PDA

View Full Version : WSC pickups @ Vox Humana online shop, is het wat?



da_rippah
15 september 2003, 11:02
Hey mensen,

Ik zat net een beetje te surfen en kwam op deze site, die jullie misschien wel bekend is:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi

En daar zag ik bij pickups het merk WSC staan, en ik vroeg me af of dit een beetje goede pickups zijn? Ze zijn nogal goedkoop en omdat ik nog een Squier heb staan waar ik misschien eens nieuwe elementen in wil dacht ik aan deze (seymours of kinmans erin vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde van het geld, je houd immers de mindere body/hals etc.)

Dus, wat vinden jullie, is het een goede upgrade of denk je dat ik het verschil niet merk t.o.v. de Squier pickups die er nu inzitten?

Neem de prijs die zeer laag is ook mee in je antwoord he
:P

Rupke_rocks
15 september 2003, 11:12
Hoi,

ik ben toevallig afgelopen zaterdag daar geweest om advies te vragen om de humbucker die in mijn epiphone zit er uit te halen en een ander element er in te zetten (upgraden dus) hij raadde mij WSC af omdat niet zoveel verschilde met die van de originele epiphone (die wsc piept ook bij de wat hogere volumes als je feedback krijgt cq wilt

ik ben uiteindelijk naar huis gegan met de alnico pro II van seymour duncen. na een aantal dar getest te hebben.

Groetjes rupke

da_rippah
15 september 2003, 11:16
Jij hebt het over een Epiphone he, dat is toch weer een stapje hoger als een Squier, misschien dat het voor een simpel Squiertje wel een goede uitbreiding is?

Wat voor een Epi heb je trouwens? Een LP of een SG of iets anders?

guvnor
15 september 2003, 11:28
Heb een tijdje geleden ergens een review gelezen over WSC single coils. Helaas weet ik niet meer waar dat was. Ging ook om een upgrade van een Squier. Pakte echter niet zo uit als die persoon hoopte. Heeft uiteindelijk de originele pups weer terug gezet.

Volgens de review klonken de WSC bijzonder goedkoop, veel hoge tonen en heel weinig laag. Ook waren ze erg microphonisch.

Ik denk dat je WSC eerder als vervanging moet zien van goedkope pickups. Gezien de kwaliteit kan je nauwelijks van UP-grade spreken.

da_rippah
15 september 2003, 11:30
Ok, weet ik dat ook weer.... wat denken jullie, zal dure elementen in een Squier goed uitpakken of komen ze niet tot hun recht in een kwalitatief minder goed stuk hout?

Ik zat te denken aan Seymour Duncans ofzo, maar echt niet te duur...

CHMC
15 september 2003, 11:49
Ik heb zelf een WSC Super Distortion in een van mijn gitaren, en dat is wel degelijk een verbetering! Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk, en of het element dat biedt. Anyway, mijn broertje heeft in z'n bas een WSC J-bass element laten zetten, en dat geeft ook degelijk verschil; hij klinkt nu veel voller, minder modderig. In mijn geval is het zo dat mijn brugpositie feller klinkt, met een duidelijker hoog een een duidelijker, niet modderig laag, met een snelle attack en genoeg PUNCH! :)

Dus ik ben WEL zeer tevreden...

CHMC

guvnor
15 september 2003, 11:54
Hangt van de gitaar af. Er zitten goeie Squiers tussen die zo'n upgrade wel waard zijn. Zijn meestal niet de Affinities uit China of Indonesie.

Heb op het Squier forum wel gelezen dat mensen daar heel happy waren met nieuwe pickups. Dus als je gelukkig bent met jouw gitaar...why not?

da_rippah
15 september 2003, 12:26
Ik heb zon Affinity uit China, die zal het dus wel niet waard zijn :cry:
Maar aan de andere kant zijn die WSC's dan misschien wel een goede keuze...

