PDA

View Full Version : Epiphone LP Standard Of Studio



Maroetoo
15 september 2003, 16:24
Welk model is beter of weet iemand een nog betere lp kopie van
Epiphone?

Casseman
15 september 2003, 16:26
Epiphone Les Paul Custom

Maroetoo
15 september 2003, 16:27
Epiphone Les Paul Custom
Kan je me ook vertellen wat de verschillen zijn?

-robbert-
15 september 2003, 16:28
voor oldskool punk is de studio de beste, of een sg

guvnor
15 september 2003, 16:29
Epiphone heeft toch ook een Elite serie? Kost wat, maar dan heb je wat :-)

Maroetoo
15 september 2003, 16:29
voor oldskool punk is de studio de beste, of een sg

Ik speel pop/rock beetje guns 'n roses en led zepplin invloed

-robbert-
15 september 2003, 16:31
ga dan voor een standard of een custom, de custom is nog wat luxer (dikkere bindingen, ook rond de kop, en achterzijde van de body) en blok-inleg, en gouden hardware

Maroetoo
15 september 2003, 16:32
ga dan voor een standard of een custom

Ok, maar wat zijn de verschillen
ik hoor elke keer wel standard, studio, custom
maar ben benieuwd naar wat de verschillen zijn

-robbert-
15 september 2003, 16:34
ga dan voor een standard of een custom, de custom is nog wat luxer (dikkere bindingen, ook rond de kop, en achterzijde van de body) en blok-inleg, en gouden hardware

Maroetoo
15 september 2003, 16:36
ga dan voor een standard of een custom, de custom is nog wat luxer (dikkere bindingen, ook rond de kop, en achterzijde van de body) en blok-inleg, en gouden hardware

Dus qua kwaliteit is het:

Custom op 1
Standard op 2
En de Studio op 3?

Matje
15 september 2003, 16:52
www.epiphone.com

Rupke_rocks
19 september 2003, 10:11
Het beste is wat jij het mooiste vind klinken.

dus probeer ze alle drie uit zou ik zeggen

groetjes Rupke

ps ik heb de epi custom, welis waar met andere elementen er in , erg tevreden.

Neals
19 september 2003, 12:05
Die studio is toch de LP100, en das eersteklas rotzooi...


Ik zou een standard of een custom nemen, maar die custom is gewoon een vetterre gitaar.

hellogoodbye
19 september 2003, 13:46
Die studio is toch de LP100, en das eersteklas rotzooi...
Nee, ik heb toevallig de folder thuisliggen (en je kan het ook op de site zien): je hebt een custom, standard, studio én de LP100 (met bolt neck).

kokteejl
19 september 2003, 15:47
ps ik heb de epi custom, welis waar met andere elementen er in , erg tevreden.[/quote]

hehe kheb er ook een, welke elementen heb jij erin gezet?

Maroetoo
19 september 2003, 15:51
ben net ff bij me favo muziekwinkel aan het informeren geweest

Studio gaat niet door omdat hij geen verlijmde body hals heeft
en niet de looks van een les paul

Het verschil tussen de custom en standard zit em puur in de looks en
niet in de hardware, custom heeft een gegraveerde kop en van die witte lijnen langs de randen

Dus ik zit nu nog te twijfelen tussen de custom en de standard

De winkelier vertelde me dat hij zelf een epiphone en een gibson had en dat hij het verschil amper hoorde, iemand daar ervaring mee?

hellogoodbye
19 september 2003, 18:59
ben net ff bij me favo muziekwinkel aan het informeren geweest

Studio gaat niet door omdat hij geen verlijmde body hals heeft
en niet de looks van een les paul

Het verschil tussen de custom en standard zit em puur in de looks en
niet in de hardware, custom heeft een gegraveerde kop en van die witte lijnen langs de randen

Dus ik zit nu nog te twijfelen tussen de custom en de standard

De winkelier vertelde me dat hij zelf een epiphone en een gibson had en dat hij het verschil amper hoorde, iemand daar ervaring mee?
Bullshit. De studio is een 'echte' LP mét verlijmde hals. De LP100 heeft géén gelijmde hals maar een bolt on. De Standard heeft ook bindings, alleen minder. Simpele info uit de folder...
En dat hij het verschil amper hoorde... tja, hangt ervan af hoe je 'm beluistert... Speelde hij hem wel via een versterker...? :D
Het verschil zit 'm ook in de kwaliteit van de onderdelen: vaak dingen die je niet (direct) hoort maar die wel of niet lang meegaan en zo.

