PDA

View Full Version : Ik ga een Rockbag bestellen in Duitsland...



Phyrexian
15 september 2003, 16:13
Hey people,

ik ga zo'n Warwick Rockbag bestellen in Duitsland (de shops hier in belgië hebben ze niet eens in stock of willen niet bestellen). Beyers Music en MusicStore Köln hebben de tas die ik wil.
Bij welke bestel ik best? Ik heb nog geen VISA, maar bij Musicstore Köln kan ik kopen via CoD (Cash on Delivery) en via Beyers Music kan het via een overschrijving... welke methode lijkt jullie het best (het minst extra kosten en de snelste levering).

thanks,

Bart

sickpunk
15 september 2003, 16:21
ligd eraan, via overschrijving, minder kosten, en sneller, tenminste als ze versturen als jij hebt besteld, en niet als je geld op hun rekening staat(dan duurt het lnager) en als je betaald, als ie is afgeleverd(dus aan de postbode) dan komen er kosten bij(11.95 geloof ik) mar is maybe weer sneller

Phyrexian
15 september 2003, 16:34
Thanks,

mijn duits is niet zo geweldig maar bij Beyers staat er dit:

Rechnung per *

o*Nachnahme * (aankruisvakje)
o*Vorkasse / Überweisung* *(aankruisvakje)

Kontoinhaber:* Beyer's Music GmbH *
BLZ:* 430 700 24 *
Bank:* Deutsche Bank *
Kto-Nr:* 290 630 3

Waarvoor staat dat BLZ nummer? En wat wil dat eerste keuzevak zeggen?
Als ik bij mijn bank simpelweg een overschrijving doe naar dat nummer via de self-service bank (SSB) automaat, lukt dat dan naar een rekeningnummer in duitsland? (ik heb nog nooit een overschrijving naar het buitenland gedaan)...

sickpunk
15 september 2003, 16:35
duits kan ik ook niet! daar kan ik je niet mee helpen!

Surferboy
15 september 2003, 16:43
Thanks,

mijn duits is niet zo geweldig maar bij Beyers staat er dit:

Rechnung per *

o*Nachnahme * (aankruisvakje)
o*Vorkasse / Überweisung* *(aankruisvakje)

Kontoinhaber:* Beyer's Music GmbH *
BLZ:* 430 700 24 *
Bank:* Deutsche Bank *
Kto-Nr:* 290 630 3

Waarvoor staat dat BLZ nummer? En wat wil dat eerste keuzevak zeggen?
Als ik bij mijn bank simpelweg een overschrijving doe naar dat nummer via de self-service bank (SSB) automaat, lukt dat dan naar een rekeningnummer in duitsland? (ik heb nog nooit een overschrijving naar het buitenland gedaan)...

Nachname is volgens mij onder Rembours........Vorkasse moet je overschrijven......BLZ weet ik niet..........Kto-nummer is rekeningnummer.....

Eric050159
15 september 2003, 17:13
Die Bankleitzahl ist grundsätzlich Girokontonummer der Kreditinstitutsniederlassung bei der örtlichen Filiale der Deutschen Bundesbank (sogen. bankleitzahlgebundenes Girokonto). Bei der Abwicklung des unbaren Zahlungsverkehrs im Gironetz der Deutschen Bundesbank wird das durch die Bankleitzahl gekennzeichnete Girokonto angesteuert, sofern nicht eine abweichende Leitwegsteuerung (z. B. zu einem Zentralinstitut) mit der Bundesbank vereinbart worden ist.

frenske
15 september 2003, 17:18
Dat BLZ zal waarschijnlijk je BIC of beter bekend je SWIFT code zijn. Surf naar je wegsite naar of bel je eigen bank op om deze te achterhalen!