Sellars
15 september 2003, 13:02
Ik zou zeggen zet er gewoon goeie elementen in, ook als is het een affinnity. die goede elementen verliezen hun waarde echt niet zo heel snel. Als je er tevreden mee bent, en ooit een nieuwe gitaar koopt, zet je ze daar weer in.

Ik heb zelf een affinity tele, en daar ben ik heel tevreden over, ok, t is geen topgitaar, maar het hout is prima, en de hals speelt lekker. Als ik daar nieuwe elementen in zou zetten, en nieuwe stemmechanieken op zou zetten, is ie voor mijn doen perfect!

Ik zou zeggen, heb wat meer vertouwen in jezelf en in je gear :)!

R

da_rippah
15 september 2003, 14:44
Tja, maar dan worden de elementen samen duurder dan de hele gitaar bij elkaar :razz: Seymour Duncans zitten flink aan de prijs, toch minstens 85 euro per element :oops: En d'r staat niet eens Seymour Duncan op :-( Kan ik er niet mee patsen :P

Mitch
15 september 2003, 19:05
Of je het er voor over hebt is een tweede, maar de Indo-MDF Squier die ik verwende met een Quarterpounder bij de brug wilde toch wel erg lekker scheuren :D
Maar spaar liever voor een andere gitaar dan voor andere pu's in je Squirrel

SiNiSTRaL
15 september 2003, 19:14
WSC pickups deliver good quality at an affordable price. They are very well suited if you want to build your first guitar or bass and your budget is not that big. Also they are very good replacements for pickups that are used in low budget guitars. They will defenitly improve your sound and minimise feedback and noise.
Most WSC pickups use ceramic magnets, but the top models all use alnico 5. The same magnets that normaly only are used in professional top-of-the-line pickups as they add warmth and sound very 'musical' . Try them, you will be surprised.

sash
15 september 2003, 19:15
Als ik jou was zou ik ff wachten met geld uitgeven voor nieuwe pickups, ook al zijn het budget pickups. Een nieuwe gitaar zou je veel meer plezier van hebben.

King_Nothing
15 september 2003, 20:35
ik heb 2 hums en een single coil, maar ben de gitaar nog aan het bouwen. eind december hoop ik heb te testen, maar gezien de prijs zullen ze niet werelds zijn. prijs/kwaliteit schijnt wel goed te zijn

gerrekat
15 september 2003, 22:03
Kijk een beetje uit, ik heb vanochtend een thread geplaats, heb een DiMarzio X2N gescoord op ebay voor $ 25.......

j moet alleen mazzel hebben, kijk maar eens op die pagina van Vox Humana wa die dingen nieuw kosten!

Omgereken incl. verzendkosten was ik 27 EURO kwijt, volgane mij is dat bnog geen 25% van de nieuwprijs!

King_Nothing
15 september 2003, 22:06
ik heb die threat gelezen, maar je moet t vergelijken met de nieuw prijs natuurlijk, maar dat snapte je zelf ook al

gerrekat
15 september 2003, 22:09
Wat ik bedoel als je goed uitkijkt, kun je voor heel weinig geld echte toppers kopen, in de US kosten tweedehands elementen vaak heel weinig!

Ik heb ook diverse Duncans zienstaan voor $ 40 nuy it now da's zo'n 35-37 EURO!


Ljikt me altijd beter dan een wtc of hoe het ook heet, bill lawrence vrkoopt zijn elemeten (humbuckers) voor $ 48 nieuw, en de single coild zijn nog goedkoper geloof $ 32, en dei zijn echt super, de stilste die er zijn!

Swan
15 september 2003, 22:19
en de verzendkosten?

MarshallSG
15 september 2003, 22:23
Klinkt wel heel aanlokkelijk. Vraag me af hoe groot de kans is dat je een kapot element koopt.

gerrekat
16 september 2003, 08:20
Ja die kans moet je durven te wagen maar ik was in totaal $ 30 kwijt, da's 27 EURO, nou dat risico durf ik wel te nemen, bovendien gaat er niet snel wat kapot aan een element!

