PDA

View Full Version : Welke boost voor JCM 800



Rock&Roll
15 september 2003, 12:59
ik zou graag een boostpedaaltje willen om te gebruiken voor solo's met men jcm 800 (die klinkt goed voor rhythm, maar voor de solo's verdrinkt ie een beetje...). ik zat zo te denken aan een tubescreamer mss. heeft er iemand andere ideeen of ervaringen hiermee?

ReinoutV
15 september 2003, 13:35
Je zou kunnen kijken naar de Marshall Bluesbreaker BB-II. Die heeft een speciale boost-mode om buizenversterkers een schop onder hun kont te verkopen. Ik vind hem heel transparant klinken: de sound van je versterker blijft gewoon staan zonder te verstoppen of iets.

jpb
15 september 2003, 14:12
Moet 'ie transparant zijn, maw, je signaal wordt niet veranderd, alleen harder, of mag er een "kleurtje" aan zitten, zoals bij de tubescreamer(-klonen)? Dat maakt het advies wat gemakkelijker

@ Reinout, wat voor een jazzgitaar ga je kopen??

Carpe Diem
15 september 2003, 14:50
@ Reinout, wat voor een jazzgitaar ga je kopen??

ik denk dat ie er 1 te koop heeft staan

BLOK182
15 september 2003, 15:39
Misschien een boss superdistortion a la zakk wylde?

jpb
15 september 2003, 16:14
@ Reinout, wat voor een jazzgitaar ga je kopen??

ik denk dat ie er 1 te koop heeft staan

Dat klopt. maar LEES die advertentie dan even........

PeArLjAm
15 september 2003, 16:40
Misschien een boss superdistortion a la zakk wylde?

actually, het is eigenlijk een superdrive als ik het niet mis heb.. :roll: boss sd-1 gebruikt ie iig. Is volgens mij een overdrive.

BLOK182
15 september 2003, 17:20
kan ook, die gele iig ;-)

Negative K3 fan
15 september 2003, 17:58
die SD-1 wordt niet alleen door zakk gebruikt als booster, maar door veel anderen. Ik denk dat je, als je verschillendee pedalen gaat testen, deze zeker niet over moet slaan.

ReinoutV
15 september 2003, 18:33
@ Reinout, wat voor een jazzgitaar ga je kopen??

ik denk dat ie er 1 te koop heeft staan

Klopt, kopâh? Vooah wènâhg? Nee, maar in de tekst van die advertentie staat dat ik een andere jazzgitaar heb. Ik heb laatst een Vorg gekocht, waarvan ik hier de foto's en soundclips heb laten zien/horen. Dat is meer mijn gitaar. Ik heb het geld van deze gitaar nodig om een klassieke gitaar met pre-amp te kopen :D. Stupid gas...

Speeddemon
16 september 2003, 00:27
Ik heb m'n Tubefactor (wereldpedaal!) eens meegenomen naar de winkel en toen 5 od/ds pedalen getest, waaronder de Boss SD-1. Ik vond hem wel leuk, maar snoepte heel veel laag weg, en had niet echt een grote volume boost, wat juist nodig is om een buizen amp harder te laten werken.
In deze context was de Boss OD-3 veel beter.

Dude
16 september 2003, 18:58
ik gebruik een carl martin hot drive and boost voor de solos met mn jcm800

de RAT van proco werkt ook lekker maar daarmee krijg je geen volume boost, eerder een verdikking van je geluid

marcowohlan
17 september 2003, 19:19
en tubescreamer na de gitaar (voor de pre amp)

gaat als een tierelier.

Maar een Engl kopen is dé oplossing.

Tube screamer is ook goed te gebruiken als "ranzig" clean geluidje.

greets,

Marco

FragDaddy
17 september 2003, 21:56
Boss SD-1 Overdrive. gebruik ik ook om mijn JCM800 net over de top te drukken..

of een Tubescreamer natuurlijk.

beide zijn echt klassieke pedaaltjes in combinatie met de JCM800's

jpb
18 september 2003, 00:50
Mischien kun je ook eens nadenken over een clean-boost. En dan bedoel ik niet alleen de versterking je signaal zonder kleuring (=transparant), maar ook het toevoegen van een extra dimensie, zonder dat dit je signaal teveel verandert.
Tubescreamers, Boss-jes etc kunnen goed werken, maar ze kleuren je geluid. Dat kan goed zijn voor solo's (meer mid om goed hoorbaar te zijn), maar het echte gitaar/amp-geluid, maar dan iets harder, is wellicht wat je wilt.
Er zijn veel goede clean-boosts verkrijgbaar (vnl in het 'boutique-circuit', zoals: Z-Vex, Fulltone, Nick Greer, Pharaoh, RGW etc), zelfs sommigen redelijk geprijst of anderszins tweedehands goed te betalen. Mischien een idee? Succes.

Guinness
18 september 2003, 12:05
Ik gebruik zelf de boss SD-2. Deze schijnt het geluid minder te kleuren en geeft ook meer boost. Ben er zelf heelo tevreden over.

Rock&Roll
19 september 2003, 17:00
Nu ben ik in de war. mensen in deze thread bevelen mij een tubescreamer aan en net als ik op het punt sta om er eentje aan te schaffen, dan zeggen ze me dat ie niet goed samenwerkt met een les paul. beter naar een ander pedaaltje zoeken dan???

shredneck
20 september 2003, 21:56
dat ligt aan de pickups van je lp.... wat zit erin?

adibas
20 september 2003, 22:22
ik ben met een zelfde soort zoek actie bezig... ik zoek een boost voor bijvoorbeeld een refrein ofzo, geen solo's. ik gebruik een jcm 2000 en clean en distortion kanaal van versterker. beste om te boosten is wat ik tot nu toe heb uitgezocht is de Fulltone Fat-Boost of de MXR Micro Amp (hier ga ik waarschijnlijk voor).

PS er staat een Fat-Boost te koop op marktplaats, dit is wel ERG mooi pedaal, hoge kwaliteit.