PDA

View Full Version : Tijd voor... jawel .. Fingerpicking.. Tommy Emmanuel ..



rien
17 september 2003, 01:22
Alleen hout en snaren.. Windy and Warm ( met duimpick.. wat een ellende )

enjoy
Rien

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000109360_000004651_proj.mp3

Maiden Michiel
17 september 2003, 08:51
fuck dit klinkt goed.
Goede dynamiek ook!

blues_traveller
17 september 2003, 09:36
Mooi gespeeld. Ik weet dat het moeilijk is want ik ben er zelf ook al een tijdje mee bezig maar dan met de uitvoering van chet atkins. (die is op papier een stuk makkelijk) Hoe kom je aan de tab of heb je het zelf uitgevogeld

ReinoutV
17 september 2003, 09:37
Klinkt goed ja. De feel zit er iig heel goed in. Niet altijd even netjes gespeeld (rammelende snaren, te wilde slide), maar dat komt nog wel met nog meer oefenen :). Ik ken het nummer, dus weet hoe lastig dit is. De snelle stukken klinken ook goed!

Janne
17 september 2003, 18:32
So klinkt lekker relaxed. Paar kleine foutjes, maar klinkt verder echt heel goed.

Janne

rien
17 september 2003, 19:15
Hoi allemaal

Dank voor jullie reacties.De tab heb ik uit Tommy emmanuels boek not for note..wat ik pas een paar maanden heb. Ik speel opzettelijk met zo'n duimpick maar daar moet ik erg aan wennen maar de dynamiek geeft zoveel meerwaarde dat ik de foutjes op de koop toe neem. Vandaar dat de snaren soms clashen met slides enzo...

Ik zal het wel eens foutloos posten maar dan alleen met mn vingers gepseeld maar dan is het moeilijker om de feel of de gorrve c=vast te houden want dit soort stukken komt pas echt tot leven met de feel en de dynamiek. Mischien , waarschijnlijk, komt het wel voor elkaar als ik niet meer in ge gaten heb dat ik ddat kl... duimplectrum om heb

Hoe dan ook blijft een parchtig stuk muziek

Hoi
Rien

JorisBos
18 september 2003, 01:59
Die foutjes maken het juist 'puur' vind ik. Heel gaaf gespeeld, jou stijl bevalt mij wel. Top!

rien
18 september 2003, 02:09
Merci Joris.. Ik ben redelijk verslaafd aan deze stij !l

Zoals beloofd heb ik hem hier nogmaals aleen met de vingers gespeeld nu zonder pick ( redelijk foutloos ) en je hoort direkt de dynamiek wegvloeien .. Om de boel op te leuken heb ik er een echootje overheen geplakt.

Nadeel is dat ik de vorige link moest uitzetten omdat digital planet maar max 10 meg ruimte geeft..

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000109360_000004657_proj.mp3

Hoi
Rien