PDA

View Full Version : Brian Moore in Amerika gekocht!



Sj03rd
16 september 2003, 03:32
Nou...hij is EINDELIJK binnen!
Ik had 'm 30 augustus "gewonnen" op ebay en ik heb m vandaag in huis gekregen in Florida. Ik zit 5 maanden voor m'n opleiding in Florida dus dat was natuurlijk een mooie kans om er een leuk gitaartje bij te kopen.
Het is dus de Brian Moore i8 geworden.
Ik kreeg er een mooie koffer bij en toen ik deze openmaakte werd ik wel blij: Hijs wel VET hoor :-D
Een SD JB in de brug en een alnico II (of iets wat erop lijkt qua naam) in de nekpositie. Ik kan ze allebei splitten met de tone en volume knop, das wel handig!
Het is een mooie quilt maple top die er nog heel goed uitziet afgezien van mijn vingerafdrukken die er nu dus wel opzitten! 8-)
De headstock is apart maar wel mooi vind en er zitten goede tuners op; Sperzel locking tuners en dat merk je ook wel want dit ding onstemt niet net zoals m'n music-man. Ik neem nooit meer een gitaar met welk tremelo systeem dan ook....gheghe
Hij speelt heerlijk al is de actie nog wel wat hoog, dat ga ik nog wel ff veranderen. De jack-ingang is ook wel leuk geplaatst aan de achterkant van de body. Weer eens wat anders!
Ook had ik via www.musiciansfriend.com nog een J-station gekocht en een kabel enz enz om 'm op m'n laptop aan te sluiten en ook over die J-station bennik erg tevreden!
Kortom: Mijn dag is weer helemaal goed! :-D

Hier zijn de foto's, ze zijn niet echt top qua kwaliteit maar fotograaf is ook niet voor mij weggelegd......
:-?

http://groups.msn.com/Sj03rd/brianmoore.msnw?albumlist=2

Negative K3 fan
16 september 2003, 08:19
alnico II (of iets wat erop lijkt qua naam) in de nekpositie.

Alnico pro II heten ze, dus je was warm. Erg koele gitaar trrouwens! Maar wie/wat is Brian Moore (dont shoot me).

jorrit
16 september 2003, 09:07
vette gitaar man! echt een super dingetje....k heb er verschillende teste over gelezen en ze schijnen echt super te zijn.

hoeveel kostte het winnen van deze gitaar???

ruurd
16 september 2003, 09:18
alnico II (of iets wat erop lijkt qua naam) in de nekpositie.

Alnico pro II heten ze, dus je was warm. Erg koele gitaar trrouwens! Maar wie/wat is Brian Moore (dont shoot me).

brain moore is een gitaar merk. en brain zal wel de baas van het bedrijf zijn. errug luxe gitaren

Baco
16 september 2003, 10:08
Yep, Brian Moore zijn echt heel, heel knappe gitaren (die headstock alleen al bijvoorbeeld). Bij Piens in Deinze hebben ze schone collectie van die gitaren. Echte kwijlgitaartjes :wink:

Beezzzt
16 september 2003, 10:38
Prachtig gitaartje, geen twijfel aan.
Je uitleg begrijp ik echter niet goed. Wat is er dan zo mis aan een gitaar met tremolo ?
De Floyd Rose op mijn Jackson ontstemt NOOIT.

guitartub
16 september 2003, 11:15
Als ik het goed heb worden Brian Moore gitaren in Nederland geimporteerd door Henny van Ochten in OOST- SOUBURG.

guitartub
16 september 2003, 11:33
O ja Sjo3rd,

Nog gefeliciteerd met je beide aanwinsten, ik speel zelf al een poosje over een J-station die ik on stage met veel plezier benut. De presets schakel ik via een Roland GFC-50 want anders is het niet te doen.

Groetjes,
Bert.

Sj03rd
16 september 2003, 14:22
Bedankt voor alle coole reacties, ik ben er nog steeds heeeel tevreden mee. Het heeft me in totaal incl opsturen (+verzekering) 435 dollar gekost, ongeveer 370 euro. De nieuwprijs van deze gitaar is in Amerika 1095 dollar zonder koffer.
Volgens mij heb ik wel een goeie deal!
Alleen ff nieuwe snaren erop en zorgen dat ik weer wat meer speel want ik had al 2 maanden niet meer gespeeld en dat is niet fijn voor de vingertjes :-D

srv-man
17 september 2003, 00:35
Je drukt je nog bescheiden uit, dit is een heel goede koop. BMG´s zijn echt vette gitaren! Van harte gefeliciteerd!

Hoe bevalt de pu combi je, ik wil zo´n set ook op een gitaar gaan schroeven.

Sj03rd
17 september 2003, 02:33
Nou dat is altijd goed om te horen...:)

Die pickup combinatie bevalt me zeker wel, de Jeff Beck kende ik al omdat ik deze eerst in m'n music-man wilde zetten maar ik heb de Bill Lawrence er toch maar in laten zitten. DIe alnico pro kende ik nog niet maar ik moet zeggen dat er clean een heerlijk warme toon uitkomt, het verschil tussen humbucker en single coil is alleen een beetje groter dan ik had gehoopt, maar dat is in principe logisch. Met overdrive geeft de alnico een lekker helder geluid ook goed voor bluesy stuff.....
De twee vullen elkaar lekker aan en ik heb ook een zeer bruikbaar geluid als ik ze beide combineer. Iets minder bite dan alleen de neck dus wat af en toe ook wel lekker is.

The Mule
17 september 2003, 06:37
Ik heb nog ergens in een Guitar Player een testje staan waarbij de BM i8 werd vergeleken met 12 andere gitaren onder de $1000 grens. Hij kwam er wel goed uit, en hij zag er zeker ook goed uit. Is het een 'naturel' finish?

Anyway, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :)

Dude
17 september 2003, 10:08
Hey sjoerd, wat voor werk doe je dan ? en is het een beetje cool in florida ? vette muziek zaken zeker ? ik ben er heel lang geleden ook eens geweest en kan me herinneren dat ik in een muziek winkel vlak bij disneyland ben geweest, man man wat een geile gitaren hadden ze daar, opgestapeld tot aan het plafond...

BLOK182
17 september 2003, 16:35
Gefeliciteerd dude, stoer spul!!

Sj03rd
17 september 2003, 17:58
Hey sjoerd, wat voor werk doe je dan ? en is het een beetje cool in florida ? vette muziek zaken zeker ? ik ben er heel lang geleden ook eens geweest en kan me herinneren dat ik in een muziek winkel vlak bij disneyland ben geweest, man man wat een geile gitaren hadden ze daar, opgestapeld tot aan het plafond...


ik zit hier voor m'n opleiding, KLM Flight Academy, we doen hier ons vliegtraject vanwege het goede weer tov Nederland. Maar op het moment valt dat ook flink tegen vanwege die hurricane "isabelle". De gitaar komt nu dus extra goed van pas.
Ik heb nog geen muziekzaken gezien hier, maar ik heb het ook best wel druk gehad. Ik zit er nog 3 maanden dus ik ga zeker nog wel ff rondkijken :)

Er vroeg ook nog iemand of het de natural finish was -> er is inderdaad ook een natural finish die een stuk goedkoper is maar ik heb er dus eentje met een maple quilt top, wel vet vinnik....