Zo, dat was het. En dan heb ik nog geeneens een Gibson, zelfs geen LP kloon. Al met al: hoog tijd voor een andere winkel...!

EDIT:
Even de verschillen op een rijtje (en dan ook alleen de verschillen):

LP Custom: 2 humbuckers, hardware gold; neck set mahogany; inlay block; binding B/N/H; body mahogany/alder; top mahogany/alder

LP Standard: 2 humbuckers, hardware chrome; neck set mahogany; inlay trapezoid; binding B/N; body mahogany/alder; top flame maple

LP Studio: 2 humbuckers, hardware chrome; neck set mahogany; inlay trapezoid; binding (none); body mahogany/alder; top mahogany/alder

LP-100: 2 open coils hb's; hardware chrome; neck bolt on mahogany; inlay dot; binding (none); body alder/mahogany; top alder mahogany

MarshallSG
19 september 2003, 19:04
De winkelier vertelde me dat hij zelf een epiphone en een gibson had en dat hij het verschil amper hoorde, iemand daar ervaring mee?

die verkoper dient direct ontslagen te worden. Als je dat verschil niet hoort is ie of doof of lult uit z'n nek. Er is echt wel een groot verschil in klank tussen een epi en een gibson (muv de elite serie dan misschien)
Er is niks mis met een Epi maar het is geen Gibson.

Baco
19 september 2003, 21:16
Het lijkt mij inderdaad een verkoper (in een vorig leven misschien wasmachines of zo verkocht) te zijn en niet echt een muzikant. Er zit heel wat verschil tss de Epiphones en de Gibsons (afwerking, houtsoorten, pick-ups, constructie, ...).
Mij hebben ze altijd afgeraden om een Studio te nemen (vind ik persoonlijk de mooiste, volledig zwart :D ), daar deze van kwaliteit/klank de minste zou zijn. Noot: heb dit zelf nooit getest, zo ver sta ik nog niet.
Een Standard sunburst of zo zou een beetje misstaan naast mijn andere gitaren. Nu ja, ik denk dat het (met tijd dan wel) een PRS zal worden, die hebben prachtige zwart/grijze burst modellen. Of een ESP Eclipse custom, maar die heeft nogal een zwaar prijskaartje... :-(

SiNiSTRaL
19 september 2003, 21:50
de LP studio van GIBSON was toentertijd uitgebracht als betaalbaar model, dus een zgn 'budgetgitaar', zelfs de gibsonversie is geen absolute topgitaar, zo hetzelfde bij de epi, de lp studio slurpt gewoon kont :)
De Std daarentegen is een heel goeie gitaar voor het geld, goeie bespeelbaarheid, (over het algemeen) goed afgewerkt, alleen de elementen vervangen is een must (mijn epi explorer met Bill lawrence in de brug scheurt elke gibson eruit hoor ;) ) en evt de bedrading en electronica vervangen, misschien de tuners, maar die zijn tegenwoordig (in ieder geval op de goth series) gewoon van Grover (dus erg goed).
dus mijn advies: koop de standard, vervang de elementen en je hebt een zeer goeie gitaar voor relatief weinig geld...want een epi mag dan wel een 'kopie' zijn, maar laat andere kopiemerken als stagg en squier meters achter zich....

