PDA

View Full Version : Mn nieuwe bas



Bastijn
15 september 2003, 20:39
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe bas aangeschaft, de Yamaha SBV500. Ik heb expres gewacht met een topic, totdat ik geld genoeg had voor block-inlays.
Ik heb deze bas aangeschaft, omdat ik alleen maar een 5-snarige fretloze bas had, en in een metalband belandde, waarvoor ik echt een gefrette bas nodig had. Ik ben toen op zoek gegaan naar een 4-snarige bas, voor het snellere werk. Ik hou van aparte modellen en vond deze er gaaf uit zien. Nadat ik had gelezen dat dit een remake is van een jaren 60 gitaarmodel van Yamaha, was ik verkocht. (De block-inlays die ik erin heb laten zetten zijn ook een verwijzing naar de sixties & seventies.)
Ik heb deze bas eigenlijk lukraak besteld, zonder te bespelen (geen enkele winkel heeft m staan) en was eigenlijk totaal verrast met de fantastische hals. Deze bas heeft echt een zeer aangename hals, heel geschikt voor het snellere werk.
Ook het geluid bevalt mij uitstekend. Net een Fender Jazz, maar dan anders. Hij heeft een heel hoog en rebels geluid, en komt in harmonie met 2 (distorted) gitaren prachtig naar voren. Ook het slapgeluid is heel erg mooi. En met een plectrum kan je m helemaal laten schreeuwen, geweldig. Ik ben heel erg tevreden met deze bas, vandaar dat ik ook geinvesteerd heb in een koffer, Schaller Straplocks, en block inlays.
Ziehier het resultaat.

specificaties
-2 single coils (sommige zeggen dat het Alnico's zijn, andere zeggen dat ze van Yamaha zijn, ik zou het meteen geloven als het ook Alnico's waren, wat een prachtig geluid, en nog ruisvrij ook)
-2x volume 1x tone
-meegespoten Samurai-zwaard look-a-like headstock
- inmiddels DR snaren, Schaller straplocks, Stijlvorm blockinlays, Koffer

http://knmi.pagina-online.net/bas/1.jpg
http://knmi.pagina-online.net/bas/2.jpg
http://knmi.pagina-online.net/bas/3.jpg

Laus
15 september 2003, 21:23
goeie smaak. gaaf ding.

JoVe
15 september 2003, 21:28
Leuke bas!! is dat inlayen van die inlays eigenlijk duur?

btw. Alnico is geen merk hoor, ja tenzij iemand z'n pick-up bedrijf Alnico noemt. Maar verder is het het type magneet van de pick-up, geloof ik. Aan de naam te zien zal het wel een legering van aluminium, nikkel en koper zijn.

Bastijn
15 september 2003, 22:44
Leuke bas!! is dat inlayen van die inlays eigenlijk duur?


T koste 140 euro, en t was 2 weken werk.....
en t dubbel en dwars waard

Groupie
16 september 2003, 16:19
Ze zijn zo........ wit... :-?

Bastijn
16 september 2003, 16:20
Ze zijn zo........ wit... :-?

dat komt door de felle flits van de camera, normaliter zit er flink wat kleurverschil in.....beetje groen en blauw erdoorheen

Junkhead
16 september 2003, 17:40
Pretty :-)

Clunk
16 september 2003, 18:31
gave bas :D

dikkie dik
16 september 2003, 18:41
leuk basje dude. ja ik heb em weleens gezien. niet bespeel *jammerhmmzz*. maargoed. veel plezier ermee dude ;)

bassopotmus
16 september 2003, 19:13
Leuk man...Hoort die rare 12de fret zo? Is beetje anders dan de andere, maar zal zo horen.

Bastijn
16 september 2003, 19:36
aha basso is dé, maar dan ook dé persoon om zoiets op te merken wat de rest niet opvalt. en je hebt gelijk.
t punt met de blockinlay was, dat er al gewone ronde inlays in de hals zitten, en het 12de inlayblokje is niet breed genoeg om die twee stippen te overbruggen. dus heb ik er voor gekozen om aan beide kanten van het blokje een halve stip uit te laten steken, waardoor mn 12defret meteen een herkennningspunt heeft. tis opzich wel mooi uit de was gekomen, t ziet er een beetje raar uit, maar over t algemeen past dat wel bij deze rare bas.

@iedereen:
thanx voor jullie enthousiaste reacties, af en toe voelde ik me echt een freak met deze bas, en in den beginne heb ik ook niet al te fijne reacties gehad. (maar dat waren dan ook geen bassisten)

bassopotmus
16 september 2003, 19:41
Oke dan, sorry maar wel een klein beetje slordig dan van de bouwer, ikzelf had ze wat breder gemaakt, zoals je op 70 Fenders kan zien

Bastijn
16 september 2003, 19:44
je bedoelt de inlay?
maar die koop je in pakettjes, met standaard maten, en hij had van te voren tegen mij gezegd, dit is het probleem, en er zijn een paar oplossingen. we hebben even overlegd en ik vond dit de beste oplossing.
zo lelijk is het toch niet, het heeft wel wat opzich...

bassopotmus
16 september 2003, 20:40
Nou, er is niet echt iets fouts aan, maar ik laat ze dan toch ergens anders doen, als ik eens blocks wil, waar ze me het PRECIES zo maken als dat ik wil.

Zie een voorbeeld, erg classy!

http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0157500_xl.jpg

Phyrexian
17 september 2003, 09:33
Vette Bass Basstijn.
Tip voor de volgende fotopost: resize die foto's naar een kleiner formaat!! 800x600 zou al meer dan groot genoeg zijn vind ik.
Ik zit hier op een 22" inch monitor in 1600x1200 en ik moet al serieus scrollen om je foto's volledig te bekijken :D

Bastijn
17 september 2003, 13:59
bedankt voor de tip, maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van computers.....mn broer heb met zn digitale camera de foto's gemaakt en op mijn computer gezet, en toen leken ze best klein. maar dit formaat vind ik ook best leuk, tis lekker gedetailleerd, maar idd wel errug onoverzichtelijk.

Bastijn
17 september 2003, 13:59
bedankt voor de tip, maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van computers.....mn broer heb met zn digitale camera de foto's gemaakt en op mijn computer gezet, en toen leken ze best klein. maar dit formaat vind ik ook best leuk, tis lekker gedetailleerd, maar idd wel errug onoverzichtelijk.

Phyrexian
17 september 2003, 14:52
bedankt voor de tip, maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van computers.....mn broer heb met zn digitale camera de foto's gemaakt en op mijn computer gezet, en toen leken ze best klein. maar dit formaat vind ik ook best leuk, tis lekker gedetailleerd, maar idd wel errug onoverzichtelijk.

no problem dude :)

basswasp
17 september 2003, 19:23
Vette Bass Basstijn.
Tip voor de volgende fotopost: resize die foto's naar een kleiner formaat!! 800x600 zou al meer dan groot genoeg zijn vind ik.
Ik zit hier op een 22" inch monitor in 1600x1200 en ik moet al serieus scrollen om je foto's volledig te bekijken :D
Kan je nagaan wat er gebeurt als je dit bekijkt met 800x600 op een 14" monitor :D

Phyrexian
18 september 2003, 10:13
Kan je nagaan wat er gebeurt als je dit bekijkt met 800x600 op een 14" monitor :D

... scrollers paradise :-D