Internationaal geld overmaken binnen de EU is volgens mij gratis. Dus waarschijnlijk is het overmaken van geld goedkoper dan de Rembours, omdat de PeeTeeTeeh administratie kosten vraagt!

frenske
15 september 2003, 17:19
Okay dat was dom van mij! Wat moet je met je eigen BIC code als je geld over gaat maken! :o

Venomer
15 september 2003, 17:23
De BLZ (Bankleitzahl) is volgens mij een identificatie van de bank waar de rekening loopt. Je moet bij de overschrijving de BLZ en het Kontonummer beide opgeven.

Hoewel BLZ en Kontonummer wel werken, moet je voor een goede afhandeling van internationale betalingen eigenlijk de IBAN gebruiken (IBAN = International Bank Account Number). Deze moet je opvragen bij Beyer's (als je mazzel hebt weten ze het zelf...).

Je eigen bank heeft waarschijnlijk een apart overschrijvingsformulier voor internationale betalingen.

Phyrexian
15 september 2003, 17:23
Die Bankleitzahl ist grundsätzlich Girokontonummer der Kreditinstitutsniederlassung bei der örtlichen Filiale der Deutschen Bundesbank (sogen. bankleitzahlgebundenes Girokonto). Bei der Abwicklung des unbaren Zahlungsverkehrs im Gironetz der Deutschen Bundesbank wird das durch die Bankleitzahl gekennzeichnete Girokonto angesteuert, sofern nicht eine abweichende Leitwegsteuerung (z. B. zu einem Zentralinstitut) mit der Bundesbank vereinbart worden ist.

erm? :)
in't Nederlands?

Okay, ik zal eens checken bij mijn bank...

Venomer
15 september 2003, 17:26
Dat BLZ zal waarschijnlijk je BIC of beter bekend je SWIFT code zijn. Surf naar je wegsite naar of bel je eigen bank op om deze te achterhalen!


De BLZ is iets anders dan de BIC (= Bank Identifier Code). Bovendien heb je dan nog altijd de BIC van de ontvanger nodig, niet je eigen BIC!

De ontvanger zal zijn eigen BIC en IBAN aan jou moeten geven.

Laus
15 september 2003, 21:29
de rabobank heeft daar een apart onderdeel voor op haar bankieren websites.

kan je niet simpel met je creditcard of via paypal betalen?

Lize
15 september 2003, 23:56
Overmaken naar het buitenland duurt eeeeeeeuwen, althans, hier, ik weet niet hoe het in Belgie is. Ik heb een fretless gekocht via Ebay Duitsland, en ging dus vrolijk naar de Postbank met de mededeling dat ik geld wilde overmaken naar die en die Duitse rekening.

'Tja mevrouw, dat gaat zomaar niet, dan moet u het klantenservicenummer bellen en dan krijgt u internationale overschrijvingskaarten toegestuurd, dat duurt minstens 10 werkedagen. Dan kunt u met die kaart een overschrijving doen'

'En hoe lang duurt het dan voor het geld op de rekening van die Duitser staat?'

'Minstens 10 werkdagen, mevrouw'

:o

Op z'n Janboerenfluitjes: Dat duurt dus minstens een maand. Wat ik toen gedaan heb is een vriendje van me mailen die Paypall heeft, en ik had de bas binnen 3 dagen in huis.

Oftewel, overmaken kan, maar duurt eeuwen. Ik vermoed dat onder rembours behoorlijk prijzig, maar dat zou je moeten checken. Dus als ik jou was zou ik een vriend/familielid lief aankijken om even zijn/haar creditcardnummer te mogen lenen, ik denk dat dat het snelst/goedkoopst is.

Phyrexian
16 september 2003, 09:58
Overmaken naar het buitenland duurt eeeeeeeuwen, althans, hier, ik weet niet hoe het in Belgie is. Ik heb een fretless gekocht via Ebay Duitsland, en ging dus vrolijk naar de Postbank met de mededeling dat ik geld wilde overmaken naar die en die Duitse rekening.

