PDA

View Full Version : Vantage een optie?



Manolito
1 augustus 2001, 20:35
Ik ben nog steeds aan het zoeken voor een nieuwe gitaar. Nou heb ik een mooie Ibanez RG gezien, maar voor 1270, maar ook zag ik Vantage gitaren, voor 500 en wat ik van Vantage heb gehoord is dat het een dochters merk is van Ibanez, dat het dus onderdelen van Ibanez gebruikt maar ze goedkoper levert omdat het wordt geproduceerd in aziatische landen? Dat het dus ondanks de erg gunstige prijs kwaliteit biedt? Ik heb ze uitgeprobeerd: ze spelen en klinken goed, niet goedkoop, niet slecht, maar toch weet ik het niet. Ik heb er ook over nagedacht om misschien een tweedehandse te zoeken, dan kan ik een mooie voor een lagere prijs vinden (het gaat me niet om het uiterlijk).
Weet gij raad?

taylor
1 augustus 2001, 21:12
ben je een beginer??

dan zou ik voor de goedkoop en redelijk goed gaan.

je zult toch eerst motten leren spelen,als je het bevalt kun je altijd naar en ander kijken(over en jaar of 2)

sleep_to_saturate
2 augustus 2001, 01:54
Mijn eerste elek. gitaar was ook een vantage, heb er veel plezier aan beleefd. Tegen de tijd dat je een beetje je gitaarspel hebt ontwikkeld, weet je ook beter wat voor sound je zoekt.

Enige wat me tegenstond maar pas na jaren opmerkte was dat de elementen niet zo veel output hebben.

Manolito
2 augustus 2001, 22:33
Ik heb aardig wat ervaring op akoestisch gebied. Ik ben pas twee jaar bezig, maar ik heb in die twee jaar al veel berijkt. Ik ben daardoor overgestapt naar een andere gitaardocent, omdat ik van mijn eerste leraar al klaar was. Ik wil niet arrogant overkomen door dit te zeggen, het is alleen zo dat jullie weten, ik heb ervaring, maar niet op de elektrische manier, heb er al veel over gelezen en zoveel mogelijk technieken akoestisch geleerd. Dus uiteindelijk weet ik veel alleen heb ik het niet in de praktijk gebracht. Daarom klinkt alles wel goed als ik een elektrische gitaar uitprobeer.

Manolito
2 augustus 2001, 22:40
Maar weet niet of het ook echt goed is. Mijn nieuwe gitaardocent raadt me trouwens aan een goede dure te nemen (vooral de JS modellen, die voor mij wat aan de prijsige kant liggen). Ik had het gelijk over Ibanez RG modellen, waar hij tevreden over was. Ook Yamaha vindt hij goed. Maar of hij Vantage goed vindt, weet ik niet en ja, ik weet niet of je ook kan zeggen dat een duurdere gitaar gelijk ook beter is, misschien is die Vantage net zo goed. Ze waren namelijk nog afgeprijsd omdat het oude modellen waren en de winkel ze weg wil hebben (Rock Palace). Ik kan natuurlijk gewoon lekker doorsparen, maar dadelijk koop ik iets twee maal zo duur alleen omdat het van een groot merk is.

sleep_to_saturate
3 augustus 2001, 01:01
Nou, er zit wel een verschil tussen de vantage en de ibanez gitaren. Een Ibanez is heel wat beter dan een vantage. Hoewel ik wel denk dat dat vooral door de elementen komt. Als ik ooit dimarzio's ofzo in m'n vantage zet, denk ik wel dat ie net zo (zo niet beter) qua geluid klinkt. Maar ja dan kom je ook wel op dezelfde prijs als een RG uit.
Maar in ieder geval heb ik nog nooit problemen gehad met de vantage (hij heeft in de loop der jaren behoorlijke smakken gemaakt), enige waar ik niet zo blij mee was is dat ie moeilijk te stemmen was. Maar ik heb nogal wat problemen met dat floyd rose systeem. Die heeft de RG ook.

taylor
3 augustus 2001, 20:36
ja sorry manolito

ik dacht dat je een beginner was,nou als je gitaar spelen echt zit zitten zou ik gewoon en redelijke goeie dus en wat duurder model aanschafen.

al zou de overgaan van akkoest naar elec ook wel wenen zijn