PDA

View Full Version : waarde van Gibson S1?



punkydude
15 september 2003, 18:31
Hallo,

Weten jullie soms wat een gibson S1 waard zou zijn?

CHMC
15 september 2003, 18:42
waardT?

iam
15 september 2003, 19:11
ik geef je er 300€ voor :wink:

punkydude
15 september 2003, 20:04
niemand?

gerrekat
15 september 2003, 20:31
WTF is een S1?????????

MarshallSG
15 september 2003, 20:38
http://www.nealsmusic.com/GibsonS1.jpg

http://www.nealsmusic.com/gibson_epiphone_guitars.htm

in de us staat er een voor $495

punkydude
15 september 2003, 20:51
Die van men oom is toch wel pakken mooier hoor!! Naturel kleur, er zit niet één schrammetje in! En de chroom en de PU blinken als nieuw!!!

hansoonk
16 september 2003, 14:49
Op marktplaats staat er één te koop voor 600 Euro (staat er al wat langer). De S-1 is een variant op de Marauder en die schijnen voor 400-500 Euro te koop te zijn (zoek maar op gitaarnet naar Marauder) . Ik wil zelf wel eens een poosje zo'n Marauder proberen en heb nu een paar keer zo'n ding langs zien komen op ebay in Duitsland of UK en het winnend bod lag meestal in de ordegrootte van 315 pond of 500 Euro. Dus de 400-500 Euro klopt wel. Ik wil zo'n 25-jaar oude gitaar echter wel even in de handen hebben voordat ik hem koop en hoop nu zaterdag in Veenendaal een mooie Marauder te scoren ...

Is je oom van plan hem te verkopen??? Neem dan even contact met me op!

punkydude
16 september 2003, 20:08
Neeen hoor, dat is zijn levensgitaar!! Ik heb er al paar keer op gespeeld, echt een supergitaartje!! Speelt superzacht, zachter dan de gibson SG's die ik al verscheidene malen heb getest!! En die PU's zien er echt speciaal uit!! Net alsof er een soort groene vloeistof inzit, echt prachtige gitaar!!f

gerrekat
16 september 2003, 20:16
Hmmm vind het niet echt mooi ofzo...........zou er niet snel 400 EURO voor betalen......

punkydude
16 september 2003, 20:17
Btw, Ik heb het eens gevraagd in de gitaarwinkel wat hij waard zou zijn. En hij zocht het op en was iets van 600-650€ waard!!

gerrekat
16 september 2003, 20:40
Er staat GIBSON op dan is heta ltijd wat waard, zo is het nu eenmaal, maar het zal maar net zijn wat iemand er voor over heeft, ik dnk dat je hem voor dat bedrag niet snel zal verkopen...........

het is niet bepaald een van de meest begeerde GIBSON modellen, maar wie weet, wil je hem kwijt ofzo?

MarshallSG
16 september 2003, 20:57
Aan de anderkant weet je nooit wat zo'n model ooit eens op gaat brengen. Er hoeft maar een of andere vage grunge band er op te gaan spelen die wereld beroemd worden en dan wil opeens iedereen zo'n ding hebben. Kijk bv naar de Gibson RD die in populariteit gestegen is omdat de foofighter er op spelen.

gerrekat
16 september 2003, 21:22
ja of de jaguar van Kurt Kobain HAHAHAHA

bert k
16 september 2003, 21:47
Er staat me iets bij dat de pups zijn ontworpen door Bill Lawrence.

hadv
16 september 2003, 23:16
klopt, 3 single coil bill lawrence elementen
in verschillende kleuren en materialen geleverd
mahonie of maple body
maple neck en fingerboard
in de folder staatie met een andere brug die gibson indertijd nog wel eens gebruikte
gibson experimenteerde er in die tijd (sorry, altijd) vrolijk op los, je had de Marauder (uiterlijk bijna de S1, humbucker bij de neck en een schuin geplaatste single coil bij de brug) de RD's, de L-6S custom/deluxe
the The Paul en The SG en de Ripper en Grabber bassen.

het is een goede gitaar, alleen door die elementen klinkt-ie wel heel anders dan bv een lp
de waarde is die van een dik 20 jaar oude gibson, dus voor minder dan 400 euro moet je um niet wegdoen (tenzij je in geldnood zit :evil: ), maar voornamelijk wat de gek er voor over heeft

bron: Gibson folder uit begin 1979

Ic3gl0vE
17 september 2003, 16:44
Een vriend van me heeft nog ergens zo'n Egmond gitaar liggen en die lijkt er best wel op. Maar zo'n oude egmond is geen drol waard natuurlijk