ik kan maken hoor, mijn amp is 100W ;)

nicoverduin
17 september 2003, 21:00
Is in de buurt 8-)
Nivo

Franc
17 september 2003, 21:04
Ik weet nog steeds niet waar ie woont.
Strax blijkt ie bij mij in de flat te wonen ;)

nicoverduin
17 september 2003, 21:27
Franc,

Als hij het je wilt vertellen zal hij dat zelf moeten doen. Ik ga niet met iemands adres te koop lopen. Dat vertelt hij zelf wel als hij dat wil.

Maar het is waar dat jullie in hetzelfde gebied (lekker vaag :-D ) wonen.

Nico

Franc
17 september 2003, 21:30
Hahahaha, ok, geinig.
Ik verwacht ook van niemand dat ie zegt waar hij woont hoor, vind dit wel geinig zo.
En Utrecht is groot, ik heb nooit gezegd wel deel van Utrecht ik woon.

Hoe staat het met de zelfbouw Nico?

nicoverduin
17 september 2003, 21:38
Net 4 CTS speaker in mijn Fender zelfbouw gezet. Geweldig geluid. Komend weekend beginnen met de bouw van een kast voor een Twin Silverface. Zal wel niet veel worden want ik ga naar de "vintage beurs" in veenendaal zaterdag.
Verder hoop ik zover te komen dat ik binnen 2 maanden een zelfbouw pakket kan samenstellen voor een Champ met wat toeters en bellen.
Daarnaast heeft het vrouwtje nog een lijstje met van die ge-eigende activiteiten...schilderen...witten...vloertje leggen in de schuur.....stukkie tuin bestraten. Anfin je kent wel ...[of niet]
Nico

Franc
17 september 2003, 21:41
Hahahaha, vertel me niets. We verwachten een kleine voor het eind van het jaar dus er moet een kamer op order gemaakt worden.
Telkens als ik ook maar naar mn amp KIJK krijg ik al schuine blikken.....
Naja, er is meer in het leven dan buizenamps.

Vintagebeurs??? Vertel, is dat leuk?

nicoverduin
17 september 2003, 22:16
2 x per jaar hebben ze een beurs van gitaren en sommige versterkers in de Lampegiet in Veenendaal. Gaat open om een uur of 10 en duurt tot dacht ik 17:00. Ik vindt het altijd wel leuk om effe langs te gaan. Lekker kwijlen bij dure gitaren. Verder vind je wat mensen met 2ehands spullen voor gitaren. Veel 2e hands buizen (kwaliteit en of ze nog werken onbekend). Gewoon een dagje uit (niemand mag mee. Dit is mijn dag). Entree kost een habbekrats.
Soms hebben ze wat versterker onderdelen. Ik heb nog wel eens aan FNS gevraagd om gelijk wat spullen mee te nemen. Dat scheelt weer een ritje naar Renkum.

Tja en als jij dus eind van het jaar een kleine verwacht dan zal het ook wel voorlopig over zijn met het testen van de versterkers. Te veel herrie..... Ach wat is het toch weer zalig als ze eindelijk 17 en 20 zijn...... :-D

Mr.Jay
18 september 2003, 11:15
>Naja, er is meer in het leven dan buizenamps.


JAAAAAAAAAA > gitaren !! :-D

JaY

PeeVee
18 september 2003, 14:40
Vintagebeurs??? Vertel, is dat leuk?
Persoonlijk vind ik de charme er een beetje van af en toch steeds veel van hetzelfde maar... als je er nog nooit bent geweest zeker een leuke ervaring! Tip: korte broek aan en T-shirtje, niet meer, het is er altijd SMOORHEET! 8)

nicoverduin
18 september 2003, 21:44
Errruuuugggg heeeeeeeet
Nico

Franc
19 september 2003, 12:28
:-D Misschien ga ik even kijken....

En intussen nog steeds geen mathe....

nicoverduin
20 september 2003, 17:57
Ik ben vanochtend effe geweest. En ..... 't was errruuugggg heet. Maar niet te druk deze keer. Wel begreep ik van een paar kennissen dat het een 'kooplustiger' publiek was. En dat ondanks de soms wel erg hoge prijzen. Duurste gitaar die ik gezien heb (merk vergeten; was wel een jazz gitaar) was 11.000 euro. Maar die stond er nog toen ik om 13:30 wegging.
Nico

Franc
20 september 2003, 21:23
Helaas heb ik geen kans gekregen.
Uiteraard was er weer wat te kopen bij Prenatal (commode) en vervolgens aan het werk in HET KAMERTJE ;-)