PDA

View Full Version : Ruis en brom in mijn buizenversterker??? Wat moet ik doen...



MartyJ
16 september 2003, 22:38
Ik heb sinds een week een laney buizenversterker. Wanneer deze clean staat hoor ik al een ruis........ Maar wanneer ik dan mijn boss pedaaltjes in de loop plaats of enkel doorlus dan krijg ik toch een harde brom te horen!! Ondanks dat ik niet speel of een pedaaltje intrap.

Weet iemand wat dit kan zijn???? Een buis stuk?? Ik heb de amp al in de keuken neergezet zodat ie geaard is maar dat mag niet baten.

Hoop echt dat iemand een idee heeft.....

hadv
16 september 2003, 23:33
structureel zoeken
- ruist-ie zonder gitaar ?
- ruist-ie met gitaar maar een ander snoer ?

etc
zie ook andere topics in deze groep

MartyJ
17 september 2003, 00:05
Zonder gitaar zit er al een behoorlijke ruis in wanneer je de clean channel opendraait..........! Met mijn Fender is het helemaal erg ....de Gibson onderdrukt nog wel iets ruis. Heb ook al diverse kabels gebruikt maar hier ligt het probleem niet, mijninsziens!

Wanneer je dan ook nog effecten doorlust wordt het helemaal 1 bak ellende......

nicoverduin
17 september 2003, 05:15
tijd voor een service beurt. Mogelijk een van de plaatweerstanden versleten. De brom klinkt als een rotte jack.
Nico

ieme
18 september 2003, 11:08
Speel je over een geaard stopcontact?

-robbert-
18 september 2003, 11:24
Speel je over een geaard stopcontact?


Ik heb de amp al in de keuken neergezet zodat ie geaard is maar dat mag niet baten.

:roll:

Dirk_Hendrik
18 september 2003, 16:01
Gebruik je adapters met je pedalen? Zo ja dan kun je daar brom uit oppikken daar ze in hetzelfde stopcontact zitten als je versterker. Aardlus gecreeerd.
Pedalen in je loop. Nog een aardlus via de aarding van je kabels. Pakt heerlijk brom op.