'Tja mevrouw, dat gaat zomaar niet, dan moet u het klantenservicenummer bellen en dan krijgt u internationale overschrijvingskaarten toegestuurd, dat duurt minstens 10 werkedagen. Dan kunt u met die kaart een overschrijving doen'

'En hoe lang duurt het dan voor het geld op de rekening van die Duitser staat?'

'Minstens 10 werkdagen, mevrouw'

:o

Op z'n Janboerenfluitjes: Dat duurt dus minstens een maand. Wat ik toen gedaan heb is een vriendje van me mailen die Paypall heeft, en ik had de bas binnen 3 dagen in huis.

Oftewel, overmaken kan, maar duurt eeuwen. Ik vermoed dat onder rembours behoorlijk prijzig, maar dat zou je moeten checken. Dus als ik jou was zou ik een vriend/familielid lief aankijken om even zijn/haar creditcardnummer te mogen lenen, ik denk dat dat het snelst/goedkoopst is.

Thanks for the tip... ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Beyers. Het invullen van die formuliertjes verliep vlot... MAAR, éénmaal dat gedaan, krijg ik niet eens een bevestigings e-mail dat alles goed is ontvangen bij hen, ook geen melding dat ze zullen versturen wanneer het geld ontvangen is of zo... weird. Ik ga toch nog even wachten met mijn overschrijving want dit staat me niet zo aan. Binnenkort ga ik eens een aanvraag doen bij de bank voor een VISA.

De Teng
16 september 2003, 10:39
Lize... je overdrijft ook wel he? 10 dagen... zeg dan wel ff inclusief het bezorgen van die kaarten thuis. Gelukkig was het bij mij niet zo'n probleem, maar ik liep tegen precies dezelfde frustratie aan..haha. Ik heb je trouwens toegevoegd op msn, ik zie je vanzelf wel eens verschijnen.

Laus
16 september 2003, 11:01
typisch postbank. naja de naam zegt het al. ze kunnen het beter bij post houden.

als je alle codes(Iban, swift) hebt is overschrijven via die rabobanksite zo gepiept. Kost je 5 euro aan administratiekosten voor een gewone betaling dacht ik.

maar Creditcard/paypal heeft toch de voorkeur. want goedkoper en sneller. Helaas nog niet veiliger. Al lijkt me een stornoboeking uit het buitenland ook niet echt reëel.

Lize
16 september 2003, 13:14
Ik overdrijf helemaal niet. 10 werkdagen om de kaarten thuis te laten bezorgen, 10 dagen om de overschrijving te verwerken, althans, zo werd het me verteld..

Phyrexian
16 september 2003, 13:30
Wat een gedoe... :)
Als mijn financiële situatie wat gestabiliseerd is (ik ben net verhuisd), ga ik een VISA aanvragen bij mijn bank.

Dirk_Hendrik
16 september 2003, 13:36
10 dagen om de overschrijving te verwerken, althans, zo werd het me verteld..

Als maximum. De snelheid is afhankelijk van/kan worden opgevoerd met:
- Het hebben van het IBAN nummer (International Bank Account Number) van de begunstigde. Als EU inwoners hebben we die nu allemaal.
- Of de overschrijving van bank naar postbank of vice versa. Bij bank=> bank of post => post gaat het sneller.
- De volledigheid van gegevens (dus alle asdresgegevens van de begunstigde e.d.)
- Heb beschikken over internetbankieren door de begunstigde (die anders net weer op zijn afschriften moet wachten)

10 dagen is daarmee een aardige vuistregel. Betreffende CC's of Paypal ben je afhankelijk van of de ontvanger dat wel accepteert. Zeker Duitsland is het land van de Uberweisungen..

De Teng
16 september 2003, 14:36
Ik overdrijf helemaal niet. 10 werkdagen om de kaarten thuis te laten bezorgen, 10 dagen om de overschrijving te verwerken, althans, zo werd het me verteld..

Ok ...sorry dan. Bij mij was het in ieder geval een stuk sneller. Drie dagen bezorging, zeven dagen afhandeling.