Het zijn hele simpele apparaatjes alleen een magneetkern met windingen en een plastic behuizing that's it!

Nee, ik heb nog nooit een kapot element gehad..

da_rippah
16 september 2003, 11:02
Kijk een beetje uit, ik heb vanochtend een thread geplaats, heb een DiMarzio X2N gescoord op ebay voor $ 25.......

j moet alleen mazzel hebben, kijk maar eens op die pagina van Vox Humana wa die dingen nieuw kosten!

Omgereken incl. verzendkosten was ik 27 EURO kwijt, volgane mij is dat bnog geen 25% van de nieuwprijs!

Ik las het ja, ik heb alleen geen hummbucker gat in m'n gitaar :P

Maar ja, misschien is doorsparen dan toch een betere optie...

the sure thing
16 september 2003, 22:06
... ik heb een setje WSC op mijn oude squier (1987) zitten. De originele elementen vond ik toch uiteindelijk beter klinken.

da_rippah
17 september 2003, 16:14
... ik heb een setje WSC op mijn oude squier (1987) zitten. De originele elementen vond ik toch uiteindelijk beter klinken.

Hmm, klinkt niet echt fantastisch dus, ik denk dat ik het toch maar niet doen, ik heb een beetje de drang om mijn Squier een beetje te customizen, hij is nu zo..... ja..... standaard, doorsnee... Wat zou ik kunnen doen? Andere slagplaat? Pickup-covers? Stemmechanieken?

FLechdrop
17 september 2003, 19:30
Wil je eigenlijk het geluid of het uiterlijk aanpassen :???:

Ik heb ook nog zo'n leuk affinity stratje, zou het ook wel leuk vinden om hem een wat origineler geluid te geven.[/list]

gerrekat
17 september 2003, 19:39
LOL route hem en stop er een X2N of Invader of L 500 XL HAHAHA, da's lache!

SiNiSTRaL
17 september 2003, 19:54
doe je die x2n misschien binnenkort weg?, wil um ff vergelijken met die l500xl ;)

gerrekat
17 september 2003, 20:07
Nope hij bevalt wel, lekker vet, minder definitie dan een L 500 XL,en iets minder punch maar klnikt wel wat warmer!

X2N rule, iets minder dan (een echte) L 500 Xl maar toch

Ik heb er nu twee en daar heb ik wel toepassingen voor HAHAHAHA!

da_rippah
17 september 2003, 21:22
Wil je eigenlijk het geluid of het uiterlijk aanpassen :???:

Ik heb ook nog zo'n leuk affinity stratje, zou het ook wel leuk vinden om hem een wat origineler geluid te geven.[/list]

Nou ik heb hier gelezen dat het geluid aanpassen eigenlijk niet de moeite waard is, en om nou Kinman of Seymours in zon stratje te proppen, dan kosten de elementen nog meer dan de hele gitaar! :P

Daarom dacht ik dan maak ik hem wat mooier, dan heb ik een vet backup gitaartje en koop ik over een jaartje ofzo een mooie Ibanez RG-570 :gitarist: , dat vind ik echt een megamooi ding. :lol:

CHMC
18 september 2003, 10:15
Hey,

Als we het nou toch over Bill Lawrence hebben:

Wie weet een goede online zaak om die dingen aan te schaffen? Als ik bij musik-produktiv een L500-L koop, ben ik 73 euro kwijt, exc. shipping: dat moet toch beter kunnen?

Iemand een idee?

CHMC

CHMC
19 september 2003, 13:17
ehhhhhhhhhhh..............

NIEMAND?! ;)

Javaca
19 september 2003, 16:22
Voor mijn volgende zelfbouw wil ik (uit fin. overw.) WSC pickups twee Humbuckers en een single. Mijn vraag is "zijn die hummers ook single te schakelen?