hellogoodbye
19 september 2003, 23:05
De Std daarentegen is een heel goeie gitaar voor het geld, goeie bespeelbaarheid, (over het algemeen) goed afgewerkt, alleen de elementen vervangen is een must (mijn epi explorer met Bill lawrence in de brug scheurt elke gibson eruit hoor ;) ) en evt de bedrading en electronica vervangen, misschien de tuners, maar die zijn tegenwoordig (in ieder geval op de goth series) gewoon van Grover (dus erg goed).
dus mijn advies: koop de standard, vervang de elementen en je hebt een zeer goeie gitaar voor relatief weinig geld...want een epi mag dan wel een 'kopie' zijn, maar laat andere kopiemerken als stagg en squier meters achter zich....
Ja, da's nogal makkelijk: die Epi Standard is drie keer duurder dan de Stagg LP...!!!
En wat kost die Standard wel niet als je alles meetelt wat je (eventueel) wilt vervangen...?
Da's appels met peren vergelijken.

SiNiSTRaL
19 september 2003, 23:13
hij staat hier in de nieuwe feedback mailing voor 525, 2ehands moet ie voor 400 makkelijk te vinden zijn, en dan 2 nieuwe elementen erin (bill lawrence kosten bij maker 45 euro ofzo per stuk, dus 90 erbij)
dus 2ehands moet je er 1 voor in totaal 500 kunnen maken :)

hellogoodbye
20 september 2003, 11:35
hij staat hier in de nieuwe feedback mailing voor 525, 2ehands moet ie voor 400 makkelijk te vinden zijn, en dan 2 nieuwe elementen erin (bill lawrence kosten bij maker 45 euro ofzo per stuk, dus 90 erbij)
dus 2ehands moet je er 1 voor in totaal 500 kunnen maken :)
Hm, dan is íe 2 1/2 keer zo duur... Dus da's nog steeds appels met peren vergelijken... :wink:

Maroetoo
20 september 2003, 11:43
de LP studio van GIBSON was toentertijd uitgebracht als betaalbaar model, dus een zgn 'budgetgitaar', zelfs de gibsonversie is geen absolute topgitaar, zo hetzelfde bij de epi, de lp studio slurpt gewoon kont :)
De Std daarentegen is een heel goeie gitaar voor het geld, goeie bespeelbaarheid, (over het algemeen) goed afgewerkt, alleen de elementen vervangen is een must (mijn epi explorer met Bill lawrence in de brug scheurt elke gibson eruit hoor ;) ) en evt de bedrading en electronica vervangen, misschien de tuners, maar die zijn tegenwoordig (in ieder geval op de goth series) gewoon van Grover (dus erg goed).
dus mijn advies: koop de standard, vervang de elementen en je hebt een zeer goeie gitaar voor relatief weinig geld...want een epi mag dan wel een 'kopie' zijn, maar laat andere kopiemerken als stagg en squier meters achter zich....

Wat voor elementen zou ik erin moeten zetten?

Maroetoo
20 september 2003, 11:45
ben net ff bij me favo muziekwinkel aan het informeren geweest

Studio gaat niet door omdat hij geen verlijmde body hals heeft
en niet de looks van een les paul

Het verschil tussen de custom en standard zit em puur in de looks en
niet in de hardware, custom heeft een gegraveerde kop en van die witte lijnen langs de randen

Dus ik zit nu nog te twijfelen tussen de custom en de standard

De winkelier vertelde me dat hij zelf een epiphone en een gibson had en dat hij het verschil amper hoorde, iemand daar ervaring mee?
Bullshit. De studio is een 'echte' LP mét verlijmde hals. De LP100 heeft géén gelijmde hals maar een bolt on. De Standard heeft ook bindings, alleen minder. Simpele info uit de folder...
En dat hij het verschil amper hoorde... tja, hangt ervan af hoe je 'm beluistert... Speelde hij hem wel via een versterker...? :D
Het verschil zit 'm ook in de kwaliteit van de onderdelen: vaak dingen die je niet (direct) hoort maar die wel of niet lang meegaan en zo.

Zo, dat was het. En dan heb ik nog geeneens een Gibson, zelfs geen LP kloon. Al met al: hoog tijd voor een andere winkel...!

EDIT:
Even de verschillen op een rijtje (en dan ook alleen de verschillen):

LP Custom: 2 humbuckers, hardware gold; neck set mahogany; inlay block; binding B/N/H; body mahogany/alder; top mahogany/alder

LP Standard: 2 humbuckers, hardware chrome; neck set mahogany; inlay trapezoid; binding B/N; body mahogany/alder; top flame maple

LP Studio: 2 humbuckers, hardware chrome; neck set mahogany; inlay trapezoid; binding (none); body mahogany/alder; top mahogany/alder

LP-100: 2 open coils hb's; hardware chrome; neck bolt on mahogany; inlay dot; binding (none); body alder/mahogany; top alder mahogany

Ik heb gister toch echt een epiphone les paul studio bespeeld en die hals was niet verlijmd maar geschroefd

hellogoodbye
20 september 2003, 11:57
Ik heb gister toch echt een epiphone les paul studio bespeeld en die hals was niet verlijmd maar geschroefd
Had die bindings en zo...? Zo niet, dan MOET het toch een LP-100 zijn geweest. Wie zei dat het een standard was? De verkoper? Of stond dat op een kaartje? De LP-100 is de ENIGE die geschroefd is...

Maroetoo
20 september 2003, 11:59
Ik heb gister toch echt een epiphone les paul studio bespeeld en die hals was niet verlijmd maar geschroefd
Had die bindings en zo...? Zo niet, dan MOET het toch een LP-100 zijn geweest. Wie zei dat het een standard was? De verkoper? Of stond dat op een kaartje? De LP-100 is de ENIGE die geschroefd is...

Nee niet de standard, maar de studio...
Verkoper zij dat het een studio was en bekeek hem en zag dat hij geschroefd was, verkoper raadde mij aan om een standard of custom te nemen om dat die wel helemaal gelijmd waren en je dan een betere sustain eruit haalt wat logisch is

Btw hij had ook niet die witte randen (bindings) en die heeft de standard wel aan de voorkant maar niet aan de achterkant en de custom heeft ze aan beide kanten

Kijk: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=43&CollectionID=6
De studio versie heeft helemaal geen bindings

SonicDeafMonkey
20 september 2003, 12:12
als je dan toch op die website bent kijk dan gelijk bij NECK. hey, er staat SET achter, dat staat voor gelijmde neck. als je dan even op de lp100 klikt (nee wacht ik geef je de link http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=42&CollectionID=6) dan zie je dat daar staat bij neck: BOLT ON. de epi studio is echt gewoon een kopie van de gibson les paul studio, dus met gelijmde neck, zonder binding. de LP100 is de betaalbare goedkope versie van een les paul. dus hou altublieft op met zueren of de studio een gelijmde of geschroefde neck heeft, want hij heeft dus een gelijmde, dat kan je overal lezen. en die verkoper vergistte zich gewoon met de lp100.

Maroetoo
20 september 2003, 12:23
als je dan toch op die website bent kijk dan gelijk bij NECK. hey, er staat SET achter, dat staat voor gelijmde neck. als je dan even op de lp100 klikt (nee wacht ik geef je de link http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=42&CollectionID=6) dan zie je dat daar staat bij neck: BOLT ON. de epi studio is echt gewoon een kopie van de gibson les paul studio, dus met gelijmde neck, zonder binding. de LP100 is de betaalbare goedkope versie van een les paul. dus hou altublieft op met zueren of de studio een gelijmde of geschroefde neck heeft, want hij heeft dus een gelijmde, dat kan je overal lezen. en die verkoper vergistte zich gewoon met de lp100.

Ke bedankt, ik ga toch voor de standard of custom want met die bindings heb je veel meer les paul look vind ik

Rupke_rocks
22 september 2003, 08:13
Hoi,

ik heb er twee humbuckers van joe barden ingezet. ik krijg dinsdag een lp goldtop binnen daar zet ik een SD alnico pro II in donderdag een SG kopie en daar komt een gibson 490T in.


groetjes Rupke